איך מנווטים בשוק העבודה החדש של הפוסט קורונה?
בשבוע שעבר נערך במתחם העבודה אורבן פלייס (Urban Place) במגדל השלום מיטאפ בנושא: "איך מנווטים בשוק העבודה החדש פוסט קורונה?" בהשתתפות עשרות אנשים שהגיעו פיזית למתחם והצטרפו גם אונליין.
המיטאפ כלל שני חלקים: הראשון – הרצאה פותחת של מעין מנלה, חוקרת ומרצה בנושא שוק העבודה ועורכת מדור קריירה בכלכליסט, והשני – פאנל בהנחיית מנלה ובהשתתפות בתיה איבניצר – סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת פלאריום, גבי בדור – דירקטורית משאבי אנוש בחברת פרימטר X, מיכל פרידהיים – דירקטורית גיוס בחברת ריסקיפייד, ולירון קוצ'י – מנהלת משאבי אנוש Digital & Data בחברת אלעד מערכות.
בהרצאתה התייחסה מנלה בהרחבה לשינויים ששוק העבודה עבר בשנה האחרונה ומה יישאר מהם גם בעתיד בהיבטים שונים, כמו נוהלי עבודה, תרבות ארגונית, עבודה מהבית ושיטות גיוס חדשות, כמוגם מבחינת ההשלכות של משבר כלכלי כה גדול עם קרוב למיליון מובטלים. לדבריה: "הדבר הראשון שחברות שמו לב הוא, שעבודה מהבית היא אפשרית. חברות כמו פייסבוק, גוגל ועוד עברו למודלים אחרים של עבודה ו-75% מחברות ההיי-טק אמרו שיעברו השנה למודל היברידי, ולא רק היי-טק – גם משרדים ממשלתיים… זה הפך להיות נורמה". בנוסף, ציינה מנלה את הצורך בלמידה מתמדת ומתמשכת, במיוחד לאנשים כמו טייסים, או אנשים בתחום התיירות, שבן רגע נשארו ללא עבודה ונאלצו להמציא את עצמם מחדש. אחד הדברים שהדגישה הוא, כי ישנם שני כישורים שהפכו להיות חשובים מאוד אצל מעסיקים – חוסן אישי וגמישות. על פיה: "הוכח באופן חד משמעי, שחוסן אישי וגמישות הם כישורים קריטיים ומעסקים יודעים את זה. בראיונות עבודה שואלים לגבי חוסן אישי – מעסיקים רוצים לראות יציבות, רוצים לראות שההתמודדות של אנשים עם מצבים בחיים היא טובה".
בפאנל התחייחסו מנהלות ה-HR לשינויים העיקריים שהארגון שלהן עבר כשהשינוי, המשמעותי היה צורת גיוס והאונבורדינג של העובדים, שכולן ציינו שעבר לאונליין. כמו מנלה, גם הן התייחסו לחשיבותה של הגמישות הן בקרב מעסיקים והן בקרב עובדים, בין אם זה גמישות מחשבתית או גמישות בשעות העבודה ובצורת העבודה.
לסיכום הדברים דובר על החשיבות של מיתוג אישי, על תחזוקת פרופילים במדיות החברתיות, ומה חשוב לדעת כדי להשאיר רושם טוב.
תגובות
(0)