פאלו אלטו, שייסד הישראלי ניר צוק, זינקה ביום המסחר הראשון שלה ב-26.5%; שווה 3.75 מיליארד דולרים

במהלך יום המסחר צמח מחיר המניה של חברת האבטחה עד לגובה של 35%, ובסופו התייצב על מחיר של מעט יותר מ-53 דולרים למניה – נתון המשקף עליה של 1.15 מיליארד דולרים ● לאחר ההנפקה של פאלו אלטו, מחזיק צוק מניות בשווי של 146 מיליון דולרים - נתון המשקף החזקות של 5.2% בחברה שייסד

ניר צוק, מייסד ומנהל טכנולוגיות בפאלו אלטו

חברת אבטחת המידע פאלו אלטו (Palo Alto Networks) שייסד הישראלי ניר צוק, זכתה לביצועים מרשימים ביום המסחר הראשון שלה (ו') בבורסת ניו-יורק: מנייתה זינקה ב-26.5%, נתון המשקף שווי חברה של 3.75 מיליארד דולרים, לעומת 2.6 מיליארד דולרים בטרם החל המסחר.

פאלו אלטו, יצרנית הדור הבא של הפיירוולים, נוסדה על ידי הישראלי ניר צוק, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות שלה. צוק עבד בעבר בצ'ק-פוינט (Check Point), אולם כיום נחשב לגדול משמיציה. פאלו אלטו מיוצגת בישראל על ידי אינוקום (InnoCom), שמצויה בבעלות חלקית של קבוצת אמן.

במהלך יום המסחר צמח מחיר המניה עד לגובה של 35%, ובסופו התייצב על מחיר של מעט יותר מ-53 דולרים למניה. בתחילה החברה חשבה להנפיק עם מחיר מנייה של 37-35 דולרים, ובשבוע שעבר העלתה את המחיר ל-40-38. בסופו של דבר היא החלה להיסחר ב-42 דולרים המנייה.

השווי משקף לחברה מכפיל רווח של 17 לעומת 220 מיליון דולרים מכירות בתריסר החודשים שהסתיימו בסוף אפריל 2012. זאת, לעומת מכפיל של יותר מ-12 בטרם החל המסחר. מדובר במכפיל רווח שהוא יותר מפי 3 מאשר המכפיל הממוצע עבור מתחרותיה, בהן צ'ק פוינט, ג'וניפר (Juniper) וסורספייר (Sourcefire) – העומד על 5.7.

את תהליך ההנפקה הוביל כחתם בנק ההשקעות מורגן סטנלי (Morgan Stanley), שספג ביקורות רבות במהלך הנפקת פייסבוק (Facebook). במהלך ההנפקה גייסה החברה יותר מ-260 מיליון דולרים.

ההנפקה של פאלו אלטו עוררה עניין רב בקרב המשקיעים והאנליסטים, וכן בקרב ספקיות האבטחה והתקשורת המתחרות – בראשן צ'ק פוינט, ג'וניפר וסיסקו (Cisco). "המוצר של פאלו אלטו מדהים משמעותית", אמר ג'ון קינדרוואג, אנליסט בפורסטר (Forrester Research), "כל ספקיות האבטחה מפחדות ממנו. בפאלו אלטו בנו מוצר מאפס, ועשו זאת במשך ארבע שנים".

חומות אש ורשתות פרטיות וירטואליות (VPN) הם פלחי השוק הגדולים ביותר בשוק האבטחה, ומהווים 31% משוק של 18.2 מיליארד דולרים בשנה. שוק הדור הבא של הפיירוול צמח ב-9% יותר מהממוצע בשוק האבטחה, ועמד על 6.3 מיליארד דולרים ב-2011, כך על פי גרטנר (Gartner). זאת, לעומת 5.9 ו-5.4 מיליארד דולרים בשנים 2010 ו-2009 בהתאמה.

ב-2002 מכר צוק את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, לנטסקרין (NetScreen) תמורת יותר מ-40 מיליון דולרים, ושימש כמנהל הטכנולוגיות אצל החברה הרוכשת. ב-2004 רכשה ג'וניפר את נטסקרין תמורת ארבעה מיליארד דולרים, וצוק עבר לשמש בה סמנכ"ל אבטחת מידע, עד שעזב אותה ב-2005. הוא התאכזב מהעובדה שלא יוכל לקדם שם את רעיונו ליצירת הדור הבא של אבטחת מידע, וטען כי ג'וניפר נעדרת חדשנות.

כעת, לאחר ההנפקה של פאלו אלטו, צוק מחזיק מניות בשווי של 146 מיליון דולרים – נתון המשקף החזקות של 5.2% בחברה שייסד, לאחר שהוא מכר בהנפקה מניות בשווי של כ-14.8 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים