בא לבקר במאורת הנמר: מדור מיוחד ליום המודעות לעיוורים

האורח: גידי אהרונוביץ'

06/06/2024 13:59
מימין: גידי אהרונוביץ' ופלי הנמר.

בדרך כלל, כל מי שבאים לבקר במאורת הנמר מתרשמים – שלא אומר מתפעלים, מכל מה שהם רואים מהכניסה למשרדי אנשים ומחשבים ובחדרי, הלוא הוא מאורת הנמר.

באחרונה הגיע אלי אורח קצת אחר, שלא ראה כלום אבל חש בהחלט באווירה. האורח הוא גידי אהרונוביץ', עיוור מלידה, שאמר כי הוא מתרגש לפגוש אותי, וההתרגשות ניכרה על פניו. הוא לא ראה את ההתפעלות שלי ממנו, אבל החושים החדים האחרים שלו קלטו זאת.

את אהרונוביץ קישר איתי רני רוגל – מוותיקי אנשים ומחשבים בתחילת הדרך ומידידי המערכת עד היום, שהביא אותו למשרדינו.

אהרונוביץ', שמעוניין מאוד להרצות בכנסים שלנו ושל חברות טכנולוגיה, ולספר כיצד התגבר על מגבלותיו ועל ההשראה שאפשר לקבל ממנו ומהמסוגלות שלו, אומר על עצמו: "אני מרצה, מורה ומוזיקאי, וכן, אני גם עיוור מלידה – מה שמוכיח שאפשר לראות מעבר לגבולות האפשר. נולדתי כפג, ואיבדתי את הראייה כתוצאה מעודף חמצן באינקובטור. למזלי קיבלתי המון תמיכה ואהבה מהמשפחה שלי, שעזרה לי להתמודד עם כל האתגרים שהחיים הציבו בפניי".

מערכת החינוך לא ממש ידעה להתמודד איתו. הוא למד במסגרות רגילות ללא תמיכה מיוחדת, וכתלמיד התמודד עם חוסר הבנה לצרכיו המיוחדים. כך, בתקופת התיכון מצא את עצמו ללא מסגרת לימודים לאחר שנשלח ללמוד בבית ספר דתי בנתניה, כי רק שם לימדו בכתב ברייל, אבל רמת האנגלית הייתה שם נמוכה, ואהרונוביץ שאף לשפר את השליטה שלו בשפה.

האם עיוור לא מתגייס לצבא? לא במקרה הזה. הוא התנדב לשירות צבאי בגלי צה"ל כעורך מוזיקלי וכמפיק, המשיך לשרת ב-8200 כמתורגמן וגם חתם לשנת קבע. אחרי הצבא סיים בהצלחה לימודי תואר ראשון בחינוך ובמוזיקה וקיבל תעודת הוראה במכללת לוינסקי. הוא המשיך ללימודי תואר שני במוזיקה וחינוך במכללת לוינסקי, וסיים את לימודיו בהצטיינות עם  התמחות בחקר תולדות המוזיקה ובהשוואות ביצועים.

בשנת 2018 קיבל קביעות ממשרד החינוך והפך למורה העיוור הראשון בישראל שקיבל קביעות. מאז הוא מלמד מוזיקה בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים. בנוסף, הוא גם עבד יותר מ-14 שנים כתומך טכני בבזק בינלאומי. וכך, לצד נגינה בחליל בהרכבים מוזיקליים שונים, אהרונוביץ מייעץ לחברות בנושא נגישות באתרים, ובעיקר מרצה לחברות ובתי ספר, וכפי שציינתי שואף להרצות בחברות טכנולוגיה.

אז נכון שגידי אהרונוביץ' עיוור, אבל ללא ספק ניתן לומר עליו, שהוא רואה למרחקים ומעבר לגבולות ולמגבלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים