מי יחליף את המנמ"ר הביטחוני?

מנמ"ר משרד הביטחון, משה זעירא, יעזוב בקרוב את תפקידו ● מי יהיה יורשו?

לאחר כהונה בת יותר מעשר שנים, משה זעירא – מנמ"ר משרד הביטחון, יעזוב בקרוב את תפקידו. כצפוי, המרוץ למחליפו כבר החל. טרם ברור אם משרד הביטחון יוציא מכרז לחיפוש אחר מחליף חיצוני לזעירא, או שאת מקומו ימלא אחד מסגניו, כשהמועמד המוביל ביניהם הוא עמי הרינג.

אם יחפשו מחוץ למשרד הביטחון, יופיעו ודאי כמה שמות: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ – מי ששימש כראש מטה אגף התיקשוב וקצין תיקשוב ראשי, ובאחרונה הצטרף לקבוצת אמן. עוד עשויים להצטרף למירוץ אל"מ (מיל') רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות מידע בישראכרט, שלפני כן שימש בצה"ל מפקד ממכ"א; ואל"מ (מיל') אבי כוכבא, מנהל מגזר הביטחון ב-HP ישראל. כוכבא שירת בצה"ל 27 שנים, ובתפקידו האחרון שימש כמפקד ממר"ם. לאחר פרישתו מהצבא הקים יחד עם רונן יוכפז את הסטארט-אפ וינושן טכנולוגיות (VeNotion Technologies), ושימש כמנכ"ל שלו.

פרויקט הדגל של זעירא היה הטמעת מערכת ERP במשרד הביטחון. באמצע 2008, לאחר יותר משנה של עיכובים, מערכת ה-ERP של המשרד עלתה לאוויר. המערכת מבוססת סאפ (SAP) אמורה הייתה לעלות לאוויר בינואר 2007, אולם עלייתה עוכבה בידי ועד העובדים של משרד הביטחון. משרד הביטחון החל בהטמעת מערכת ה-ERP לפני יותר מארבע שנים. ביצוע הפרויקט הופקד בידי מערך ה-IT במשרד הביטחון, בראשות זעירא, ששיתף פעולה עם יבמ (IBM) ונס טכנולוגיות. היקפו הכספי של הפרויקט הכולל מוערך בעשרות מיליוני שקלים והוא משרת מאות משתמשים במשרד הביטחון ואלפים נוספים מחוצה לו. המערכת עלתה לאוויר לפני כשנה עם מודולים בתחומי הרכש, המכירות, ניהול התקציב וניהול הכספים. ב-2009 עלה לאוויר מודול משאבי אנוש וניהול כוח האדם במערכת.

זעירא קיבל ב-2009 את פרס מנהל מערכות המידע המצטיין. הפרס, על שם לודוויג מיטווך ז"ל, הוענק לו מטעם לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, "על תרומתו בהובלת פרויקט ששדרג באופן משמעותי ביותר את מערכות ה-IT במשרד הביטחון, על ניהול מקצועי של אגף מל"ן ועל הובלה של פרויקט ה-ERP, אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים של משרד הביטחון, יחד עם אגפי המשרד וזרועות צה"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים