הסוף לסכסוך הענקיות: סאפ תפצה את אורקל ב-426 מיליון דולרים בפרשת TomorrowNow

הסדר הפשרה שהושג מותנה באישור בית המשפט, אולם חזרה ממנו מקנה לאורקל את האפשרות לבקש מבית המשפט להשיב את סכום הפיצויים הגבוה שקבע חבר המושבעים - 1.3 מיליארד דולרים ● החברה הגרמנית כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה ● על פי ההסדר הנוכחי, יהיה על סאפ לשלם 306 מיליון דולרים נוספים ● בכך, ככל הנראה, יסתיים הסכסוך המשפטי בנושא בין השתיים, שמתנהל כבר כמה שנים

סאפ (SAP) ואורקל (Oracle) הגיעו להסדר פשרה בפרשת הפרת זכויות היוצרים של TomorrowNow, במסגרתו תשלם ענקית היישומים הגרמנית לענקית החומרה והתוכנה סכום של 426 מיליון דולרים.

חבר המושבעים, כזכור, פסק פיצויים בסך 1.3 מיליארד דולרים לאורקל, בשל הפרת זכויות היוצרים של סאפ בתוכנה של אורקל, אולם שופט בית המשפט הפדרלי שניהל את ההליך ביטל את הכרעת המושבעים, והפחית את סכום הפיצויים ל-272 מיליון דולרים בלבד. אורקל הגישה ערעור על החלטת השופט והדיון הועבר לבית המשפט הפדרלי לערעורים. הסדר הפשרה שהושג מותנה באישור בית המשפט, אולם חזרה ממנו מקנה לאורקל את האפשרות לבקש מבית המשפט להשיב את סכום הפיצויים הגבוה שקבע חבר המושבעים.

בנובמבר 2010 קבע בית המשפט, בעקבות תביעת אורקל, כי סאפ הפרה זכויות יוצרים וגנבה את הקניין הרוחני של אורקל. חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד שבקליפורניה, הורה לסאפ לשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולרים – הסכום הגבוה ביותר שנפסק בגין הפרה של זכויות יוצרים. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של TomorrowNow – חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה.

הדיונים בבית המשפט התמקדו בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. החברה הגרמנית כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה. על פי ההסדר הנוכחי, יהיה על סאפ לשלם 306 מיליון דולרים נוספים.

המשפט שנערך ב-2010 משך תשומת לב רבה בעמק הסיליקון. בין השאר העידו בו מייסד ומנכ"ל אורקל, לארי אליסון, שטען שפרקליטי סאפ "זורקים סתם מספרים באוויר", ונשיאת אורקל, צפרא כץ. המנכ"ל המשותף של סאפ, ביל מקדרמוט, התנצל בעדותו במשפט בפני אורקל על האירועים שקרו ב-TomorrowNow. לעומתם, מנכ"ל סאפ לשעבר, שהיה אותה עת מנכ"ל HP – ליאו אפותקר, התחמק מלהעיד במשפט.

בפברואר השנה פורסם, כי המשפט החוזר בין אורקל לסאפ ייפתח ביוני. בסופו של דבר, המשפט היה אמור להיפתח השבוע והסכם הפשרה אליו הגיעו שתי ענקיות היישומים הארגוניים, נועד למנוע את המשך המאבק בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים