אורקל ממשיכה במאבק מול סאפ בענן: רוכשת את טליאו תמורת 1.9 מיליארד דולרים

החברה הנרכשת מציעה תוכנה ויישום בתחום ניהול ההון האנושי, בתצורת מיחשוב ענן ● קו המוצרים של טליאו ישתלב בהיצע של אורקל בתחום, על בסיס תווכת הפיוז'ן, שגם היא אמורה להתחיל להיות זמינה כתוכנה בתצורת ענן ● האנליסטים ציינו, כי במונחי עלות-תועלת, הרכישה שביצעה אורקל מוצלחת בהרבה מזו שביצעה סאפ, שכן לנרכשת של אורקל יש יותר לקוחות והרכישה עלתה פחות

אורקל (Oracle) ממשיכה להסתער על מיחשוב הענן, ורוכשת את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולרים – כך הודיעה החברה בסוף השבוע. מדובר בהמשך המאבק החזיתי שאורקל מנהלת מול סאפ (SAP) ו-Salesforce.com. הרכישה צפויה להסתיים במחצית השנה, בכפוף לאישורי בעלי המניות של הנרכשת והרגולטורים בארצות הברית. הנהלת טליאו אישרה את הידיעה.

טליאו, שמקום מושבה הוא דבלין, קליפורניה, פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום, בתצורת מיחשוב ענן. התוכנה מסייעת לארגונים לפתות ולגייס כוח אדם, לשכור אותו ולהניע אותו לפעולה, באופן טוב יותר מאשר שיטות HCM מסורתיות. יש לטליאו יותר מ-5,000 לקוחות ארגוניים, בכל הגדלים. ההכנסות ושווי השוק של טליאו הוכפלו בשלוש השנים האחרונות.

הרכישה תסייע לאורקל לחזק את פעילותה בעולם ניהול משאבי האנוש בענן הציבורי שלה ותעניק לה יכולת הקצאת יישומים בתחום. קו המוצרים של טליאו ישתלב בהיצע ה-HCM של אורקל, על בסיס תווכת הפיוז'ן (Fusion), שגם היא אמורה להתחיל להיות זמינה כתוכנה בתצורת ענן.

תומס קוריאן, סמנכ"ל הפיתוח של אורקל העולמית, אמר ש-"ניהול כוח אדם הפך ליוזמה אסטרטגית עבור ארגונים. התוכנה של טליאו בענן היא המובילה בתעשייה, ומהווה תוספת חשובה לענן הציבורי של אורקל".

הרכישות האחרונות בעולם הענן

אנליסטים ציינו, כי הרכישה היא המשך המהלך הכפול של אורקל – המשך ההסתערות שלה על תחום הענן לצד הרחבת המאבק מול סאפ ו-Salesforce.com. סאפ רכשה בדצמבר האחרון את החברה האמריקנית SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. SuccessFactors מציעה תוכנה לניהול משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים. רשימת המתחרות שלה כוללת את Kenexa ואת טליאו, שכאמור – אורקל הודיעה בסוף השבוע על רכישתה. Salesforce.com רכשה, אף היא בדצמבר האחרון, את ריפל (Rypple), חברה נוספת שמספקת תוכנות לניהול משאבי אנוש.

מייסד ומנכ"ל אורקל, לארי אליסון, בילה את רוב העשור האחרון בלעג על המגמה של הענן. אלא שהשוק הארגוני אמר את דברו ונע לכיוון עולם זה, תוך צמצום עלויות תחזוקה של שרתים ויישומים – מה שגרם לאורקל להצטרף, בסופו של דבר, למגמה. בכנס אורקל האחרון הכריזה החברה על ענן ציבורי ובאוקטובר היא הודיעה על עסקה לרכישת RightNow Technologies, שמספקת שירותי ענן, תמורת 1.5 מיליארד דולרים. שירות הענן של RightNow מסייע לארגונים לספק ללקוחותיהם חוויית שירות משופרת מול מרכזי השירות, ב-ווב וברשתות החברתיות. על פי אורקל, "שתי החברות יחדיו מאפשרות ללקוחות הארגוניים לספק ללקוחות שלהם חוויית שירות עילאית בכל נקודת מגע, ולאורך ולרוחב כל הארגון, בכל ערוץ תקשורת". אולם, Salesforce.com, שהייתה החלוצה בתחום שירותי הענן לארגונים, עדיין מובילה בו.

"לאורקל כבר יש מערך פתרונות לתחום ניהול ההון האנושי, אלא שהפופולריות של כלל הפתרונות בשוק, ובראשם של SuccessFactors, מעצימה את העיסוק בו", כתב פול המרמן, אנליסט בפורסטר (Forrester). לדבריו, "עם רכישת טליאו, אורקל נמצאת על המגרש של תוכנות כשירות לתחום גיוס כוח האדם וניהולו".

האנליסטים ציינו, כי במונחי עלות-תועלת, הרכישה שביצעה אורקל מוצלחת בהרבה מזו שביצעה סאפ, שכן לנרכשת של אורקל יש יותר לקוחות והרכישה עלתה פחות. אורקל שילמה עבור טליאו פי שישה ממחזור המכירות שלה, בעוד סאפ שילמה פי 11 ממחזור המכירות של SuccessFactors.

יצוין, כי על פי התחזיות של פורסטר, היקף שוק מיחשוב הענן יצמח מ-40.7 מיליארד דולרים ב-2011 ליותר מ-241 מיליארד ב-2020.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים