דיילי ציפי מבקרת בכנס C5I – חלק ב'

אייל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי, מציג את המענה של החברה לאתגרים עבור מערכת הביטחון

מאות אנשי תעשייה מהמגזר הביטחוני וקצינים מאגף התקשוב השתתפו בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הנחו את הכנס, הנערך זו הפעם העשירית, פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ותא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, יו"ר הכנס ולשעבר קשר"ר. האירוע נשא את הכותרת "התקשוב כמאפשר את האפקטיביות המבצעית בשדה הקרב המודרני".

דובר המפתח בכנס היה תא"ל אייל זלינגר, קצין הקשר והתקשוב הראשי באגף התקשוב של צה"ל. עוד דיברו בו נציגי החברות שפרסו חסותן על האירוע: אלכסנדר שניידר, נס, One1, בזק בינלאומי, VMware ישראל, APC מקבוצת שניידר אלקטריק, נט-אפ (NetApp) ישראל, מלאנוקס, HP ישראל, סיסטמטיקס, ג'וניפר (Juniper) ישראל, SAS ישראל והתעשייה הצבאית.

דיילי ציפי הייתה בכנס אף היא, צפתה ונצפתה, שמעה ואף הקשיבה, שוטטה וצילמה – והרי התמונות לפניכם.


מימין: פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים; מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי; ותא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, שהיה יו"ר הכנס, הנחה אותו ובעברו שימש כקצין קשר ותקשוב ראשי, וראש מטה אגף התקשוב בצבא.

אלמליח מונה למנכ"ל בזק בינלאומי במקומו של איציק בנבנישתי, שעבר לפרטנר. לפני כן ומאז 2006 הוא כיהן כמנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית – זרוע הפעילות של יורוקום, המשווקת בארץ טלפונים ומוצרי צריכה אלקטרוניים. אלמליח החל את דרכו המקצועית במכללת בזק ובאגף ההנדסה בבזק, שימש במשך כ-10 שנים בתפקידי הנדסה ושיווק בחברה והיה ממקימי חברת בזקכל, שמוזגה לתוך בזק בינלאומי. הוא בן 56, תושב רמת אפעל ובעל תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני במינהל עסקים – שניהם מאוניברסיטת תל אביב.


בזק בינלאומי הציגה בביתן את פתרונות הענן שלה תחת  הסלוגן "בפתרונות ענן צריך לשלוף את חברת ה-IT הנכונה". אייל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי, הציג את המענה של החברה לאתגרים אלה עבור מערכת הביטחון.


החיבור בין אנליטיקה, Big Data וניתוח נתונים מצילי חיים לבין הפעילות המבצעית של צה"ל לא היה מעולם כל כך קרוב – זה היה אחד המסרים המרכזיים בכנס. מיה מחשבים, הנציגה של SAS בישראל, הציגה באירוע את  הפתרונות שלה בתחום זה – בדוכן ובאמצעות הרצאתו של מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר ביטחון ב-SAS ישראל. במצגת שלו, הציג סדובסקי את המענה של החברה לאתגרים שעומדים בפני הצבא בתחום זה, כפי שעלו במצגת של הקשר"ר, תא"ל אייל זלינגר (מבלי שסדובסקי ידע מראש על מה הקשר"ר הולך לדבר).


נס טכנולוגיות
, שמקיימת קשרים הדוקים עם מערכת הביטחון, הציגה כיצד ה-IT יכול לסייע לצה"ל ליישם טכנולוגיות חדשניות, שמזוהות עם שדה הקרב העתידי, ולא להשתמש בכלי נשק ששימשו את המערכה הקודמת, כפי שהגדיר זאת סא"ל (מיל') גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס. הרצאתו נשאה את השם: "ההיסטוריה המוצלחת של המערכת העתידית".


APC מקבוצת שניידר אלקטריק הביאה לכנס אורח מחו"ל: ג'ייסון דיוויד, מנהל פיתוח עסקי. הוא הסביר לבאי הכנס את מהפכת הדטה סנטר על פי תפיסת שמתחילה ומסתיימת במילה: פשטות.


"מי מחטט בענן שלי?", שאל חיים הלפרן, מנהל חטיבת המידע והסייבר של One1, בהרצאתו במליאת הכנס. את התשובה קיבלו המשתתפים בתערוכה. נושא הענן עלה מספר פעמים באירוע, במיוחד בקשר לאבטחה — אתגר מרכזי בכל מה שקשור למערכות צבאיות.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

C5I

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים