משרד המשפטים האמריקני חוקר את אפל על האטת מכשירי ה-iPhone

בדיווחים שפורסמו צוין כי הממשלה דרשה מידע מאפל וכי החקירה מצויה רק בשלבי בדיקה ומוקדם מדי להעריך האם תתבצע אכיפה כלשהי בעקבותיה

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד המשפטים ורשות ניירות הערך האמריקניים החלו בחקירה האם אפל (Apple) הפרה חוקים בעקבות הגילויים על אודות עדכון גרסה במכשיריה, שמאט את פעולתם של מכשירים ישנים יותר.

בדיווחים שפורסמו צוין כי הממשלה דרשה מידע מאפל וכי החקירה מצויה רק בשלבי בדיקה ומוקדם מדי להעריך האם תתבצע אכיפה כלשהי בעקבותיה.

דובר רשות ניירות הערך האמריקנית סירב להגיב לידיעה, ודובר של אפל גם הוא לא הגיב לשאלת העיתונות.

הלחץ על מניות אפל התגבר בשבועות האחרונים, בעקבות הידיעות על מכירות נמוכות מהצפוי של מכשירי הדגל של החברה מדגם iPhone X, זאת לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים של החברה מחר.

לפני שבועות אחדים החברה הודתה בכך שהאטה את הביצועים של מכשירי iPhone מדגמים ישנים במטרה להאריך את חיי הסוללה שלהם.

בתחילת 2017 שחררה אפל עדכון שהשפיע עד דגמים ישנים, אך לא פירטה כי העדכון מאט את פעולתם. לפני כחודש התנצלה אפל על כך שלא סיפקה מידע מפורש בנוגע לכך, והתחייבה לשחרר עדכון חדש שיפחית את ההשפעה על פעולת המכשירים.

האטת פעולת המכשירים מתרחשת כאשר סוללת המכשיר מגיעה לנקודות מסוימת של הפחתה ביעילות וניתנת לתיקון באמצעות החלפתה בסוללה חדשה. במקביל להתנצלותה, הפחיתה אפל גם את מחירי הסוללות בחנויותיה ל-29 דולר במקום 50 דולר.

אפל מתכננת להפיץ באביב הקרוב את עדכון 11.3 למערכת ההפעלה שלה, שיכלול תכונות שיאפשרו למשתמשים לפקח על מצב הסוללה שלהם ולהתגונן מפני האטת פעולת המכשיר. לדבריה, אם המשתמשים יבטלו את פעולת ההאטה – מכשירים ישנים יהיו מועדים יותר לתקלה של אתחול אקראי. החברה ציינה גם, כי פעולת ההאטה משפיעה על מכשירי iPhone ומהדגמים 7 ומטה, ואינה משפיעה על דגמי ה-8 וה-X.

לאחר התנצלותה בדצמבר האחרון, נתבעה אפל על ידי קבוצות משתמשים ויחידים בכמה מקומות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים