יום הקשיש הבינלאומי: צ'אטבוט חדש יסייע בחיבורים בין אזרחים ותיקים לצעירים

הצ'אטבוט, בשיתוף עם עמותת חיבורים 20-80, יאפשר למתנדבי העמותה לנהל את כל תהליך הסיוע מקצה לקצה דרך הצ'אטבוט החכם, הפועל בווטסאפ ופונה למתנדבים שנמצאים בסמוך לאזרח הוותיק

חיבורים בין אזרחים ותיקים לצעירים.

לרגל יום הקשיש הבינלאומי המצוין היום (1 באוקטובר) ברחבי העולם, פיתחו מהנדסי ומהנדסות מיקרוסופט ישראל, בשיתוף עם עמותת חיבורים 20-80, צ'אטבוט המחבר בין תושבים ותיקים לצעירים.

אתגרים ופערים הולכים וגדלים בקרב אוכלוסיית הקשישים בישראל, לרבות התרחבות תופעת הבדידות, פערים בין-דוריים והידרדרות במצב הבריאותי והתפקוד היומיומי. אף שידועות היטב בעיות אלה, הן התחדדו והעמיקו לאור המלחמה.

במסגרת האקתון של מיקרוסופט בהובלת הגראז' – מרכז החדשנות של מיקרוסופט במזרח התיכון, אפריקה והודו, המעודד יוזמות ויצירתיות, חברו מהנדסי ומהנדסות מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח לעמותת חיבורים 20-80 במטרה לפתח כלי ייחודי שיהווה פתרון יעיל, מהיר ואוטומטי: צ'אטבוט המחבר בין תושבים ותיקים לצעירים. בשנה שבה 35% מהאזרחים הוותיקים במדינה מעידים על ירידה במפגשים עם משפחה וחברים, מדובר בפתרון חשוב, קל והחברתי ביותר עבורם.

עמותת חיבורים 20-80 היא עמותה טכנולוגית, המחברת בין צעירים לאזרחים ותיקים לצורך סיוע בענייני היומיום, כמו קניות, החלפת נורה, ליווי לרופא, וכן כדי להקל על תחושת בדידותם. מאז הקמתה, יצרה העמותה אלפי חיבורים בין-דוריים וגייסה למעלה מ-11 אלף מתנדבים ומתנדבות בפריסה ארצית. העמותה משתפת פעולה באופן רשמי עם ארבע רשויות מקומיות: הרצליה, אשקלון, אופקים ותל אביב.

עד כה, החיבור היה מתבצע באמצעות פנייה טלפונית של האזרח הוותיק למוקד הטלפוני, ולאחר מכן הבקשה הועברה לקבוצת הווטסאפ הרלוונטית לפי מיקום, שמשם הייתה מפנה את המתנדב לאפליקציה לטובת המשך טיפול בפנייה – תהליך שלעיתים יצר סרבול עבור המתנדבים. כעת, עם הפיתוח של מיקרוסופט, המתנדבים יוכלו לנהל את כל תהליך הסיוע מקצה לקצה דרך צ'אטבוט חכם הפועל בווטסאפ, ופונה למתנדבים שנמצאים בסמוך לאזרח הוותיק. כמו כן, הצ'אטבוט יכול לתזכר על התנדבות שטרם הסתיימה במלואה ולעדכן על ההתקדמות. כמו כן, במקרה של פערים נוספים שנחשפים במהלך הסיוע, ניתן יהיה להזינם בצ'אטבוט ולהמשיך להתנהל באמצעותו.

בעמותה מציינים, כי חשוב להם לאפשר התנדבות קלה וגמישה, ובכך להתאים את עצמם לטכנולוגיה העדכנית ביותר. הפיתוח של הצ'אטבוט החכם מאפשר למתנדבים לבצע את עבודתם דרך הווטסאפ, המערכת הנפוצה ביותר בקרב אזרחי ישראל, ללא צורך באפליקציה חיצונית. בנוסף, ניתן לפנות למענה אנושי בכל שלב בתהליך, דבר שהעמותה רואה בו חשיבות עליונה.

הפיתוח החדש מגיע גם על רקע העלייה בפניות בזמן מלחמת "חרבות ברזל": בחודשיים הראשונים למלחמה טיפלה העמותה ביותר מ-7,000 שיחות נכנסות למוקד הטלפוני  – פי שישה מאשר בשגרה, ונענתה ליותר מ-2,300 בקשות סיוע – פי שמונה פניות של אזרחים ותיקים לעומת בשגרה. הבקשות כללו רכישת תרופות ומזון, תיקון דלתות וחלונות ממ"ד ומפגשים חברתיים לוותיקים שחששו לצאת מהבית. העמותה הצליחה לספק מענה לכ-87% מהפניות שהתקבלו.

עדי מור בירן, מנהלת הגראז': "מחמם את הלב לראות כיצד עובדי מיקרוסופט רותמים טכנולוגיה מתקדמת לתמיכה בקהילה שלנו, ובמיוחד באוכלוסיית האזרחים הוותיקים. פרויקט זה מיוחד, שכן הוא נולד משיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לעמותת 20-80, שעם מקימיה נמנים שניים מהעובדים. היה מרגש לראות כיצד צוות המהנדסים שלנו מינף את ההאקתון כפלטפורמה לקידום מטרה חשובה זו, ואני מצפה בקוצר רוח להשפעה שתהיה למערכת החדשה על יצירת חיבורים משמעותיים בין-דוריים ועל שיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים".

נטלי מטרי, מנכ"לית עמותת חיבורים 20-80, ציינה, כי "אנחנו נרגשים מאוד משיתוף הפעולה עם מיקרוסופט ביצירת צ'אטבוט ייחודי לעמותה, שיאפשר לשפר משמעותית את הדרך שבה אנו מחברים בין אזרחים ותיקים למתנדבים שלנו. בזכות הצ'אטבוט נוכל להעמיק את החיבורים בין אזרחים ותיקים לצעירים בצורה קלה ונגישה יותר, תוך שמירה על המגע האישי החשוב כל כך להפגת הבדידות ולטיפוח קשרים בין-דוריים. הפתרון החדש יאפשר לנו להשפיע על אלפי אזרחים ותיקים ברחבי הארץ ולסייע להם לקבל תמיכה חשובה בשגרת יומם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים