AMD השיקה את מעבדי ה-Ryzen הראשונים שמיועדים ללפטופים

למעבדים שילוב של ליבות עיבוד המבוססות על ארכיטקטורת ה-Zen של החברה, עם שבבי הגרפיקה החדשים שלה שמיוצרים בארכיטקטורת Vega

Ryzen של AMD

AMD פותחת עוד חזית תחרותית מול אינטל (Intel) החברה הכריזה על שני מעבדי ה-Ryzen הראשונים שלה שמיועדים למחשבים ניידים, עם שילוב של ליבות עיבוד המבוססות על ארכיטקטורת ה-Zen שלה עם שבבי הגרפיקה החדשים שלה שמיוצרים בארכיטקטורת Vega.

המעבדים החדשים הם Ryzen 5 2500U ו-Ryzen 7 2700U וכל השוואה ל-Core i5 ול-Core i7 כנראה נכונה, ולפי החברה זה חיבור של הטוב בין שני העולמות של הפתרונות שלה לסביבה השולחנית – המעבדים מכאן והשבבים הגרפיים מצד שני.

שני המעבדים מציעים ארבע ליבות עם תמיכה בעבודה בריבוי נימים, עם מהירות בסיסית של 2.0 ג'יגה-הרץ ומהירות טורבו של של 3.6 ג'יגה-הרץ במקרה של ה-Ryzen 5, ומהירות בסיסית של 2.2 ג'יגה-הרץ עם מהירות טורבו שיכולה להגיע עד 3.8 ג'יגה-הרץ עם Ryzen 7 הנייד.

יש גם הבדל במספר השבבים הגרפיים ומהירותם: שמונה יחידות גרפיות במהירות מירבית של 1,100 מגה-הרץ של ה-Ryzen 5, כשאחיו הגדול יותר כבר מציע 10 יחידות גרפיות במהירות מרבית של 1,300 מגה-הרץ.

AMD הטמיעה במעבדים טכנולוגיה בשם Precision Boost 2 שמאפשרת למערכת להפעיל ליבה אחת עד ארבע לפי הצורך, ובהתאם להקשר. כמו כן טכנולוגיה בשם Mobile Extended Frequency Range שמאפשרת לשמור על ביצועים יציבים לאורך זמן עם יכולת קירור טובה יותר בניידים.

HP היא הראשונה שאמורה להגיע לשוק עם מחשב נייד שמבוסס על המעבדים החדשים. מדובר בגרסה של הנייד Envy X360 עם Ryzen 5 2500U עם מסך 15.6 אינץ' ברזולוציית FHD, עד 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, עד 512 ג'יגה-בייט כונן SSD או 1 טרה-בייט HDD. מועד ההשקה טרם פורסם.

גם לנובו (Lenovo) ואייסר (Acer) יציעו מחשבים דומים, אך גם בגרסאות שמבוססות על המעבד החזק יותר Ryzen 7 2700U, אך הפרטים לגביהם עדיין לא מלאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים