קבוצת סיטי תרכוש את נס טכנולוגיות תמורת 307 מיליון דולרים

גורמים בשוק העריכו כי קרן ההשקעות תמכור בנפרד את שתי היחידות של נס הפועלות בישראל - נס-TSG, הפועלת במגזר הביטחוני בעולם, ונס ישראל ● במקביל, צפויה הקרן לפעול להגדלת ההשקעות ולפיתוח הפעילות של נס בארה"ב ובהודו ● שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, אינו שותף להערכות: " אין משמעות לרכישה מבחינת עובדי נס. העסקה היא הזדמנות מצוינת לחברה להמשיך ולבנות עצמה, להיות ממוקדת פחות בדרישות השוק הציבורי ולהמשיך בשיפור שהחל במחצית 2010", אמר בראיון לאנשים ומחשבים

חברה מקבוצת סיטי, CVCI (ר"ת Citi Venture Capital International) – קרן השקעות פרטית גלובלית, תרכוש את נס טכנולוגיות תמורת כ-307 מליון דולרים. הודעה על הרכישה הצפויה נמסרה בליל שבת לבורסות בניו-יורק ובתל אביב.

על פי תנאי העסקה, בעלי המניות של נס צפויים לקבל 7.75 דולרים למניה במזומן לכל מניה רגילה שברשותם, מחיר המהווה פרמיה של 17.6% מעל שער הסגירה של מניית החברה בנאסד"ק ביום המסחר שקדם להודעה, או 22.2% מעל לשער הסגירה הממוצע של המניה ב-30 ימי המסחר האחרונים. השלמת העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של נס ולאישורים מהרגולטורים, והיא צפויה להסתיים במהלך שלושת עד ששת החודשים הקרובים.

בעקבות המלצה שהתקבלה פה אחד על ידי ועדה בלתי תלויה של הדירקטוריון, שהחברים בה אינם בעלי עניין, קבע דירקטוריון נס טכנולוגיות, כי העסקה היא לטובת החברה ובעלי מניותיה. הדירקטוריון המליץ לבעלי המניות של החברה לאשר את העסקה.

לנס כ-6,900 עובדים, פעילויות בצפון אמריקה, אירופה, ישראל והודו, ולקוחות ביותר מעשרים מדינות. בנס ישראל פחות מ-3,000 עובדים. יצוין, כי הרכישה בוצעה ימים אחדים בלבד לאחר שקרן ההשקעות וקטור בדקה את רכישת נס לפי שווי של כ-300 מיליון דולרים, אולם לא ביצעה מהלך בטרם הסתיימה הבלעדיות שלה.

בשנים האחרונה הגדילה נס את נפח פעילותה בארה"ב, מזרח אירופה והודו, בעוד שנפח פעילותה של נס ישראל, כחלק מכלל פעילות נס טכנולוגיות, הצטמצם יחסית. גורמים בשוק העריכו, כי קרן ההשקעות תמכור בנפרד את שתי היחידות של נס הפועלות בישראל – נס-TSG, בראשה עומד מיכאל זינדרמן, הפועלת בקרב גופים ביטחוניים וצבאות בעולם; ואת נס ישראל. במקביל, צפויה הקרן לפעול להגדלת ההשקעות ולפיתוח הפעילות של החברה הנרכשת בארה"ב ובהודו.

עם זאת, שכי גרליץ – נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, אינו שותף להערכות אלו. בראיון לאנשים ומחשבים אמר, כי "אין משמעות לרכישה מבחינת עובדי נס. העסקה מהווה הזדמנות מצוינת לנו ולחברה להמשיך ולבנות את נס, להיות ממוקדים פחות בדרישות השוק הציבורי, ולהמשיך בשיפור שהחל במחצית 2010 ונמשך כיום. אני לא יכול להגיד בוודאות דבר לגבי העובדים, אולם נראה שהתוכנית של הרוכשת היא להמשיך ולמנף את היכולות של נס ישראל ונס-TSG ולשלב אותם בהליכה קדימה. הרוכשים מכירים את החברה, הם בעלים של חלק ממניות נס מזה שלוש שנים, ופעילים בהנהלתה. לאף אחד אין כדור בדולח, אבל כעת מסתמן שהתכנית שלהם היא לא למכור את נס ישראל ואת נס-TSG, אלא להמשיך ולפתח את הפעילות הקיימת. הם היו שותפים לבניית האסטרטגיה של נס בשנים האחרונות והשפיעו בהבניית אסטרטגיה זו".

לדברי גרליץ, "אנו שותפים ומכירים את הרעיונות של הרוכשים להמשך התוויית הדרך של נס קדימה: הם תמכו מאוד בשני היבטים מרכזיים באסטרטגיה שלנו. ההיבט האחד הוא לבנות את החברה על בסיס של שלוש כלכלות – ארה"ב, ישראל ומזרח אירופה. ההיבט השני הוא לנצל את המצב השונה של הכלכלות הללו על מנת לפתח את החברה. המשמעות הנגזרת מכך היא להתבסס על הגאות שיש בשוק הישראלי. נס ישראל ונס-TSG הן שני מקורות חשובים ביותר ברווחיות של נס טכנולוגיות. אין לי ספק שזו תהיה האסטרטגיה שלהם ואני יותר מתומך בה בשלוש השנים האחרונות".

בהתייחסו להיבט הפרסונלי, אמר גרליץ, כי "אני בטוח שאפי קוטק – נשיא נס ישראל וזינדרמן ימשיכו בתפקידם בלא שינוי. אני לא יכול לדעת מה התכניות לגבי, אך אני בוודאי הייתי רוצה להישאר בחברה ולהמשיך לבנות אותה. יש לי תחושה שזה מה שיקרה".

CVCI הינה קרן השקעות פרטית גלובלית מובילה בשווקים מתפתחים, ומנהלת השקעות של יותר מ-7 מיליארד דולרים. CVCI היא חלק מ-Citi Capital Advisors, פלטפורמה גלובלית לניהול נכסים עבור גופים מוסדיים ולמשקיעים עתירי הון.

"אנו מאמינים, כי העסקה מביאה ערך גבוה לבעלי המניות שלנו, וטמונה בה הזדמנות מעולה לכ-500 הלקוחות ול-6,900 עובדינו", מסר גרליץ בהודעה לעיתונות, "גם תחת הבעלות החדשה נמשיך בתנופת הצמיחה ואנו מצפים להשלמת העסקה". גרליץ הוסיף, כי "כחברה מובילה בשוק שלנו, נמשיך לספק ללקוחותינו את השירותים הטובים שלנו וליישם את אותה אסטרטגיה שהביאה אותנו להצלחה".

"אנו נרגשים מהאפשרות להגדיל את השקעתנו בנס", מסר בוב קאהנה, מנכ"ל CVCI. "נס מובילה בכמה תחומים של שירותי IT ובין לקוחותיה נמנות חברות גלובליות רבות, ולה מוניטין רב בביצוע פרויקטים מורכבים". הוא הוסיף כי "נגדיל את הערך שנס מספקת ללקוחותיה ונמנף את עוצמותיה הגלובליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים