דאסו רוצה להיות גוגל ופייסבוק של הארגונים

פרק ג'

השנה, העומדת בסימן חזרה לצמיחה של תעשיית ה-ICT בעולם, הגיע מספר שיא של משתתפים – מעל 1,300 – לכנס המשתמשים האירופאי השנתי של חברת 3ds. כן, מעתה כך מכנה עצמה דאסו סיסטמס (Dassault Sytemes) – גם בעל פה וגם בלוגו שלה. בהתאם למסורת, גם השנה נערך הכנס במלון ניו-יורק שבדינסילנד פריז (לשעבר יורודיסני). כלומר, אתה בפריז – אבל נראה לך שאתה בניו-יורק. מה שנקרא "חוויית life-like" או בעברית: כמו בחיים.

אקזה בספירה הוא קווינטיליון, כלומר 10 בחזקת 18 או אלף מיליון מיליון ונמצא לאחר פטה. אורקל ניכסה לעצמה את ExaData ו-ExaLogic למכונות בסיסי הנתונים והעננים שלה. עכשיו 3ds מנכסת לעצמה את החיפוש האולטימטיבי הארגוני. את אקזהליד הצליח שארלס לרכוש ביוני השנה בסכום הנמוך יחסית של כ-135 מיליון יורו (מנהלי מיזוגים ורכישות של ענקיות ה-IT מצמצו כנראה) ועכשיו הפתרון שהוא מציע של SBA (ר"ת Search Based Applications) מביא לחברה לקוחות חדשים רבים. מנועי החיפוש כמו גוגל האולטימטיבי מאנדקסים ומוצאים מידע ברשת העולמית, אך מה עם ים המידע הארגוני המצוי ביישומים ובבסיסי הנתונים המוגנים מפני לא מורשים? שם אקזהליד מאנדקסת ומוצאת. למשל בתוך 20 מיליארד מסמכים ארגוניים. יישום נסמך חיפוש מבוסס אקזהליד אצל GEFCO, ספק ענק של שירותי לוגיסטיקה ליצרנים הביא לחסכון, ייעול והגברת השימוש בעשרות מונים

השותפים. האקוסיסטם של כל יצרן, בוודאי ב-IT, מחייב כמה שיותר שותפים ועדיף כאלה שמשתתפים בכנסי המשתמשים. כרגיל מדרגים אותם לחסויות מובילות, פלטינה ואחרות. כמדי שנה רואים את הענקיות: יבמ, השותפה הוותיקה הגדולה והפעילה ביותר ו-HP עם מדפסות תלת-ממד המדפיסות דגמי מוצרים; וגם את מיקרוסופט, השנה עם שרת SQL משום מה, אך תצוגה של קינקט, כמובן. וגם חברת ייעוץ צרפתית גלובלית, קאפ ג'מיניי, שאינה פועלת בישראל, בה פועלות דלויט ואקסנצ'ר, אך באנונימיות של מתחת לרדאר; AMD נהנתה מהעדרה של אינטל, דל משתתפת כל שנה ונובל אולי לאחרונה, כי בדיוק באותו יום הוכרז שנמכרה לחברת אטצ'מייט

המותגים. עד היום היו ל-3ds שישה מותגים חזקים כל כך שהעדיפה להשאירם בשמם ולא למזגם. השישה היו CATIA, החלוצה ההיסטורית לתיכון וירטואלי של מוצרים; SolidWorks לתיכון מכני בתלת מימד; DELMIA לייצור וירטואלי; SIMULIA לבדיקות וירטואליות; ENOVIA לניהול שת"פ גלובלי של מחזור חיי המוצר; 3DVIA לחוויות תלת ממד כמו בחיים. מעתה נתרגל לראות עוד שניים, מנוע הצמיחה העתידי אותם 3ds תשווק לארגוני העולם: ExaLead ו-3D swym. ומי יודע איזה עוד יצוצו בעתיד בעקבות מסע רכש הטכנולוגיות אותו מוביל ברנר שארלס

המוצרים הפיזיים. בסופו של יום המוצר הפיזי תמיד סקסי ממוצר וירטואלי, לא משנה כמה תלת מימד יהיה זה שבמסך. בטבע הגודל קובע והמזעור של הדגם משאיר את כל הסקס אפיל למקור. הטרקטור הענק בחנייה של החברה הגרמנית הוותיקה CLASS משך יותר צופים

הווירטואליים. הצדקה נוספת לתיכון הווירטואלי הוא בכך שכל דגם שנשאר בתוך המסך, חוסך אנרגיה ומשאבי טבע אחרים. כלומר וירטואליה תומכת בקיימות של הסביבה של כדור הארץ

המדפים. פלנוגרמה היא השיטה לפיה מנהלים את הצבת המוצרים על המדף בסופרמרקט. זיהוי מוצרים ותצוגת תלת ממד כמו בחיים מעביר את עולם PLM ופתרונות 3ds לעולם הריטייל. קארפור, הרשת הצרפתית השנייה בגודלה בעולם (אחרי וולמארט), מנהלת כך את עולמה השיווקי עם 75,000 מוצרי לא-מזון ו-3 מיליארד עסקאות בקופה בשנה. כמובן שהלקוחות נהנים מהתצוגה התלת ממדית כמו בחיים בניהול הקניות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים