סימנטק רוכשת את חטיבת האבטחה של וריסיין תמורת כ-1.3 מיליארד דולרים

החברה מקווה, כי הרכישה תסייע לה להפוך למובילה בתחום זיהוי ואימות אנשים ואתרים ברשת ● היא תספק לסימנטק טכנולוגיה של הצפנה, המנוצלת בצורה נרחבת על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ולקוחות האתרים, הנעזרים בה לאימות ולווידוא תשלומים ● אנריקה סאלם, נשיא ומנכ"ל החברה: "אנחנו חזקים בהגנה על תחנות הקצה, היכן שמשתמשים במידע, ובדטה סנטר, היכן שהמידע מונח לבסוף; מה שהרכישה תספק לנו היא היכולת לאבטח מידע בתנועה, תוך גישור בין שני השדות הללו"

הקונסולידציה בעולם האבטחה נמשכת: סימנטק (Symantec) הודיעה אמש (ד'), כי תרכוש את חטיבת האבטחה של וריסיין (VeriSign) תמורת 1.28 מיליארד דולרים במזומן. זו הרכישה הרביעית של סימנטק השנה, והיא צפויה להרחיב את עסקיה של החברה בעולם ההצפנה.

החברה מקווה, כי הרכישה תסייע לה להפוך למובילה בתחום זיהוי ואימות אנשים ואתרים ברשת. היא תספק לסימנטק טכנולוגיה של הצפנה, המנוצלת בצורה נרחבת על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ולקוחות האתרים, הנעזרים בה לאימות ולווידוא תשלומים. הרכישה צפויה להסתיים בספטמבר השנה, לאחר אישור הרגולטור המקומי.

במשך שנים יוצגה וריסיין בישראל על ידי קומסיין, ובאחרונה נוספה דומיין דה נט כנציגה נוספת להפצת פתרונותיה של החברה בישראל. לווריסיין היה מרכז פיתוח בארץ, לאחר שרכשה ב-2006 את סנפסנטריק (Snapcentric) הישראלית, שסיפקה פתרונות זיהוי הונאה מקוונים, תמורת 12 מיליון דולרים. הסניף הישראלי נסגר בפסח האחרון.

וריסיין, שהמטה שלה נמצא במאונטיין ויו, קליפורניה, מציעה שירותים לשימוש בטוח ברשת, ופעילותה מחולקת לשתיים: האחת – רישום שמות מתחם, והשנייה – הפעילות שנרכשה – שירותי אימות זהות, המאפשרים לצרכנים לוודא שהאתרים שבהם הם מבצעים מסחר מקוון הם אכן האתרים האמיתיים, ואז – המסחר יכול להיערך בצורה מאובטחת ואמינה. פתרונות האבטחה של וריסיין מאפשרים לבצע מסחר אלקטרוני וקשר עם לקוחות בצורה בטוחה ולהתגבר על בעיות של התחזות אתרים.

וריסיין מאבטחת יותר ממיליון שרתי אינטרנט בעולם עם הצפנה ואימות, ומערכות הזיהוי והאימות שלה מוטמעות ביותר מ-100 אלף אתרי מסחר מקוון ב-145 מדינות בעולם. עד כה, החברה הנפיקה יותר מ-3.5 מיליון תעודות לחתימה אלקטרונית.

הפתרונות של וריסיין מכונים תעודות SSL (ר"ת Secure Socket Layer). מדובר בפרוטוקול תקשורת לרשתות, המאפשר תקשורת מאובטחת ומוצפנת בין משתמשים ואתרים. הוא מיושם בעיקר ברמת הדפדפן, ומעביר נתונים בצורה מוצפנת, כך שפענוח הנתונים יוכל להתבצע על ידי המקבל בלבד. SSL משמש לרוב לביצוע פעולות באינטרנט שבהן מועבר מידע רגיש, כגון: מספר כרטיס אשראי ותעודת זהות.

שווי השוק הכולל של וריסיין עומד על 4.8 מיליארד דולרים, היא מונה יותר מ-4,000 עובדים ומחזורה השנתי עמד אשתקד על 1.03 מיליארד דולרים. החברה מספקת שירותי אבטחה ל-95% מהעסקים ברשימת Fortune 500 ול-96 מ-100 הבנקים הגדולים בעולם. בחטיבה שנרכשה יש יותר מ-900 עובדים.

בסוף אפריל הודיעה וריסיין על הכנסות של 264 מיליון דולרים לרבעון הראשון השנה – עליה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חטיבת האותנטיקציה של וריסיין מניבה לה פחות ממחצית מהכנסותיה, 410 מיליון דולרים, ובעקבות הרכישה – היא תתמקד ותישאר פעילה בעולם רישום שמות המתחם, שהניב לה מכירות בסך 615 מיליון דולרים.

מקומסיין נמסר, כי "הרכישה מבטאת את רצונה של חברת וריסיין לצאת מעסקי ה-PKI ולהתמקד בתחומים אחרים, ואת רצונה של סימנטקלהיכנס לתחום זה. עסקי ה-PKI הורידו את הרוחיות הממוצעת של וריסיין, אבל ייתכן ויגדילו את הרווחיות הממוצעת של סימנטק. מבחינת קומסיין, מעניין יהיה לראות כיצד סימנטק תפתח את עסקי ה-PKI אשר עוסקים בתוכנות לארגונים גדולים. שרותי קומסיין אינם מבוססים על התוכנות של וריסיין, והשרותים שלה כגורם מאשר מנותקים מהשרותים שהיא מספקת לשוק המקומי באמצעות המערך של תוכנות וריסיין אשר קיים ברשותה. השירות של שיווק תעודות SSL יינתן בעתיד על ידי סימנטק ומערך ההפצה שלה. קומסיין, כאינטגרטורית, תמשיך להיות חברה מרכזית בשוק המקומי לאספקת שרותי PKI בכלל, ותעודות SSL של וריסיין בפרט. סביר להניח שהרכישה תגרור בעקבותיה הורדות מחירים בתחום זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים