מחנה הקיץ Spec-Tech נפתח עם עשרות בני.ות נוער מפונים

בני.ות הנוער החלו השבוע את הכשרתם לתפקידי טכנולוגיה במחנה הקיץ, שמעניק להם כלים משמעותיים שישמשו אותם בהמשך הדרך הן בצבא והן בחייהם האזרחיים, בבניית הקריירה

תלמידים ותלמידיות מצטיינים במחנה הקיץ Spec-Tech.

30 בני.ות נוער מהפריפריה, בדגש על מפונים מעוטף עזה ומהצפון, החלו השבוע את הכשרתם לתפקידי טכנולוגיה במחנה הקיץ Spec-Tech.

מחנה הקיץ Spec-Tech, המיועד לבני.ות הנוער שנבחרו על בסיס הישגיהם הלימודיים ומשקפים פסיפס של ארץ ישראל היפה, חוצה מגזרים ומגדרים, הוא פרי יוזמה של עמותת עתידים, חברת אינטרליג'נט, מיזם "חוסן ילדנו", חיל המודיעין ואגף התקשוב בצה"ל, בשיתוף עם בנק הפועלים והפדרציות היהודיות של ניו יורק ופילדלפיה. במהלך המחנה, המשתתפים מתארחים במרכז הארץ במימון מלא של השותפים במשך שמונה ימים אינטנסיביים ומעשירים.

מחנה הקיץ נועד לחזק צעירים מצטיינים מהפריפריה ולהגדיל את סיכוייהם להשתלב בתפקידים טכנולוגיים מבוקשים, המהווים את חוד החנית הטכנולוגית בצבא ובמשק, ומעניק להם כלים משמעותיים שישמשו אותם בהמשך הדרך הן בצבא והן בחייהם האזרחיים, בבניית הקריירה.

בני הנוער המצטיינים זוכים להכשרה בטכנולוגיות RF (תדר רדיו), אשר מהוות בסיס פיסיקלי ליישומים שונים כמו מכ"מ, GPS, תקשורת, סייבר ומודיעין סיגינטי – ידע מבוקש בתחומי הסייבר, האוטומוטיב, המכשור הרפואי ועוד.

במסגרת המחנה זה בני הנוער מתנסים בפעילויות חינוכיות – במטרה להעצים ולחזק את החוסן הרגשי, הנפשי והמנטלי. כך, הילדים רוכשים כלים להעצמת המנהיגות האישית והחברתית, מייצרים מרחב למפגש חברתי והזדמנות לשנות אווירה מהאתגרים הרבים המלווים אותם מאז ה-7/10.

דביר (17) מלהבות הבשן, מפונה לשוהם, שנבחר לקחת חלק במחנה הקיץ, אמר, כי "אמנם רק התחלנו את המחנה אך זו בהחלט אחת החוויות המעצימות שחוויתי. אני נמצא כל היום עם חברים חדשים מאזורים שונים בארץ, כשכולנו בעלי תחומי עניין ושאיפות דומות, וזה בהחלט מגבש. בנוסף, אני נחשף לתכנים ותחומים חדשים אשר לבטח ישפיעו על התפקיד אליו אני שואף בצבא".

גל ינושביץ, יוזם מחנה Spec-Tech מטעם עתידים, מציין, כי "עתידים מעודדת, במגוון תוכניות ופרויקטים בני ובנות פריפריה ואוכלוסיות ייחודיות למצוינות, לשוויון הזדמנויות ולפיתוח אופק טכנולוגי-מקצועי בצה"ל, בתעשייה ובהיי-טק. המציאות הקשה שנכפתה על עם ישראל יצרה פערים משמעותיים בקרב בני הנוער המפונים בפן הלימודי והחברתי ובחוסן האישי. עתידים שמה לעצמה כיעד לסייע בהשלמת הפער הלימודי, להעשיר אותם בידע תיאורטי ומעשי מתקדם ולחשוף אותם למסלולים טכנולוגיים ואקדמיים בצה"ל. מחנה Spec-Tech הוא דוגמה מצוינת לכך, ובמהלכו אנו מכווינים את התלמידים לתחומי הפיזיקה והנדסת האלקטרוניקה, כך שבעתיד יוכלו לתרום לצה"ל ולמדינה".

אורן חגי, מנכ"ל ובעלים של חברת אינטרליג'נט, העוסקת בתחום הנדסת הרדיו ומספקת את ההכשרה הטכנולוגית עצמה, מוסיף, כי "מסגרת זו מספקת הזדמנות פז לבני הנוער להיחשף לידע מתקדם וחדשני בתחומים טכנולוגיים מבוקשים, ואף משפרת את סיכויהם של המשתתפים להשתלב ביחידות טכנולוגיות מובילות בצה"ל, שכידוע השירות בהן יכול להוות בסיס לפיתוח קריירות טכנולוגיות משמעותיות. בוגרי המחנה זוכים לכלים שימושיים, שילוו אותם בהמשך דרכם המקצועית ולצידם נהנים מגיבוש ערכי וחברתי. 72% מבוגרי מחנה קיץ 2022 השתלבו במסלולי מו"פ טכנולוגיים או אקדמיים בצבא ובשירות הלאומי. מדובר ב-game changer, התורם לעתיד משמעותי המקדם שוויון הזדמנויות עבור נוער מהפריפריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים