הושקה גרסה 11 של הדפדפן אופרה

הגרסה החדשה של אופרה סוגרת פערים מול הדפדפנים המתחרים, כשהשינוי הבולט ביותר הוא האפשרות לדפדף במעין חנות תוספים ולהתקין תוספים שונים, שחלקם יהיו פעילים באופן קבוע וחלקם - רק באמצעות לחיצה על כפתור מיוחד ● בנוסף, ניתן לערום לשוניות אחת על השנייה בכדי לחסוך מקום, ולאו דווקא לשוניות של דפי אינטרנט שקשורים זה לזה

דפדפן אופרה

גרסה 11 של הדפדפן אופרה (Opera) הושקה בסוף השבוע, שהושקה זמן קצר יחסית לאחר השקת הגרסה הקודמת. הגרסה החדשה סוגרת פערים עם רוב הדפדפנים המובילים בשוק בנושאים שונים, כשהשינוי בולט ביותר הוא השילוב של הרחבות בדפדפן. בדומה למה שניתן למצוא בכרום (Chrome) של גוגל (Google) ובפיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Moziila), משתמשי הגרסה החדשה של אופרה יוכלו לדפדף במעין חנות תוספים ולהתקין תוספים שונים, שחלקם יהיו פעילים באופן קבוע וחלקם – רק באמצעות לחיצה על כפתור מיוחד.

שינוי בולט נוסף באופרה 11 נוגע ללשוניות שנפתחות בעת הגלישה. בגרסה החדשה ניתן לערום לשוניות אחת על השנייה בכדי לחסוך מקום, ולאו דווקא לשוניות של דפי אינטרנט שקשורים זה לזה. הנחת סמן העכבר על ערימת לשוניות תציג את המצב המעודכן של כל הדפים, ולאחר יצירת הערימה, ניתן ללחוץ על חץ קטן בכדי לפרוס את כל הדפים שנמצאים בה. כמו כן, מאפשרת הגרסה להוציא דפים מערימה פתוחה בגרירה ולהוסיף לה דפים בכל רגע.

מעבר לשיפורים במהירות, שודרג גם ממשק שירות הדואר החינמי מבוסס האינטרנט שמשובץ בתוך הדפדפן, והפכה אותו ויזואלי יותר וכזה המאפשר יצירת וגרירת תיקיות בכדי לסדר את הדואר הנכנס לפי העדפות המשתמש. אופרה גם החזירה בגרסה החדשה את האפשרות להשתמש בתנועות עכבר בכדי לבצע פעולות שונות שקשורות לדפדפן (Mouse Gestures). כך, לדוגמה, החזקת כפתור העכבר הימני וגרירת העכבר שמאלה תחזיר את המשתמש לדף הקודם.

תכונה חדשה באופרה שמוצעת בדפדפן החדש היא כתובית שתציין את איכות האבטחה באתר, ברמות שונות. לחיצה על הכתובית תספק נתונים שונים על האתר. החברה גם טוענת שפס הכתובת החדש יאפשר גולשים להבין טוב יותר לאן הם גולשים על ידי הדגשת הפרטים החשובים בכתובת, במיוחד בכתובות ארוכות במיוחד, שמפנות לעמודים מסוימים בתוך האתר או ליישומים שמובנים בו.

ניתן להוריד את הגרסה החדשה של אופרה כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים