סקוט ראסל מסאפ מונה למנכ"ל נייס – במקום ברק עילם

ראסל, ששימש עד לאחרונה כמנהל ההכנסות הראשי של סאפ, ינהל את נייס הישראלית החל מ-1 בינואר ● עילם פורש מהחברה לאחר 25 שנים בה, מהן עשור כמנכ"ל

ברק עילם, המנכ"ל היוצא של נייס.

סקוט ראסל, עד לאחרונה מנהל ההכנסות הראשי של סאפ וחבר בדירקטוריון החברה, מונה למנכ"ל נייס הישראלית, במקומו של המנכ"ל הוותיק ברק עילם – כך הודיעה החברה היום (ה'). הוא ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר, יום לאחר פרישתו של עילם, שעובד בנייס כבר 25 שנים ובעשור האחרון הוא מנכ"ל החברה. ההודעה על פרישת המנכ"ל הוותיק פורסמה בחודש מאי האחרון.

ראסל מגיע לנייס עם ניסיון של מעל רבע מאה בחברות טכנולוגיה גדולות. ב-14 השנים האחרונות הוא כיהן בתפקידים בכירים בסאפ, בהם, כאמור, חבר בדירקטוריון החברה ומנהל הההכנסות הראשי. כמו כן, הוא היה אחראי על מכירות גלובליות, שימור לקוחות, ניהול שותפים ועוד. בנוסף, ראסל כיהן כיו"ר סאפ צפון אמריקה וכיו"ר של כמה יחידות עסקיות בחברה, ובעבר היה חבר במועצת המנהלים של קואלטריקס.

כחבר דירקטוריון סאפ, ראסל קידם מיזוגים ורכישות, תכנון אסטרטגי וממשל תאגידי. בתפקידו האחרון, כמנהל הכנסות ראשי, הוא היה אחראי להכנסות בהיקף של 31 מיליארד דולר, שהובילו את הטרנספורמציה של סאפ לעולם הענן. עוד ברזומה שלו עבודה ביבמ וב-PWC.

ראסל הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב והמידע מאוניברסיטת פדריישן, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת דיקין בקמפוס גילונג שבאוסטרליה. הוא ינהל את נייס ממשרדיה בהובוקן, ניו ג'רזי.

"יש לנו הזדמנות מדהימה, ונמשיך בצמיחה בשנים הקרובות"

דיוויד קוסטמן, יו"ר דירקטוריון נייס, אמר כי "הניסיון הנרחב של ראסל בתחום התוכנה לארגונים גדולים והמנהיגות הגלובלית שלו יובילו את הפרק הבא בצמיחת נייס. אני סמוך ובטוח שעם הרקע, האישיות, האנרגיה והדרייב שלו, ראסל יוביל את נייס לגבהים חדשים, כאשר בד בבד נמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה, עם דגש על פלטפורמות הענן, הדיגיטל וה-AI".

הוא הוסיף כי "נייס חוותה מהפכה תחת הנהגתו של עילם, שמיצבה את החברה כבולטת בכל השווקים שבהם היא פועלת. הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל עד סוף השנה, להבטחת תקופת מעבר חלקה ומסודרת".

ראסל ציין כי "התקופה הנוכחית היא מעניינת ומלאה בפוטנציאל לנייס. יש לנו הזדמנות מדהימה, ונמשיך בצמיחה בשנים הקרובות. אני מצפה לעבוד עם הצוות המוכשר בנייס כדי להמשיך לבנות את מורשת ההצלחה שנבנתה בה בעשור האחרון, ולהצעיד את החברה לשלב הבא בצמיחתה".

לדברי עילם, "זו הייתה זכות גדולה עבורי להוביל את נייס ב-10 השנים האחרונות. יחד עם 8,500 ה-NICErs (עובדי נייס – גב"ז), הגדלנו את פעילות החברה בצורה משמעותית. בעשור האחרון, צוות ההנהלה האיכותי שלנו הניע האצה בצמיחה, השיג רווחיות יוצאת דופן ובנה זרם הכנסות חזק, שהביא ליצירת ערך אדירה. עם בסיס כה איתן, נייס ממוצבת היטב לקראת המינוי של ראסל. אמשיך להוביל את נייס עד סוף 2024 ואתמוך במעבר בתחילת 2025".

תוצאות כספיות טובות

נייס פרסמה את ההודעה על זהותו של המנכ"ל החדש יחד עם הדו"חות הכספיים שלה. החברה סיימה את הרבעון האחרון של שנתה הכספית 2024 עם גידול של 14.33% בהכנסות ל-664.4 מיליון דולר, לרבות צמיחה של 26% בהכנסות מפעילות הענן שלה, ועלייה של 32.6% ברווח הנקי ל-115.8 מיליון. כמו כן, היא האיצה את תוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה, שהסתכמה ב-146 מיליון דולר ברבעון השני של 2024.

ההוצאות הרבעוניות של נייס הציגו עלייה של 12.6% ל-535.6 מיליון דולר, ההוצאות הגולמיות גדלו ב-18.5% ל-224.8 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-12.3% ל-439.6 מיליון ושיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-66.17%. הרווח התפעולי צמח ב-22.2% והסתכם ב-128.8 מיליון דולר, הרווח הנקי זינק ב-32.6% ל-115.8 מיליון והרווח הנקי למניה האמיר ב-34% ל-1.76 דולר.

במהלך השנה הכספית כולה, ההוצאות הציגו עלייה של 12.5% ל-1.1 מיליארד דולר, ההכנסות גדלו בכ-17% ל-1.3 מיליארד, הרווח התפעולי צמח ב-26% ל-250.4 מיליון והרווח הנקי – ב-35.2% ל-222.2 מיליון.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל מ-146.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-169.7 מיליון בזה. נכון ל-30 ביוני 2024, יתרות המזומנים ושווי המזומנים וכן השקעות לטווח קצר של נייס הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר והחוב של החברה עמד על 457.9 מיליון.

עילם ציין כי "אנחנו מסיימים את הרבעון השני של השנה עם תוצאות טובות בכל הפרמטרים. סך ההכנסות גדל ב-14% ל-664 מיליון דולר, כתוצאה מצמיחה של 26% בענן, שהיא הגבוהה ביותר בשוק שלנו. מספר הולך וגדל של לקוחות מאמצים את פורטפוליו ה-AI שלנו – מה שהוביל לרבעון שיא של כל הזמנים בהיקף עסקאות CXone".

"אנחנו מציגים תוצאות חזקות באופו עקבי, עם רבעון רביעי ברציפות שבו שיעור הרווח התפעולי היה לפחות 30% והרווח הנקי למניה היה מעל הרף העליון של התחזית. כמו כן, אנחנו ממשיכים להגדיל את נתח השוק שלנו בזכות פלטפורמת Cxone, וממוצבים היטב להמשך הרחבת השוק שלנו ולצמיחה ארוכת טווח", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים