טים קוק: רגולציה על הטכנולוגיה היא "בלתי נמנעת"

בראיון לאתר החדשות אקסיוס, ששודר אמש בטלוויזיה ב-HBO, התנבא מנכ"ל אפל כי תקנות חדשות להגנת נתונים אישיים יחולו בעתיד על חברות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות משום שהן "בלתי נמנעות" ● קוק התנבא כי הקונגרס האמריקני יטפל בנושא בקרוב

טים קוק, מנכ"ל אפל.

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אפל, טים קוק, חוזה כי תקנות חדשות יחולו בקרוב על חברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות לצורך הגנה על נתונים אישיים, משום שהן "בלתי נמנעות" ומפני שהשוק החופשי "לא עובד". בראיון לאתר החדשות אקסיוס, ששודר אמש בטלוויזיה בערוץ HBO, הביע קוק אמונה שהקונגרס האמריקני יטפל בחקיקת התקנות החדשות, והמקוות לדידו.

"אני מאמין גדול בשוק החופשי. אבל אנחנו חייבים להודות כאשר השוק החופשי לא עובד. וזה לא עבד כאן. אני חושב שזה בלתי נמנע שתהיה רמה מסוימת של רגולציה", כך אמר קוק למראיינים מייק אלן ואינה פרייד.

"באופן כללי, אני לא מעריץ גדול של רגולציה", אמר קוק בראיון, "אבל אני חושב שהקונגרס והממשל בשלב מסוים יעבירו משהו", הוסיף בעודו מדגיש כי לדעתו אין לחברות הטכנולוגיה מה לפחד מתקנות שכאלו. "זה לא עניין של פרטיות לעומת רווחים, או פרטיות לעומת חדשנות טכנית. זו בחירה שקרית", הבהיר קוק את עמדתו.

התבטאויות חדשות אלו של קוק מצטרפות לדברים שהיו הנושא העיקרי בנאומו הראשי של קוק ב-International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners שהתקיים בבריסל בשלהי החודש שעבר. קוק אמר כי במידע האישי של כולנו כיום "נעשה שימוש כנשק נגדנו ביעילות צבאית". הסחר במידע האישי של כולנו הפך ל"קומפלקס נתונים תעשייתי", טען קוק בנאום נרגש, שברך את אירופה על החדרת תקנות הפרטיות GDPR.

פספוס הגיוון במגדר

הראיון הבלעדי עם קוק, שצולם באפל פארק שבקופרטינו, נגע במגוון נושאים וקליפ הטיזר הראשון ששוחרר לפני שידור הריאיון הציג את קוק מדבר על האופן שבו עמק הסיליקון "פספס" את נושא המגדר.

בקטע נשאל קוק על ידי מייק אלן מאקסיוס אם הוא מודאג לגבי "השליטה הגברית בתרבות" בעמק הסיליקון. קוק הסביר כי הוא מסכים כי עמק הסיליקון "פספס את זה" במונחים של גיוון מגדרי, אבל אמר כי הוא אופטימי, כיוון שאפל היא לא החברה היחידה שעושה שיפורים בנדון. "אני חושב שהעמק היה פתוח וקיבל אנשים רבים ומגוונים מתחומי חיים שונים, אבל אני מסכים במאה אחוזים שמנקודת מבט מגדרית, העמק בפרט והטכנולוגיה בכלל החמיצו זאת. אני יודע שאנחנו מוציאים הרבה אנרגיה על זה וכל הזמן שואלים את עצמנו 'איך אנחנו יכולים לשפר יותר?' ומקשיבים למה שהאנשים שלנו מספרים לנו. אני חייב להאמין שגם אנשים אחרים עושים את זה. למעשה אני מעודד בשלב זה מכך שיהיה שיפור משמעותי יותר לאורך זמן".

מנוע החיפוש של גוגל – הטוב מבין החלופות

קוק התייחס בדבריו גם לקשרים העסקיים של החברה שלו עם גוגל ואמר כי למרות חוסר האמון של החברה בגישת האבטחה של גוגל, אפל עדיין בוחרת להשתמש במנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין וויו משום שהוא עדיף על החלופות.

דברים אלו של קוק מגיעים על רקע פרסום חדש מאוקטובר של תוצאות מחקר של אוניברסיטת אוקספורד, שבדק כמעט מיליון אפליקציות אנדרואיד, וחשף כיצד נתונים מסמארטפונים "נקצרים" ומשותפים בין חברות ענק. לפי הממצאים, כמעט 90% מהאפליקציות מוגדרות להעברת מידע אל גוגל ויותר מ-40% מהיישומים יכולים להעביר מידע על משתמשים לעסקים שבבעלות פייסבוק. החוקרים שערכו את המחקר המקיף מצאו שהנתונים לעתים קרובות זורמים בעיקר לקומץ של חברות ענק, במיוחד, כאמור, לחברות האם של גוגל, אלפבית, ולפייסבוק, אבל גם לטוויטר, ל-וריזון, למיקרוסופט ולאמזון. עורכי המחקר הזהירו כי ממצאיהם מעידים על כך שהמצב "יצא משליטה".

בראיון אמש הוסיף קוק והרחיב כי אפל יישמה מגוון של אמצעי האבטחה משלה בכדי להרגיע את כל החששות לגבי "מעקב" לכאורה מטעם גוגל. "יש לנו גלישה פרטית בדפדפן האינטרנט. יש לנו מונע מעקב אינטליגנטי. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לפתח דרכים לעזור למשתמשים שלנו במהלך היום", אמר קוק שטען שהוא והצוות שלו עושים הכל בכדי להבטיח שלמשתמשים שלהם יש את החוויה הטובה ביותר האפשרית.

הפעם: אף מלה על פייסבוק

התבטאויות חדשות אלו של קוק בנוגע לכשלי אבטחת המידע האישי של המשתמשים בקרב החברות המתחרות שלו – גוגל במקרה המסוים ופייסבוק בהתבטאויות עבר – הן ללא ספק על תקן העברת ביקורת קשה על יריבותיה של אפל בהובלת שוק הטכנולוגיה.

זהו המקרה האחרון של ביקורת מטעם קוק על מקרי הפרת פרטיות המשתמשים, כמו זה שנקשר בשמה של פייסבוק ביתר שאת באחרונה.

בלי לנקוב בשמה המפורש של ענקית הרשתות החברתיות ממאנלו פארק, בחודש שעבר נשמע קוק נחרץ בעמדתו השלילית אודות חברות אשר אוספות את הנתוניהם הפרטיים של משתמשיהן ואשר עושות "רווחים מפרטיות". הוא קרא לחקיקת חוק פרטיות פדרלי, שיבטיח כי לאדם תהיה את הזכות לצמצם את שיתוף הנתונים האישיים, את הזכות לדעת מהם נתוני המשתמש שלו שנאספו ולמה, ואת הזכות לגשת לנתונים שלו כמו גם את הזכות לאבטחתם.

אפל מצידה הציגה תפישת עולם נוקשה בכל הנוגע בפרטיות המשתמש בעבר. היא אפילו התנגחה בסוכנויות ממשלתיות אמריקניות בכדי לגונן על פרטיות משתמשים, למשל במאבק המפורסם שלה עם ה-FBI בנוגע לדרישה לספק לבולשת האמריקנית כלי פריצה שיסייעו לרשויות אכיפת החוק לפרוץ למכשירי iPhone של מי שנחשדים כפושעים. קוק אמר בזמנו שנושא אבטחת המידע האישי של לקוחות אפל העומד בראש סדר העדיפות של החברה והבטיח למשתמשים שההצפנה של המכשירים לא תשבר ושחברה לא תתקין דלתות אחוריות במכשירי ה-iPhone בשום אופן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים