נורם ג'ודה, מיקרוסופט: "על המנמ"רים להתכונן לכך שעד 2015 עולם המיחשוב יעבור כולו לענן"

"אם המנמ"רים לא יתכוננו היום שלוש ארבע שנים קדימה, הם יהיו בבעיה רצינית, כי זה פשוט יקרה", אמר ג'ודה, ה-CTO של חטיבת השירותים וה-IT במיקרוסופט העולמית בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "אני בטוח שבישראל המעבר יהיה אפילו מהיר וחלק יותר"

"הדור של ימינו הוא דור הפייסבוק (Facebook). הילדים שלי בני קצת יותר מעשרים והם חיים בפייסבוק: שם הם מנהלים את המשאים ומתנים שלהם, שם הם משתפים את המידע שלהם ושם הם גם מוצאים מה שהם צריכים. זו למעשה התגלמות הענן. אני שואל את עצמי כיום מה יקרה כשהילדים הללו יסיימו אל המכללה ויגיעו לעבודה, מה ישתנה? הם לא ישתנו ולכן אם המנמ"רים לא יתכוננו היום שלוש ארבע שנים קדימה, הם יהיו בבעיה רצינית, כי זה פשוט יקרה. זה פשוט יבוא. הילדים הללו לא מכירים משהו אחר ודרך אחרת לעבוד בעולם המיחשוב. רק ענן", כך אמר היום (ה') נורם ג'ודה, ה-CTO של חטיבת השירותים וה-IT של מיקרוסופט (Microsoft) העולמית בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, בעת ביקור שערך בארץ.

ג'ודה נחשב לאחר האנשים המובילים במיקרוסופט בתחום ניהול הטכנולוגיות וה-IT במגזר האנטרפרייז, ובכל מה שקשור למתודולוגיות להפחתה של סיכונים בהטמעה של מערכות IT בארגונים.

"בהרצאות שאני נותן על נושא הענן אני מדבר על 2015, כי אני בטוח שעד אז עולם המיחשוב ישתנה לחלוטין והוא יהיה כולו בענן. אנחנו בעידן של שינוי. בישראל זה יהיה אפילו שונה קצת . אני בטוח שכאן המעבר יהיה מהיר וחלק יותר", אומר ג'ודה, לדבריו, "העבודה שאנחנו עושים כיום, המוצרים שאנחנו מספקים, הם מעין חזון למה שאנחנו חושבים שיקרה בשנתיים הקרובות. מעבר לכך שהם עוזרים ללקוחות שלנו כבר היום, הם עוזרים להם להתכונן למה שיהיה בעתיד. וזה יותר חשוב לנו, העתיד, כי אנחנו נמצאים בעידן בו מה שהיה עד היום לא ימשיך, ואנחנו רוצים לעזור ללקוחות שלנו לעבור את השינוי הזה בהצלחה ולעבור לענן".

אז זוהי הנקודה העיקרית כיום, המעבר לענן?
"כשאני נפגש עם מנהלי מידע וארכיטקטים של תוכנה הנושא שאנחנו מדברים עליו הוא שפעם בערך ב-15 שנה יש איזו אי-המשכיות בתחום ה-IT שגורמת לשינוי גדול. אולי יש גלים קטנים באמצע, אבל משהו משמעותי קורה בערך בכל תקופת זמן כזו ועבורי הפעם האחרונה שזה קרה זה היה עם הפריצה של האינטרנט. עכשיו זה קורה שוב עם המעבר לענן. החברות שעובדות עם השותפים שלנו צריכות להחליט היכן הן רוצות לרכב על הגל. האם ממש על תחילתו, עם הסיכונים הכרוכים בכך, האם מאחור קצת כדי לראות מה קורה, או אולי לעלות על הגל הרחק מאחור אחרי שכבר כלו כל הסיכונים. החברות הן אלו שצריכות לבחור האם לקחת סיכונים, וכידוע עם סיכונים יכולים גם להיות פרסים".

ג'ודה מדבר על הצורך להתמוד עם שני ממדי שינוי שהלקוח רוצה לעבור, ומדובר בהיבט הטכנולוגי ובהיבט האנושי. לדבריו, "יש חברות גדולות מאוד שהמעבר של המייל, היישומים והדטה סנטר לענן בוצע ממש בקלות, ואילו באחרות זה היה מאוד קשה, בדרך כלל מסיבה מנטלית".

אתה חושב שחיי המיחשוב יהיו עכשיו קלים וטובים יותר?
"אני חושב שכן. מבחינת נקודת המבט הטכנולוגית זה בוודאי ישפר את המצב. אחת הנקודות שאני מדבר עליהן היא הגמישות של השימוש בענן. אני אתן לך דוגמה. לדומינוס פיצה בארצות הברית יש יום אחד שנה שהוא עמוס הרבה יותר מהרגיל – הסופרבול. כולם מזמינים פיצה. המערכת צריכה להתמודד עם מצב בו יש קפיצה ענקית בהזמנות ואז במשך כל הימים האחרים רוב המכונות יושבות ולא עושות שום דבר. היופי בענן הוא שאתה יכול להגדיל ולכווץ את השימוש שלך במקום לפי הצורך בכל רגע. אתה לא צריך לבנות את הדטה סנטר שלך בגודל שיספיק ליום הכי גדול שלך במהלך השנה, אתה פשוט צורך את המשאבים שאתם נדרש להם באותו הרגע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים