F5 ומנורה מבטחים – בין מצטייני המחשוב

מימין: אלי רטנר, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה מבטחים; יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות החומרה במנורה; קובי כהן מצוות תשתיות תקשורת ואבטחת מידע ב-F5; אופיר קפלושניק, מהנדס מערכות בכיר ב-F5 ישראל; אלעד אפשטיין, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה; יניב גואטה, סמנכ"ל תחום תשתיות טכנולוגיות במנורה; ואיתי אמויאל, מנהל מכירות המגזר הפיננסי ב-F5 לישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

פרויקט הטרנספורמציה הדיגיטלית פורץ הדרך של קבוצת מנורה מבטחים זכה בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, בקטגוריות חדשנות במעבר לענן, טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות. הפרויקט, שבו הוטמעו פתרונות טכנולוגיים של F5, התמקד בבניית שירותים דיגיטליים חדשים הן לשירות סוכני הביטוח והן לציבור הרחב. הוא בוצע על ידי Spider Solutions, תוך עמידה בלוחות הזמנים ובתקציב.

"הזכייה בפרס מצטייני מחשוב מבטאת את קפיצת המדרגה שמנורה מבטחים עשתה בשנים האחרונות באימוץ טכנולוגיות חדשניות, המאפשרות הנגשת תהליכים דיגיטליים פשוטים וחדשניים", אמר יניב גואטה, סמנכ"ל תחום תשתיות טכנולוגיות בחברה.

גואטה ציין כי "מדובר בפרויקט שאפתני ופורץ דרך. הבחירה בתשתיות של F5 הצעידה את התשתיות שלנו לקדמת הטכנולוגיה וסייעה רבות בהטמעת תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית. הזכייה בפרס מבטאת את קפיצת המדרגה שמנורה עשתה בשנים האחרונות באימוץ טכנולוגיות חדשניות, שמאפשרות הנגשת תהליכים דיגיטליים פשוטים וחדשניים".

מימין: אלי רטנר, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה מבטחים; יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות החומרה במנורה; קובי כהן מצוות תשתיות תקשורת ואבטחת מידע ב-F5; אופיר קפלושניק, מהנדס מערכות בכיר ב-F5 ישראל; אלעד אפשטיין, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה; יניב גואטה, סמנכ"ל תחום תשתיות טכנולוגיות במנורה; ואיתי אמויאל, מנהל מכירות המגזר הפיננסי ב-F5 לישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

מימין: אלי רטנר, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה מבטחים; יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות החומרה במנורה; קובי כהן מצוות תשתיות תקשורת ואבטחת מידע ב-F5; אופיר קפלושניק, מהנדס מערכות בכיר ב-F5 ישראל; אלעד אפשטיין, ארכיטקט אבטחת מידע במנורה; יניב גואטה, סמנכ"ל תחום תשתיות טכנולוגיות במנורה; ואיתי אמויאל, מנהל מכירות המגזר הפיננסי ב-F5 לישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות החומרה במנורה מבטחים, ואת אופיר קפלושניק, מהנדס מערכות בכיר ב-F5 ישראל, סיפרו לדיילי ציפי כיצד המעבר לפתרונות F5 אפשר קונסולידציה של ריבוי מוצרים לפלטפורמה אחת והביא לפשטות תפעולית, יעילות וחסכון בעלויות.

מהם האתגרים שאתם התמודדה מנורה?
כץ: "אחד האתגרים הקריטיים שהתמודדנו אתם היה ריבוי מוצרים וספקים, שבמידת מה ייקר את ההתנהלות התפעולית. חלק מהמערכות שעבדנו אתן היו ישנות, עלות התחזוקה שלהן הייתה גבוהה, ולא קיבלנו תמיכה ושירות מהספקים. אתגר נוסף היה להקים תשתית דיגיטלית חדשה, שתאפשר ללקוחות ולסוכנים גישה מאובטחת למערכות שלנו. בנוסף לכך, היה עלינו לאפשר חשיפה פנימית של יישומים, תוך ביצוע ניהול זהויות עבור העובדים שלנו".

קפלושניק: "האתגר המשמעותי ביותר בחברות הביטוח כיום הוא לאפשר לסוכנים בשטח זמינות למערכות. סוכן שנמצא מול לקוח חייב גישה מלאה ליישומים כדי לקדם עסקאות או לייצר פוליסות ביטוח. מאחר שמנורה היא חברה ותיקה, היה צורך לבצע טרנספורמציה דיגיטלית ומיגרציה לענן, כך שכל התפעול יהיה פשוט, מהיר ונגיש יותר".

מדוע בחרה מנורה ב-F5?
כץ: "הפלטפורמה שמציעה F5 מאפשרת קונסולידציה של מספר מוצרים ויצרנים שונים לתוך מוצר אחד, שמספק את המענה לכלל האתגרים שלנו בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בצורה מאובטחת. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת להפעיל יכולות נוספות על גביה, דוגמת Advanced Web Application Firewall ואיזון עומסים, שאותם היינו צריכים לרכוש בנפרד אם היה מדובר בפלטפורמה של יצרן אחר. F5 מספקת לנו פתרון מקצה לקצה, שאותו אנחנו יכולים לנהל עם אותו צוות ואותו סט יכולות. מדובר בפלטפורמה גמישה וקלה לתפעול, מובילה ומוכרת, ול-F5 יש ניסיון רב בהטמעתה בארגונים בסדר הגודל שלנו".

אילו פתרונות הוטמעו?
קפלושניק: הוטמעה פלטפורמת BIG-IP עם מנגנון Advanced Web Application Firewall, שכוללת מנגנונים של הגנת DDoS לשכבות האפליקטיביות, יכולות של למידת מכונה, מנגנוני Anti bot ו-Anti fraud, והגנה על API. במהלך הפרויקט הוטמע מודול Access Policy Management, שאחראי על גישה ליישומים עצמם ומאפשר Single sign on, הזדהות של המשתמש ושל הלקוח וכן המשכיות של זיהוי המשתמש לאורך כל השימוש ביישום עצמו וביישומים אחרים של החברה".

מהם היתרונות העיקריים להם זכתה מנורה בעקבות הפרויקט?
כץ: "המעבר ל-F5 הביא לחסכון בעלויות תפעוליות ובעלויות תחזוקה של מוצרים ישנים דרך קונסולידציה של ריבוי המוצרים לפלטפורמה אחת. אסטרטגית, אנחנו יכולים לחשוף את היישומים שלנו ללקוחות, סוכנים ועובדים שלנו בצורה פשוטה, מאובטחת, גמישה וקלה לניהול. חשוב לציין שיכולות ה-API מאפשרות לנו לפשט תהליכים תפעוליים עבור המפתחים ואנשי ה-DevOps שלנו – דבר שמספק זמן הגעה לשוק קצר ויכולת לחשוף יישומים במהירות ללקוחות הקצה".

קפלושניק: "הפרויקט במנורה משקף את המודל המוביל של F5 – מהקוד ללקוח (Code to Customer). אנחנו מספקים את סט היכולות הרחב ביותר בתעשייה בין שלב פיתוח הקוד לשלב היישום שמוגש לצרכן הסופי. F5 היא הלב של התשתית האפליקטיבית במנורה, שעברה במהלך הפרויקט טרנספורמציה ממצב של שירותים מורכבים ומסורבלים לעולם של מיקרו-שירותים, ממשקי API ויישומים מבוזרים. כלי האוטומציה והניהול שהוטמעו במהלך הפרויקט מאפשרים פישוט תהליכים תפעוליים. אנחנו מאמינים כי שינוי זה בחברות הביטוח מספק שירות מצוין ללקוחות הקצה וחוויית משתמש מעולה לסוכני השטח – דבר שיש לו השפעה משמעותית על העסק, עובדיו ולקוחותיו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ורד

    3 נציגים ומנהלת ניתקו לי את הטלפון בפנים בשלושה ימים האחרונים, אחרי חודש!!!!!!!!!! שאני מנסה לקבל שירות...משקרים, מזלזלים! להתרחק! מזעזעים! עושים צחוק מהאנשים! מנורה הבית שלכם לעצמכם!!!!

אירועים קרובים