ביקור נשיאותי

נשיא המדינה, שמעון פרס, התארח השבוע במרכזים של שתי ענקיות מיחשוב אמריקניות: יבמ (IBM) וגוגל (Google). במעבדת המחקר הגדולה של יבמ באלמדן שבסיליקון ואלי, נפגש הנשיא עם בכירים במערך המחקר של יבמ ונחשף לפרויקטים מתקדמים במסגרת פעילות "עתיד החדשנות" של יבמ.

מעבדת המחקר של יבמ באלמדן, השוכנת דרומית לסן פרנסיסקו שבקליפורניה, היא אחת משמונה מעבדות המחקר של הענק הכחול ברחבי העולם (כולל זו שבחיפה), ואחראית לרבות מפריצות הדרך הטכנולוגיות של יבמ ולמאות פטנטים שהחברה רשמה. המדענים במעבדה מתמחים בין השאר בתחומים מתקדמים של פיסיקה וננו-טכנולוגיה.

בעת הביקור פגש הנשיא פרס את סגן נשיא יבמ למחקר, ד"ר מיכאל קרסיק – העומד בראש המעבדה באלמדן, את ד"ר דהמנדרה מודר – המוביל את המחקר של יבמ בתחום המיחשוב הקוגניטיבי ואת ד"ר אנדריאס היינריך – שהתפרסם לא מכבר בזכות ייצור סיבית זיכרון המחשב הקטנה בעולם בעזרת 12 אטומים בלבד. במהלך הביקור הוצג בפני הנשיא פרס מיקרוסקופ מינהור – סורק בעזרתו מבצעים מדעני יבמ מחקר ברמה של אטומים, המיועד לבדוק אפשרויות של שימוש במבנים אטומים זעירים לטיפול במידע ואחסונו. כמו כן, הוצגו לנשיא מחקרים חדשניים של יבמ בתחום המיחשוב הקוגניטיבי, אשר מיועד לפעול בדומה למוח האדם, דהיינו יצירת מערכות מחשב המבינות הקשרים וקשרים לוגיים, בתוך כמויות עצומות של מידע המגיע ממקורות שונים.

בהמשך, התארח נשיא המדינה ב-"גוגלפלקס" – מטה גוגל שבקליפורניה, שם נפגש עם סרגיי ברין, אחד ממייסדי החברה. בין היתר, ניהלו השניים שיחת ועידה בווידיאו באמצעות +Google, יחד עם עובדי גוגל אשר שהו באותה העת בניו יורק, לונדון, דבלין ותל אביב. ברין הציג בפני הנשיא אבטיפוס של הרכב ללא נהג של גוגל, ולקח אותו לסיור וירטואלי בתלת מימד ברחבי ישראל, באמצעות שירות Google Earth.

נשיא המדינה, שמעון פרס, "מזיז" אטום בעזרת מיקרוסקופ מינהור - סורק מתקדם במעבדת המחקר של יבמ באלמדן, קליפורניה

הנשיא פרס מקבל הסבר על אחד הרכיבים החדשניים שמפתחת יבמ בתחום המיחשוב הקוגנטיבי

הנשיא פרס יחד עם סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, לצד הרכב ללא נהג של גוגל. צילום יח"צ: כריסטוף וו, גוגל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים