לארי אליסון: "השרתים של HP איטיים כמו צב, יקרים וחסרי תוכנה; היעד – להביס את יבמ"

בשיחה עם אנליסטים כינה מנכ"ל ומייסד אורקל את Superdome, אשכול השרתים של HP, כ-"TurtleDome" - משחק מילים שמשמעו "צב טיפש" ● הוא נתן את הכינוי בהתייחסו לביצועים הנמוכים, לטענתו, שלהם ● HP בתגובה: "סאן הוא עסק מפסיד באופן עקבי, עם נתח שוק היורד בהתמדה מזה שנים" ● לדבריה, "לא משנה אילו מחקרי ביצועים אורקל תציג, הלקוחות אינם טפשים, ונתח השוק של HP בתחום יעיד על כך"

לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), לא מחמיץ כל הזדמנות לחבוט ב-HP, אף על פי ששתי ענקיות ה-IT הן שותפות עסקיות, שמגלגלות יחד מיליארדי דולרים. בשיחה עם אנליסטים ומשקיעים בסוף השבוע, עם פרסום תוצאות החברה לרבעון השני של שנתה הכספית 2011, בחר אליסון לתקוף את החברה המתחרה ואמר, כי "השרתים של HP איטיים כמו צב, יקרים ובעלי מעט תוכנה, או שאין להם תוכנה כלל". אליסון אף ציין בדבריו, כי היעד של אורקל הוא להתמודד מול יבמ (IBM) ולהביס אותה. כזכור, אורקל נכנסה לעסקי החומרה כאשר רכשה את סאן (Sun) – עסקה שהושלמה השנה.

HP אמנם מדורגת בקרב חברות המחקר כמובילת שוק השרתים העולמי, או כשנייה בו, אולם, לדברי אליסון, "הדבר נובע מסיבות היסטוריות, בגלל האחיזה שלהם בעולם תשתיות המורשת (לגאסי)". הוא הוסיף, כי "המצב שבו מצויים שרתי HP – שהם איטיים ובעלי ביצועים גרועים – הופך אותה לפגיעה באופן קיצוני. אני מעריך שהדבר יביא לאובדן נתח השוק שלה בתחום בשנה הבאה". מנכ"ל אורקל התעלם בדבריו מהדו"חות של IDC, שלפיהם המשיכו שרתי סאן להפסיד נתח שוק, גם לאחר הרכישה של החברה על ידי אורקל. "אנחנו לא מעוניינים לספק לשוק שרתים סטנדרטיים, בעלי ביצועים נמוכים, אלא רק כאלה בעלי יכולות ענק בתחום העיבוד", אמר אליסון. לדבריו, "השרתים שלנו נועדו לטובת ארגונים בעלי מערכות IT עצומות, הנדרשות 'לטחון' ולעבד תהליכים, פרטי נתונים ומידע, נתוני תעבורה עצומים ורבים, בקצב ובעוצמה מהירים ובזמן אמת". הוא תיאר בפני האנליסטים את האסטרטגיה של אורקל, שבמסגרתה עברו השרתים של סאן עברו כיוונון כך שיעבדו באופן הרמוני עם תוכנות אורקל.

מוקדם יותר החודש, כאשר הציגה החברה את שרתי הסולאריס בעלי מעבדי 16 ליבות, השווה אליסון את אורקל לצ'יטה, את יבמ לסוס מרוץ ואת HP לצב. בדבריו בסוף השבוע האחרון המשיך אליסון עם דימויי החיות: הוא כינה את Superdome, אשכול השרתים של HP, כ-" TurtleDome" – משחק מילים ומשמעות האזנה כפולה שמשמעם צב טיפש, בהתייחסו לביצועים הנמוכים, לטענתו, שלהם.

HP מסרה בתגובה, כי "אליסון קנה את סאן, שהוא עסק מפסיד באופן עקבי, עם נתח שוק היורד בהתמדה מזה שנים. לא משנה אילו מחקרי ביצועים אורקל תציג, הלקוחות אינם טיפשים, ונתח השוק של HP בתחום יעיד על כך". לדבריה, "הלקוחות של סאן באים אלינו בהמוניהם לבצע הגירה לשרתים שלנו, כי הם מבינים את העדיפות שיש לנו, בהיבטי הטכנולוגיה, המחיר והביצועים".

ההשתלחויות של אליסון ב-HP החלו עם פיטוריו של חברו למשחקי הטניס, מארק הארד, מתפקיד מנכ"ל החברה. אליסון שיגר אז מכתב נזעם למערכת הניו-יורק טיימס (New York Times), ובו מחה, בסגנונו הצבעוני המיוחד, על החלטת מועצת המנהלים של HP. "היא קיבלה את ההחלטה הגרועה ביותר בנוגע לכוח אדם מאז שהאידיוטים ממועצת המנהלים של אפל (Apple) פיטרו את סטיב ג'ובס, לפני שנים רבות", כתב. "החלטה זו כמעט שהובילה לחיסולה של אפל, וזה היה קורה אלמלא שב ג'ובס להציל אותם". ימים אחדים לאחר מכן מינה אליסון את הארד כנשיא משותף באורקל, לצידה של צפרא כץ.

מאבק אחר של אליסון ב-HP היה סביב ניסיונותיו לזמן את המנכ"ל שלה, ליאו אפותקר, להעיד במשפט בין אורקל לסאפ (SAP). אפותקר שימש מנכ"ל סאפ, ואנשי אורקל, ואליסון בראשם, טענו שהוא היה מעורב בפרשה שבה הפרה טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת של סאפ, את זכויות הקניין הרוחני של אורקל, בכך שאנשיה גנבו תוכנה ופרטי לקוחות שלה. בסיומו של המשפט, אפותקר לא העיד, ואורקל חויבה לפצות את סאפ בסכום עתק.

כשמונה אפותקר לתפקיד מנכ"ל HP, הגיב אליסון, כי הוא "נותר בלא מילים". לאחר שהתאושש מהבשורה, אמר מנכ"ל אורקל, כי "ל-HP היו כמה מועמדים פנימיים טובים לתפקיד. במקום זאת, הם בחרו לקחת בחור שפוטר באחרונה כיוון שהוא עשה עבודה כל כך גרועה בסאפ". לדבריו, לחברי הנהלת HP "אין הרבה מניות של החברה, אז אין להם הרבה מה להפסיד. אבל העובדים, הלקוחות, השותפים העסקיים ובעלי המניות – כל אלה יסבלו מהמינוי. הנהלת HP צריכה להתפטר מייד, השיגעון חייב להיפסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים