האם 14 אלף הקבצים של Waymo נמצאים בשרתיה של אובר?

השופט הפדרלי שמפקח על ההתדיינות החשאית בין חטיבת הרכב האוטונומי ממאונטיין וויו לבין ענקית שיתוף הנסיעות, איים שיוציא צו מניעה לאנתוני לבנדובסקי, אלא אם כן החברה תעשה יותר כדי להפיק את המסמכים שנגנבו על ידיו לכאורה

בית הדין לנס: למרות טענותייך, ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי החברה. צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

Waymo, חטיבת הרכב האוטונומי של אלפבית (Alphabet), ואובר (Uber) מנהלות ביניהן כבר מזה זמן מה התגוששות בגין הפרת פטנטים, אשר עלולה להיות מזיקה במיוחד בעבור ענקית הנסיעות.

Waymo טוענת כי אנתוני לבנדובסקי – אחד מבכיריה לשעבר המועסק כיום באובר – גנב ממנה למעלה מ-14 אלף מסמכים סודיים. אבל אובר לא הפגינה עד כה כל נטייה לחקור את העניין, ולכן החליט השופט הפדרלי האמריקני, וויליאם אלסופ, האמון על הבוררות בעניין, להפעיל לחץ על ענקית הנסיעות בכדי לגרום לה לאתר סוף סוף את הקבצים "האבודים".

אף נציג של אובר לא בחן את המסמכים

"בית המשפט נתן את ההוראה שלו, צו ברור מאוד, לגבי מה שהיה אמור להיות מיוצר עד ה-31 במרץ", אמר עורך דינה של גוגל (Google), דיוויד פרלסון, בתחילת השימוע בן השעה שהתקיים בבית המשפט הפדרלי.

פרלסון הוסיף וגרס ש"הם לא מילאו את הצו מבחינות רבות". לדבריו, אף נציג מטעם אובר לא בא לראות את 14 אלף המסמכים שנגנבו לכאורה, למרות שגוגל הפכה אותם לזמינים. "הם לא קיבלו שום דבר ממר לבנדובסקי אישית", הבהיר עורך הדין.

"שוב ושוב ביקשנו מהם להחזיר את 14 אלף המסמכים האלה, והם בעצם התעלמו מאיתנו", אמר פרלסון והוסיף, "הרבה מזה נובע מכך שמר לבנדובסקי אינו משתף פעולה, בהתבסס על חלק מהזכות חסרת הבסיס של התיקון החמישי לחוקת ארצות הברית".

עברו על 8.3 מיליארד דפי טקסט בשבועיים

"אנו נדגים כי 14 אלף קבצים אלו מעולם לא הגיעו לידי אובר", הגיב עורך הדין של ענקית שיתופי הנסיעות, ארתורו גונזלס, שאמר כי משרד עורכי הדין שלו, יחד עם יועצים משפטיים, ראיינו 85 אנשים באובר, שעבדו בעבר בגוגל, כולל 42 שעבדו בחטיבת הרכב של ענקית הטכנולוגיה.

הם גם חיפשו במחשבים באופן אקראי, והביטו במנהל ה-Git של המהנדסים, אבל לא הצליחו למצוא אף אחד מהקבצים. גונזלס טוען כי הוא ואנשיו סקרו 12 טרה-בייט של דטה במהלך שבועיים, שהם 8.3 מיליארד דפי טקסט כך ש"כל רמיזה שאנחנו לא מחפשים היא מאוד לא הוגנת".

"מצאנו 3,100 כניסות", המשיך ואמר גונזלס, "אבל, אתה יודע מה, הם לא מהותיים, רוב 14 אלף המסמכים האלה אינם סודות מסחריים בכלל".

איש אינו מכחיש את העברת הקבצים לאובר

טיעונים אלו מצד אובר לא מצאו חן בעיני השופט המחוזי אלסופ, שטען כי בין אם הקבצים מכילים סודות מסחריים או לאו, הם בכל זאת "חשובים מספיק".

"אז למה לבנדובסקי לקח אותם?" תהה אלסופ. "הוא הוריד 14 אלף קבצים, הוא ניקה את המחשב, והוא לקח איתו את זה. הוא לא מכחיש את הדבר. אתה לא מכחיש את זה. אף אחד בצד שלך לא מכחיש שיש לכם את 14 אלף הקבצים. אולי תכחישו. אבל אם תכחישו, איך הוא [לבנדובסקי] יוכל לנצל את התיקון החמישי"?

"זהו מקרה יוצא דופן. ב-42 שנים מעולם לא ראיתי תיק כזה חזק. אתם פועלים נגד זה ואתם עומדים לפני קבלת צו מניעה, גם אם מה שאתם אומרים לי נכון", אמר השופט אלסופ בזעם.

"אנחנו חופרים וחופרים", טען מנגד גונזלס, "אני מאמין בתוקף שהסיבה שאנחנו לא מוצאים את המידע הזה היא שהוא לא הגיע לאובר, הדבר היחיד שמראה הרשומה עד כה הוא ש-14 אלף קבצים כן או לא נלקחו. הם חייבים להראות שאנחנו משתמשים בהם".

צו המניעה – עלול להרחיק את לבנדובסקי מהפרויקט

"לא, לא, לא", השיב אלסופ, "הם הראו שלאדם בכיר שלך יש 14 אלף קבצים שלהם, זה יכול להוביל לצו מניעה שיקבע כי מר לבנדובסקי לא יכול לעבוד על הפרויקט הזה".

משמעות הדברים היא שהשופט אלסופ נוקט עמדה קשה למדי כנגד אובר, שנדמה שלוקחת את הטענות כלפיי מוביל צוות הטכנולוגיה שלה לנהיגה אוטונומית בקלילות.

לכן נתן אלסופ לחברה אזהרה והורה לה לערוך חיפוש ממצה אחרי 14 אלף המסמכים גנובים לאתר. אם אובר לא תצליח לעשות זאת, אלסופ עלול להפוך את לבנדובסקי לחסר תועלת ולמנוע ממנו את המשך הזכות לעבוד על פרויקט המכונית האוטונומית.

בתגובה לדברים טען עורך הדין של אובר כי ניתן לראות בבירור ש-Waymo חונקת את אובר, שבלאו הכי עוברת זמנים לא קלים שכוללים בעיקר האשמות בנושא תרבות העבודה הרעילה שלה.

שני הצדדים נפגשים שוב בבית המשפט היום (ה') לסבב דיונים נוסף, שהפעם אמור להתמקד בטיעוניו של לבנדובסקי עצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים