בא לבקר במאורת הנמר: אדר איל, שצילם מיזם לתיעוד ה-7 באוקטובר

02/07/2024 13:30
אדר איל, צילם יחד עם פאולינה פטימר מיזם לתיעוד מאורעות ה-7 באוקטובר.

ימים ספורים לאחר אירועי השבת השחור של ה-7 באוקטובר, החלו פאולינה פטימר ואדר איל – שני צלמים בעלי עבר מקצועי עשיר – לתעד את ישובי עוטף עזה. אלפי תמונות נאספו במהלך שעות צילום רבות שלהם ביישובי העוטף, לרוב בזמני לחימה, עם ציוד מיגון אישי וליווי צה"לי. 

באחרונה ביקר אצלי במאורה אדר, שסיפר על המיזם ועל שהתרחש בו. לדבריו, כדי להעצים את הבנת האירועים והמקומות שצולמו, נפגשו פאולינה והוא גם עם חטופים ובני משפחותיהם, בני משפחות שכולות ואנשי העוטף, ששהו ביישובים באותה שבת. אדר סיפר כי כמאה מהתמונות הנבחרות, וקומץ מהסיפורים, אוגדו לספר – שיצא לאור על ידי סטימצקי בחסות קניוני עזריאלי – והודפס במעל מאתיים עותקים, שחולקו לתורמים עבור מטה ההסברה האזרחי, ארגון שנלחם באנטישמיות בעולם.

לדברי אדר, בהבדל מספרים אחרים הקיימים בשוק, הספר שבו מופיעות התמונות שצילמו פרולינה והוא לא מתמקד באירוע או מקרה ספציפי, אלא מכסה את שקרה במספר ישובים בעוטף, ולכן נותן תמונה רחבה על האירועים.

מחפשים חסות מתוך כוונה להוצאה מחדושת של הספר

"אנחנו מחפשים ארגון או חברה שיתנו חסות לעריכה מחודשת של הספר והוצאתו לאור במהדורה עדכנית", שיתף אותי אדר בתוכניות להמשך הדרך. "הספר ימותג בפרטי הארגון (לוגו ומלל)", המשיך ואמר, "ויצא לאור בשאיפה לפני אירועי הזיכרון לשנה לאירוע ה-7.10. הארגון יזוהה ככזה שהיה שותף לתיעוד האירועים למען הדורות הבאים. אנחנו רואים את הספר נמכר בחנויות וכן ניתן כמזכרת לעובדים או לשותפים ולקוחות וכדומה", אמר.

אדר איל הוא איש היי-טק שגר עם משפחתו בראש העין. אדר מצלם יותר מ-20 שנה, בדגש על צילום רחוב. תמונותיו הוצגו וזכו למספר פרסים באתרי רשת המתמקדים בצילום בז'אנר זה, וכן בתערוכה בסטודיו הראל. בנוסף צילם אדר בסביבות מסוכנות, כמו צלילה עם כרישי עמלץ לבן, והצטרף לצוות ברדיפה אחרי סופות טורנדו במרכז ארה"ב.

אדר מתנדב כצלם במספר עמותות, כגון אחים לנשק, מטה משפחות החטופים ומטה ההסברה האזרחי, ותמונותיו מתפרסמות ברשת למטרת העלאת המודעות להחזרת החטופים והסברה ישראלית בחו"ל.

פאולינה היא אמא לשניים ומתגוררת ברמת גן, ועלתה לישראל ב-2008 מקירגיסטן. היא בוגרת אוניברסיטת לאודר בווינה ואוניברסיטת תל אביב ובעלת שלושה תארים. פאולינה מצלמת כ-15 שנים ומתמחה בצילום אורבני וצילום דוקומנטרי. אשר סיפר כי היא שואפת תמיד לתפוס את הרגע הכן והאמיתי, ולהעביר סיפור שלם דרך התמונה.

כיום פאולינה היא אקטיביסטית ומתנדבת כצלמת ופרוייקטורית במטה ההסברה האזרחי ובמטה החטופים. היא הקימה את פרויקט צילום הקיבוצים במהלך מלחמת "חרבות ברזל", והתנהלה מול גופים ממשלתיים וצבאיים, מול דובר צה"ל ומול תקשורת זרה ומקומית, על מנת להוות חלק פעיל במערך החשיפה וההסברה. תמונותיה התפרסמו בפרויקטים פרטיים וציבוריים למען מערך ההסברה הבינלאומי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל אדר איל במייל: [email protected]

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים