דיגיטאלנט ואיגוד האינטרנט במיט-אפ בנושא "ניהול קריירה בעולם דיגיטלי"
עבודה בסביבה משתנה היא משימה מאתגרת. איך ניתן לעמוד בקצב של שינויים מהירים וטכנולוגיה משתנה? אילו מיומנויות כדאי לפתח כדי לא להישאר מאחור? ואיזה הזדמנויות חדשות הביא האינטרנט לעולם העבודה? בדיוק בשאלות הללו עסק מיט-אפ בנושא "ניהול קריירה בעולם דיגיטלי", שנערך באחרונה ביוזמת דיגיטאלנט – בית הספר למקצועות הדיגיטל – ואיגוד האינטרנט הישראלי, באירוח חברת AWS Floor28.
המפגש הוא הראשון מתוך סדרת מפגשים, שנוצרו על מנת לגשר על פערי ידע ופערי מיומנויות דיגיטליות, הנדרשים בשוק העבודה. מטרת כלל המפגשים – להנגיש ידע וכלים לעולם התעסוקה של 2020 – בין אם מדובר בצעירים העושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום הלימודים והקריירה, ובין אם מדובר במי שנמצא בצומת של שינוי.
את האירוע פתחה מעיין מנלה, מרצה חוקרת ומייעצת בנושא שוק העבודה, עם הרצאה בנושא טרנדים בשוק העבודה ומקצועות העתיד. במהלך ההרצאה מעיין ציינה כי בשנת 2020 רואים שינוי מאוד גדול בכל הקשור לכישורים שמחפשים בקרב עובדים, כשכישורים "רכים", כמו יצירתיות, כושר שכנוע, סתגלנות ואינטליגנציה רגשית, נתפשים כיותר חשובים מכישורים "קשים", כמו בלוקצ'יין, AI, הנמקה אנליטית וכדומה.
בנוסף, היא הדגישה את ההבדלים הקיימים בין דור ה-Z לדור ה-Y בכל הקשור לדברים החשובים להם במקום עבודה. לדור ה-Z חשוב שתהיה להם אפשרות להתקדם מבחינה מקצועית. לדבריה, "91% מצעירי דור ה-Z עוזבים את מקום העבודה אם אין להם אפשרות לפיתוח קריירה". כמו כן, היא הוסיפה כי דור ה-Z מצפים להתקדמות תוך מספר חודשים. אחרי ראיון עבודה הם לא יחכו שלושה שבועות לתשובה, אלא יתקשרו בעצמם כדי לקבל את התשובה.
מעיין דיברה על שני מושגים חשובים בעולם התעסוקה, אחד מהם הוא 'מנטורינג הפוך', מדובר על פגישות של הדרג הבכיר והוותיק ביותר בחברה עם העובדים החדשים ביותר (עד חצי שנה), על מנת ללמוד מהם ולקבל מהם מידע על החידושים שקיימים בעולם הטכנולוגיה, או הדיגיטל. מושג שני שהיא דיברה עליו הוא החלפת מוחות, יוזמה של חברת CHEGG. במקרה כזה שתי חברות מחליפות עובדים ביניהן, על מנת ללמוד אחת מהשנייה ולקבל פידבק על דרך עבודה ויוצא בזאת.
החלק השני של האירוע היה מורכב מפאנל בהנחיית מאשה דאשקוב, מייסדת ומנכ"לית Digitalent, ובהשתתפות ד"ר איריס גינזבורג, הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב; אריה רבינוביץ', סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת טבע ישראל; ופרופ' כרמלה יעקובי וולק, יזמית אקדמית.
מאשה התחילה את הפאנל בשאלה הכה מתבקשת: "האם היום, בעידן ההיברידי, צריך ללמוד מקצוע קונקרטי כדי להתקבל למשרה?". שאלה זו נענתה ברובה בקול אחד, שאכן חשוב ללמוד, אך יחד עם זאת עתיד עולם העבודה מדבר על שילוב התמחויות, יכולות רכות ופחות התמחויות אנכיות צרות. כמו כן, פרופ' וולק ציינה כי חייבים ללמוד כל הזמן, גם אם לא יודעים בדיוק מה, פשוט להתחיל ולהשתמש בזה בתור פלטפורמה וכמקפצה.
בהמשך מאשה שאלה: "מה חשוב לבדוק כשבוחרים מקום ללמוד בו?" אחת התשובות הבולטות שעלו הייתה שיש לבדוק עם מי אנחנו הולכים ללמוד, כלומר, מהי הסביבה איתה הולכים ללמוד. מאוד חשוב לבדוק ממי הולכים ללמוד, מי יעמוד מולנו וילמד אותנו. דבר נוסף שעלה, ואחד הדגשים של מאשה היה לבדוק את החיבור הקיים בין מוסד הלימודים לשוק העבודה. לדבריה: "חשוב לבדוק עד כמה מעסיקים פוטנציאליים מחוברים למרכזי הכשרה, האם הם מלמדים בו, האם נבנו איתם מסלולי התמחות לבוגרים, האם הקורסים שנפתחים משקפים מגמות בשוק העבודה".
לסיכום התייחסו בפאנל לחשיבות הלימודים וללימודים רציפים. ארבעת המשתתפים הסכימו שחייבים להמשיך ללמוד כל הזמן, ולהישאר רלוונטי לסביבה המקצועית והעסקית שלנו. השינויים מהירים מאוד וצריכים לסגל לעצמנו יכולות למידה מהירה.
דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות
תגובות
(0)