בית משפט דחה תביעה של אורקל: "HP לא רימתה"

שופט מקליפורניה קבע, כי טענות אורקל שלפיה HP פעלה בדרכי מרמה בהעסקת מארק הארד ובהפסקת התמיכה של אורקל במעבדי האיטניום אינן נכונות ● הוא הביע ביקורת על אורקל וכתב שטענותיה אלה "לא מנעו ממנה מלהשתתף במשא ומתן מול HP וליישב את הסכסוך בדבר העסקת הארד באורקל"

אורקל (Oracle) ספגה השבוע תבוסה במאבקה מול HP: שופט בקליפורניה דחה את טענתה, כי HP פעלה בדרכי הונאה ותרמית.

השופט ג'יימס קליינברג מבית המשפט בסן חוזה קבע, כי טענת אורקל שלפיה HP פעלה בדרכי מרמה בשתי פרשיות – העסקת מארק הארד, לשעבר מנכ"ל HP שהודח וכיום מכהן כנשיא משותף באורקל, והפסקת התמיכה של אורקל במעבדי האיטניום (Itanium) של אינטל (Intel) – אינה נכונה.

בנוסף, במסמכים שהוגשו בתביעה הנוכחית כתבה אורקל, כי אנשי HP עסוקים בהכפשתה בפני לקוחות משותפים שלהן וכי היא פוגעת בחוזי עבודה שיש לה.

טענתה של אורקל ש-HPביצעה מעשי הונאה, תרמית ועיוות והסתרת עובדות במסגרת המשא ומתן שניהלו השתיים הועלתה באוגוסט האחרון, במסמכים שהגישה לבית המשפט העליון בסנטה קלרה, קליפורניה. מדובר היה בשיא חדש בסכסוך בין HP לאורקל.

אורקל טענה במסמכים שהגישה, כי במהלך הסכסוך בין השתיים לגבי המעבר של הארד, HP שידלה את אורקל ברמייה על מנת להגיע ליישוב הסכסוך ביניהן. עוד נטען במסמכים, כי כאשר אנשי HP לחצו על אורקל לסיים את הסכסוך ביניהן, שנגע לסודות המסחריים שבידי הארד, הם לא עשו זאת בידיים נקיות. לטענתה, באותה העת ידעה הנהלת HP, כי בכוונתה למנות את ליאו אפותקר, לשעבר מנכ"ל סאפ (SAP), לתפקיד המנכ"ל ואת ריי ליין לתפקיד יושב ראש הנהלת החברה – אך הסתירה עובדות אלה מאנשי אורקל.

יריבות רבת שנים בין אליסון לאפותקר

היריבות בין אפותקר ללארי אליסון, נשיא אורקל, היא רבת שנים ונובעת מהיריבות המסורתית בעולם ה-ERP בין סאפ לאורקל. ליין עבד באורקל, הסתבך עם אליסון ופוטר בשנת 2000. בכתב התביעה נטען, כי "אנשי HP ידעו שאורקל לא תסכים לחתימת הסכם הפשרה לגבי הארד אם אנשיה ידעו מי מגיע להנהלת HP. לכן, העובדות הללו הוסתרו במזיד מאנשי אורקל".

המסמכים שהוגשו באוגוסט היוו, כאמור, שיא במסכת המאבקים המשפטיים בין שתי החברות, ונגעו גם למעבדי האיטניום. במרץ אשתקד הודיעה אורקל, כי בכוונתה לחדול מלתמוך במעבדים אלה ומסרה שלא תספק להם תוכנות, שכן אלה יחדלו מלהיות רלוונטיים בתוך פרק זמן קצר. בתגובה מסרה אינטל, כי דברי אורקל אינם נכונים וציינה שבכוונתה להמשיך ולספק לשוק בעתיד גרסאות של מעבדים אלה.

HP, שמשתמשת במחשביה במעבדי איטניום, ציינה שהפסקת התמיכה של אורקל בהם תביא לצמצום התחרות בשוק ה-IT. כמו כן, HP ציינה, כי הפסקת התמיכה של אורקל באיטניום מפירה את ההסכם בין שתי החברות ותביא לצמצום התחרות בשוק ה-IT ותבעה אותה בגין כך. היא אף כינתה את המהלך של אורקל "נטול בושה, מסוכן, שעליו אורקל תשלם מאות מיליוני דולרים. מדובר בהתנהגות אנטי צרכנית בעליל".

למרות המאבקים ביניהן, שתי ענקיות ה-IT הגיעו להסדר שלפיו הן ממשיכות לעבוד ביחד לטובת 140 אלף הלקוחות השותפים שלהן. השופט קליינברג ציין בהחלטתו שטענותיה של אורקל שלפיהן HP רימתה אותה "לא מנעו ממנה מלהשתתף במשא ומתן מול HP וליישב את הסכסוך בדבר העסקת הארד באורקל".

קליינברג גם דחה את הבקשות של שתי החברות למנוע פרסום של מסמכים מסוימים ששתיהן טענו, כי פרסומם עלול לפגוע בהן ובלקוחות שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים