עובדים עם שליחות

תום רוזנפלד מאקס ליבריס, אילנית דהן מקבוצת יעל ומשה מורן מ-BMC מתנדבים למען ילדים במשך כל השנה, לא רק ביום המעשים הטובים ● הם מספרים לאנשים ומחשבים על השליחות שהם רואים בהתנדבות ומסבירים כיצד היא נותנת להם לפחות כמו לאותם ילדים

חברות היי-טק רבות ביצעו השבוע, על עובדיהן, פעילויות לקראת יום המעשים הטובים, בפרט ביום עצמו, שחל אתמול (ג'). היו שצבעו מרכזים קהילתיים, היו שחילקו משלוחי מנות לקשישים ולילדים חולים והיו שאספו מזון לקראת פסח. הפעילויות הללו הן חלק מהגברת המודעות וההשקעות של חברות במעורבות קהילתית. עובדי היי-טק רבים מבינים שלתת נותן יותר סיפוק מאשר לקבל, וכמה מהם, שעושים זאת כל השנה, שמחים לספר על כך.

תום רוזנפלד עובד באקס ליבריס (Ex-Libris), שמפתחת ומשווקת פתרונות מיכון חכמים לספריות אקדמיות ולאומיות. יחד עם עובדי החברה האחרים הוא משתתף במגוון רב של פעילויות קהילתיות, בהן פרויקט חונכות אישי של תלמידים מכיתות ט' מבית הספר הקרוב למשרדי החברה. הנערים נפגשים על בסיס קבוע עם עובדים משלוש מחלקות שונות בחברה, בכל פעם לשעה וחצי. המפגשים מתחילים בכוס שוקו וכיבוד וממשיכים בהכנת שיעורי בית, בעיקר במתמטיקה ובאנגלית.

העובדים של אקס ליבריס ביצעו פעילויות התנדבותיות גם ביום המעשים הטובים. הם שיפצו וצבעו את דירת "רועי" – דירת הכשרה לכישורי חיים של אקי"ם בירושלים – והקימו גינה לרווחת הדיירים.

לדברי רוזנפלד, "אני מתקדם עם הנער שאני עובד איתו, גם אם זה הולך לאט. ההתנדבות הזו חשובה לי כי חשוב לי לתת לקהילה. אני בעצמי אבא לילדים בגיל שלו ואני רואה את הקשיים שיש להם בגיל הזה עם מתמטיקה, כמו לכל הילדים. לי, לעומת זאת, המתמטיקה קלה, ולכן זה המקום שבו אני שמח לתרום. העובדה שההתנדבות מבוצעת במסגרת העבודה הופכת אותה לקלה ונוחה".

"הניצוץ והאור בעיניים של הנער מרגשים אותי מאוד וגורמים לי לתחושת סיפוק חזקה". תום רוזנפלד, אקס ליבריסהוא הסביר כי "אני מאוד מתרגש בכל פעם בה אני מסייע ומסביר לנער שמתקשה, כשאני מצליח לעזור לו להבין את הדברים בדרך חדשה. הניצוץ והאור בעיניים שלו מרגשים אותי מאוד וגורמים לי לתחושת סיפוק חזקה. בנוסף, אני אוהב מאוד את השיחות החשובות שיש לי עם הנערים. בעיניי השיחות האלה לא פחות חשובות מההתנדבות עצמה".

לתופף עם ילדי פנימייה
גם בקבוצת יעל עוסקים כבר שנים במגוון פעילויות של נתינה. העובדים וחברי ההנהלה מתנדבים פעם בשבועיים בארגון לקט ישראל, ומסייעים בהכנת סנדביצ'ים ובחלוקתם לבתי ספר באזור השרון. הסנדביצ'ים הללו מגיעים לילדים מעוטי יכולת. בנוסף, עובדי יעל היו שותפים בהפעלת חוג תיפוף שבועי בפנימיית עלומים. אתמול, ביום המעשים הטובים, הם שיפצו את כיתת המחשבים במרכז ניצן בכפר סבא והוסיפו לה מחשבים חדשים.

אילנית דהן, אחת המתנדבות וסמנכ"לית משאבי האנוש של קבוצת יעל, סיפרה על החוויה האישית שלה ועל זו של הקבוצה: "הפרויקטים הקהילתיים הם הזדמנות מצוינת בשבילנו להתחבר לקהילה בה אנחנו חיים ועובדים. אנחנו מרגישים נתרמים יותר מאשר תורמים. מדובר במגוון פעילויות בקהילה בהן אנחנו משתלבים ומאפשרים לעובדים לבחור בפעילות אליה הם מתחברים".

"כשלעצמי, השתתפתי בין היתר בחוג התיפוף בפנימיית עלומים", הוסיפה. "היו שם רגעים של קצב, חיוכים ותנועה לילדים, מה שגרם לי לחשוב: אנחנו מספקים לילדים האלה כמה רגעים שהם שוכחים בהם מהכול, ואנחנו שוכחים איתם וחוזרים לילדות שלנו".

"להשפיע בגיל כל כך צעיר על ילדים זה דבר שבאמת משנה חיים ובעיניי זו שליחות חשובה". משה מורן, BMCדהן סיפרה על פרויקט חדש בו תתחיל הקבוצה בקרוב, שנקרא "מנטור לחיים". "הפרויקט יתנהל בשיתוף עמותה למען חיילים בודדים משוחררים. המתנדבים שלנו יחנכו אותם ויעזרו להם להשתלב בהצלחה בחברה הישראלית. גם כאן, הרווח וההנאה יהיו כולם שלנו".

הקשר בין BMC לבית הספר בפרדס כץ
BMC, שמפעילה בישראל שני מרכזי פיתוח גדולים – ברמת החייל בתל אביב ובתל חי,  דאגה לחיבור ישיר בין החברה לקהילה המקומית, תוך ניצול היכולות והכישורים האישיים של העובדים. כך, למשל, החברה מאמצת בכל שנה את שכבת ח' בבית ספר בשכונת פרדס כץ. עובדי מרכז הפיתוח ברמת החייל מבצעים עם תלמידים מהשכבה פרויקט חונכות אישית, במסגרתו הם מגיעים למשרדי החברה פעם בשבוע מיד לאחר הלימודים, אוכלים ארוחת צהרים ומקבלים יחס אישי מהעובדים המתנדבים. כל אחד מהנערים מוצמד לעובד ומבלה איתו כשעה וחצי, במסגרתה הם עושים ביחד שיעורי בית, משוחחים על נושאים שמציקים לנערים ועוד. הרעיון הוא לבלות באופן קבוע עם אדם אחר ברמה גבוהה, שיכול לתקשר איתם ברמה אחרת ממה שהם רגילים ומצד שני מסייע להם ומקדם אותם במקצועות הנלמדים. BMC פעילה בפרויקט נוסף בשכונה: היא מאמצת את בית נוער קדימה שממוקם בה. מדובר בצהרון שמשמש ילדים עד שעות הערב.

משה מורן מגיע לצהרון יחד עם עובדים אחרים בחברה פעם בשבוע. לדבריו, "אני והילדים מחכים למפגש בכיליון עיניים. בדרך כלל, אני נפגש שם עם ילד קבוע. אנחנו עושים שיעורי בית, משחקים כדורגל וסתם מבלים ביחד במסגרת הצהרון. הילד שעבדתי איתו בשנה שעברה רצה לעזוב את הצהרון אבל בסופו של דבר נשאר, כי המפגשים בינינו היו מאוד חשובים לו".

"עבורי, הפעילות בבית הנוער קדימה מרחיבה את הלב", אמר מורן. "אני משוחח על הפעילות הזו עם הילדים הפרטיים שלי בארוחות המשפחתיות. אני אב לארבעה ילדים שמתעניינים בכך התעניינות רבה ומאוד וגאים במה שאני עושה. להשפיע בגיל כל כך צעיר על ילדים זה דבר שבאמת משנה חיים ובעיניי זו שליחות חשובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים