סיסקו תשקיע חמישה מיליון דולרים בקרן הון-סיכון שתממן פעילות ICT ברשות הפלסטינית

קרן MEVCF, שבה תשקיע סיסקו, מתמקדת בשיפור מגזר ה-ICT, מימון חברות סטארט-אפ ויצירת מקומות עבודה בגדה המערבית ● הקרן משקיעה ומסייעת להקמת חברות ICT פלסטיניות מוכוונות יצוא, המתאפיינות בקצב צמיחה גבוה ● ג'ון צ'יימברס, נשיא ומנכ"ל החברה, הכריז על ההשקעה בטקס שבו קיבל מהילרי קלינטון, שרת החוץ של ארצות הברית, את פרס ה-ACE למצוינות ארגונית

סיסקו (Cisco) תשקיע חמישה מיליון דולרים ברשות הפלסטינית, בנוסף לעשרה מיליון שענקית התקשורת השקיעה בה בעבר – כך הודיע ג'ון צ'יימברס, נשיא ומנכ"ל החברה, בטקס שנערך בסוף השבוע בוושינגטון.

צ'יימברס אמר את הדברים במהלך טקס שבו העניקה לו הילרי קלינטון, שרת החוץ האמריקנית, את פרס ACE למצוינות ארגונית. סיסקו זכתה בו בגין גילוי אחריות חברתית (CSR).

באירוע הודיע צ'יימברס, כי החברה תרחיב את מחויבותה לפיתוח כלכלי ברשות הפלסטינית ותשקיע חמישה מיליון דולרים בקרן הון-הסיכון MEVCF (ר"ת Middle East Venture Capital Fund). קרן זו מתמקדת בשיפור מגזר ה-ICT, מימון חברות סטארט-אפ ויצירת מקומות עבודה בגדה המערבית, באמצעות השקעה וסיוע להקמת חברות ICT פלסטיניות מוכוונות יצוא, המתאפיינות בקצב צמיחה גבוה.

ב-2008 הכריזה סיסקו על השקעה של עשרה מיליון דולרים ליצירת מקומות עבודה ופיתוח כלכלי בשטחי הרשות הפלסטינית, במהלך שלוש שנים. הפעילות כללה קידום שיתופי פעולה בפרויקטים משותפים לסיסקו ישראל ולחברות פיתוח התוכנה הפלסטיניות Exalt ,Asal Technologies ו-GSSI, השקעות הון-סיכון בעסקים קטנים בעלי פוטנציאל באזור ותוכניות הדרכה לפיתוח מיומנויות ICT.

סיסקו קיבלה מקלינטון את פרס ACE למצוינות ארגונית בשל "גילוי אחריות חברתית ומיקוד מאמציה בחידוש הקשר בין העם הישראלי לעם הפלסטיני ובין השווקים של ישראל והרשות הפלסטינית, וכן בזכות עיסוקה בפעילות שמיועדת לשפר את היכולת הטכנית, הקישוריות, החינוך וההזדמנויות הזמינות עבור נשים ובני נוער בישראל וברשות".

פרס ה-ACE מוענק מדי שנה כהוקרה על תפקיד חיוני שממלאים עסקים בבעלות אמריקנית ומגלים אזרחות ארגונית טובה וחדשנות, תוך תרומה לקידום העקרונות הדמוקרטיים ברחבי העולם. סיסקו היא אחת משלוש חברות וארגונים שהוענק להן הפרס השנה מבין 78 מועמדים, שהוגשו על ידי שגרירי ארצות הברית ברחבי העולם.

צ'יימברס אמר, כי "אנחנו גאים לקבל את פרס ה-ACE כהוקרה על תרומתנו לפיתוח יסודותיה של כלכלה בת קיימא ומבוססת טכנולוגיה בפלסטין, כמו גם על מתן סיוע לקהילות בפריפריה החברתית והגיאוגראפית של מדינת ישראל". לדבריו, "בניצול עוצמתה של הרשת התחלנו לבנות לצד שותפינו סביבה עסקית שמתאימה ליזמות ICT, ושתאפשר יצירת מקומות עבודה והגדלת הון ותתרום ליציבות באזור. למגזר הציבורי יש פוטנציאל למלא תפקיד מרכזי בתהליך זה, וזאת דרך מודלים מוכחים של שותפויות מרובות גורמים, המושתתות על עקרון ה-'הצלחה מביאה הצלחה'".

הפעילות בארץ וברשות מובלת על ידי זיקה אב-צוק, מנהלת תחום ההשקעות הציבוריות באירופה ובמדינות מתפתחות של סיסקו. לדבריה, "בסופו של דבר, מדובר בסיפור הצלחה של אנשים טובים – הן בישראל והן ברשות הפלסטינית. אנחנו גאים במיוחד בשותפים שלנו ובכך שהשותפות עימם מניבה תוצאות חיוביות, המאפשרות לאנשים משני העמים לממש את הפוטנציאל הקיים בהם".

בישראל מתמקדת סיסקו בתמיכה בנשים ובני נוער בקהילות חלשות, ובשילוב בני מיעוטים בחברה הישראלית. עיקר פעילות סיסקו בישראל כוללת תמיכה בחינוך ובגישור על הפערים הדיגיטליים בקהילות חלשות דרך תוכנית Net@Program. כן משקיעה החברה בחינוך ובהעצמה חברתית בפרויקט הערים הדיגיטליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים