עיריית הוד השרון למען אנשים עם מוגבלויות

תוכנית "מייקרס הוד השרון" הניבה פתרונות חדשניים וייחודיים, שפותחו על ידי מתנדבים ומתנדבות תושבי העיר, בשיתוף עם מיזם TOM, עבור אתגרים שעימם מתמודדים אנשים שחיים עם מוגבלויות 

המחזור הראשון של תוכנית "מייקרס הוד השרון" הסתיים באירוע, שבו נחשפו לראשונה פיתוחים טכנולוגיים חדשניים המיועדים לאנשים שחיים עם מוגבלויות. הפתרונות פותחו ויוצרו על ידי מתנדבים ומתנדבות תושבי הוד השרון בשיתוף עם מיזם TOM (ר"ת Tikkun Olam Makers), במהלך ארבעה חודשים של עבודה מאומצת במרכז המייקרים החדש שהוקם במרכז הצעירים בעיר. במהלך האירוע הוצגו הפתרונות שפותחו בפני משתתפי התוכנית, בני משפחות המשתתפים, נציגי קהילת TOM, צוות מרכז הצעירים, נציגי העירייה ואורחים מקרב תושבי העיר.

לתוכנית התנדבו תושבי ותושבות העיר וסטודנטים החיים בה, ורתמו את כישרונם, את יכולותיהם ואת דמיונם כמייקרים, מהנדסים, מעצבים ואנשים המתמחים בריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, סיעוד, שיקום וכו' לטובת שיפור איכות החיים של אנשי העיר החיים עם מוגבלויות.

TOM הוא מיזם טכנולוגי חברתי ישראלי-גלובלי, הפועל לפיתוח והפצה של פתרונות טכנולוגיים עבור צרכים אנשים עם מוגבלויות שאין להם מענה שוק. כל הפתרונות, מפורסמים באתר Tomglobal.org בקוד פתוח, כך שניתן לייצרם בכל מקום בעולם בעלות מינימלית

במסגרת המחזור הראשון התחלקו המתנדבות והמתנדבים לשלושה צוותי פיתוח, שכל אחד מהם התמודד עם פיתוח פתרון עבור אתגרים שהעלו שלושה מתושבי העיר עם מוגבלות ואף השתתפו בתוכנית יחד עם הצוותים המפתחים, למציאת הפתרון הנכון והיעיל ביותר עבורם.

צוות אחד פיתח פתרון עבור מורה מהעיר, שמתנייד בכיסא גלגלים, שיסייע לו להרים בקלות וביעילות חפצים כמו טלפון או מפתח במקרה שהם נופלים לקרקע בעזרת מוצר מותאם לשימושו, הכולל משאבת ואקום חשמלית.

הצוות השני פיתח עבור נערה עם תסמונת גנטית, שמתבטאת בתפקוד הדומה ל-CP, קונסולה ייעודית בעלת מקשים גדולים ומונגשים, המונחת על השולחן או על הרצפה, שבאמצעותה היא יכולה להפעיל מגוון משחקים, לעבוד עם טאבלט ולבחור לעצמה את המוזיקה שהיא רוצה לשמוע.

קונסולה ייעודית

קונסולה ייעודית. צילום: עמוס לוזון

הצוות השלישי פיתח מרחב ויסות חושי, המיועד לילדי גן תקשורת בעיר (וכבר זוכה להתעניינות של גנים נוספים בעיר). מדובר במתקן טיפולי, הבנוי מעץ ובדים מרופדים ונעימים, שהילד יכול להיכנס אליו לבדו, או יחד עם מטפל, על מנת להירגע. המתקן חזק דיו על מנת להחזיק ערסל, ויש בו מגוון כריות ושמיכות נעימות, צעצועים רכים ואוזניות שמטרתם להקל על הילד בעת שהוא חווה חרדה או מצוקה.

לדברי סגנית ראש העיר לשעבר וחברת מועצת העיר, עו"ד כינרת אלישע כהן, "ליוויתי את הקמת מרכז המייקרים החל משלב קבלת המקום ועד להתקנת המזוזה. זה היה מורכב, מאתגר, אבל שווה כל רגע של מאמץ, ואני גאה לראות את התוצרים המדהימים שיצרנו כאן בשיתוף הקהילה בארבעה חודשים של עבודה. זהו מרכז ייחודי שלא קיים בשום עירייה אחרת, ואין לי ספק שיהווה פיילוט לערים נוספות. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השותפים שלי בהנהלת העירייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים