סאפ גייסה מנהלת שיווק עם עבר "בעייתי"

המנהלת החדשה, ג'ולי רוהם, הגתה בעבר קמפיינים בעלי גוון סקסיסטי והואשמה שניהלה רומן עם מנהל כפוף לה בוול-מארט וניצלה את כספי החברה למימונו ● רוהם מצידה טענה, כי מנהלי וול-מארט מושחתים וקיבלו שוחד מספקיות ● על פי אנליסטים, סאפ גייסה אותה בשל כניסתה של החברה לתחום מיחשוב הענן

ענקית היישומים העסקיים סאפ (SAP) גייסה לשורותיה את ג'ולי רוהם כסמנכ"לית שיווק חדשה. רוהם עוררה בעבר שערוריות לאחר שהייתה אחראית לקמפיינים סקסיסטיים וניהלה רומן עם מנהל שהיה כפוף לה בוול-מארט (WallMart), שם שימשה מנהלת שיווק בכירה. סאפ לא הוציאה הודעה רשמית המבשרת על המינוי, אולם רוהם עדכנה על התפקיד החדש שלה בפרופיל שלה בלינקדאין (LinkedIn).

רוהם, ששימשה כמנהלת בכירה גם בקרייזלר (Kreisler) ובפורד (Ford), גויסה לוול-מארט ב-2006 בניסיון למצב את רשת הענק הקמעונאית כמעודכנת ולמתג אותה כשייכת למאה ה-21, וכבחירה מקובלת ומועדפת על קהל הצרכנים האמריקני ברמה גבוהה.

פרופיל ארוך שפורסם אודותיה בוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) באותה השנה העלה על נס את פעילותה השיווקית בשלוש החברות, שכללה קמפיינים שיווקיים ופרסומיים רעננים וחדשניים, אך שופעי מיניות. ב-2006, כשעבדה בקרייזלר, רוהם הגתה ומימשה קמפיין שנועד להיות משודר בעת שידור משחק הגמר של הסופרבול. הקמפיין גרר ביקורות מצד קבוצות צרכנים שמרניות וסוכני מכירות של מכוניות, מכיוון שכלל, בין היתר, נשים חשופות המשחקות כדורגל. הקמפיין הוסר בסופו של דבר.

שערורייה נוספת שרוהם הייתה מעורבת בה הובילה לפיטוריה מוול-מארט בסוף אותה השנה, בשל האשמות שהועלו נגדה שלפיהן היא ניהלה מערכת יחסים עם מנהל שהיה כפוף לה בשם שון וומק. אשתו של וומק נחלצה לאשש את טענות הרשת וחשפה תכתובות אי-מיילים בין רוהם לבעלה.

וול-מארט תבעה את רוהם בטענה שהיא השתמשה בכספים של החברה למימון נסיעות וטיסות לטובת הרומן. היא אף הואשמה בקבלת מתנות מבכירים בחברות פרסום ובהפרה של מדיניות האתיקה של רשת הקמעונאות. רוהם תבעה במקביל את וול-מארט וטענה, כי כל בכירי הרשת, לרבות המנכ"ל, לי סקוט, נהנו מקבלת שוחד בצורת מתנות מספקים שעבדו מול הרשת. היא טענה, כי הם קיבלו כרטיסי טיסה חינם, כרטיסים להופעות נחשבות ומוצרי עשירים, דוגמת סירות ויאכטות, במחירים מגוחכים. התביעות ההדדיות הלכו והתכערו עד שבסופו של דבר שופט דחה את תביעתה של רוהם.

אנליסטים ציינו בסוף השבוע, כי רוהם לא רגילה ליצור קמפיינים מהסוג שסאפ זקוקה לו. למרות זאת, בהתחשב ברקע שלה כמי שמעוררת טלטלות בחברות עם מותגים "מנומנמים", "יהיה מעניין לראות כיצד היא מביאה לידי מימוש את המוניטין שלה אצל ענקית היישומים העסקיים", הוסיפו.

משקיפים ציינו, כי המניע לגיוסה של רוהם הוא כניסתה של סאפ לעולם מיחשוב הענן. לפני יותר מחודש הודיעה החברה על כוונתה לרכוש את SuccessFactors האמריקנית, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. בכך מצטרפת סאפ לשורה הולכת ומתארכת של חברות תוכנה גדולות שמספקות יישומים במתכונת של מיחשוב ענן.

החברה מציעה תוכנה לניהול של משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים. העסקה תסייע לסאפ לסגור פערים בתחום הצומח של מיחשוב ענן מול חברות אחרות שכבר מציעות יישומים ושירותים באירוח באינטרנט, ובמיוחד מול אורקל (Oracle). אנליסטים הזהירו בעבר שסאפ עלולה לאבד את מעמדה בארצות הברית נוכח ההתקדמות המהירה של אורקל. "סאפ החלה להפשיל שרוולים ונכנסת במרץ לעולם מיחשוב הענן", ציינו המשקיפים. "המהלך ידרוש כמה מסרים שיווקיים רעננים וחדשים, שונים מאלה שביצעה סאפ בעבר. יהיה כיף לראות כיצד זה מתפתח".

לא נמסרה תגובת סאפ לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים