מיהם המנמ"רית ומנהל אגף הסייבר החדשים בעיריית ירושלים?

איילה יחזקאלי, מנמ"רית מינהל התכנון, מונתה למנמ"רית עיריית ירושלים וציון סמולר, עובד ותיק של העירייה, קודם לתפקיד מנהל אגף הסייבר

מינויים חדשים בעיריית ירושלים. בניין העירייה.

איילה יחזקאלי היא המנמ"רית החדשה של עיריית ירושלים – כך הודיעה העירייה היום (א'). יחזקאלי מחליפה את איתמר קורנפלד, שפרש מתפקידו לפני כשלושה חודשים לאחר 34 שנים בו. קורנפלד מכהן כיום כמנמ"ר חברת הגיחון.

איילה יחזקאלי, המנמ"רית החדשה של עיריית ירושלים.

איילה יחזקאלי, המנמ"רית החדשה של עיריית ירושלים. צילום: פרטי

יחזקאלי שימשה בחמש השנים האחרונות כמנהלת אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע (מנמ"רית) במינהל התכנון של העירייה. טרם פורסם מי יחליף אותה בתפקיד זה. במסגרת עבודתה במינהל התכנון, היא ניהלה והטמיעה מערכות מורכבות, שהביאו ליעילות תפקודית. ליחזקאלי ניסיון עשיר במגזרים הפרטי והציבורי כאחד. היא בוגרת תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

יחזקאלי קיבלה את אות המנמ"ר המצטיין בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים לשנת 2023. היא נבחרה על ידי ועדת איתור בראשות פרופ' גדי אריאב.

לדברי יחזקאלי, "אני שמחה ונרגשת על ההזדמנות להוביל את אגף מערכות המידע בעיריית ירושלים. אני מודה על האמון וההזדמנות שניתנה לי על ידי ראש העיר, משה ליאון, ומנכ"ל העירייה, איציק לארי. כמו כן, אני מבקשת להודות למנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, על העבודה המשותפת והעשייה המשמעותית".

ציון סמולר, המנהל של אגף הסייבר החדש של עיריית ירושלים.

ציון סמולר, המנהל של אגף הסייבר החדש של עיריית ירושלים. צילום: יח"צ

מנהל חדש לאגף הסייבר

מינוי נוסף שעליו הודיעה העירייה הוא זה של ציון סמולר, עובד ותיק בה, שנבחר לנהל את אגף הסייבר – אגף שלא שהיה קיים עד כה. סמולר צמח בעיריית ירושלים ושימש בה במגוון תפקידי מחשוב. בתפקידו האחרון הוא היה הממונה על טכנולוגיות המידע. סמולר הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בטכנולוגיות מידע מהמרכז האקדמי לב.

לדברי סמולר, "אני מודה על האמון שניתן בי ומתרגש לקחת חלק בהקמת אגף הסייבר החדש של עיריית ירושלים. זהו צעד חשוב בהגנה על תשתיות המידע של העיר ותושביה. אני מצפה לעבוד יחד עם צוות מקצועי ומסור, כדי לחזק את החוסן הדיגיטלי של ירושלים ולהוביל אותה לעידן חדש של אבטחת מידע וסייבר".

יצוין כי עיריית ירושלים היא בין הרשויות הבודדות שהקימו אגף סייבר עצמאי. ברשויות מקומיות רבות לא קיים תקן למנהל סייבר, ומשימותיו הן במסגרת אחריותו של המנמ"ר.

ליאון בירך על המינויים החדשים ואמר כי "יחזקאלי וסמולר – כל אחד מהם מביא עמו ניסיון ויכולות רבות, מגוונות וחשובות מאוד לעיריית ירושלים. לכך מצטרפת אחריות עצומה שמוטלת על כל אחד מהם בתפקידו".

לדברי לארי, "המהפכה של השנים האחרונות בעיריית ירושלים נמשכת – בכוחות נוספים, במרץ ובדבקות במטרה. יחזקאלי וסמולר מצטרפים לנבחרת מנצחת, ואין ספק שהם יתרמו לה".

מנמ"רים זזים

יחזקאלי מצטרפת למנמ"רים נוספים שמונו או פרשו מתפקידיהם באחרונה. כך, מאיר רכטר מונה למנמ"ר רכבת ישראל, לאחר ששימש מנמ"ר ארקיע ולפני כן – מנמ"ר הנהלת בתי המשפט. מיכאל רוף, סמנכ"ל טכנולוגיה ומערכות מידע ברשות שדות התעופה, מסיים את תפקידו בתחילת החודש הבא, עקב פרישה לגמלאות. רוף, אל"מ (מיל'), מכהן בתפקיד זה מזה עשור. לפני כן הוא ניהל את תחום הפרויקטים והייעוץ במיקרוסופט ישראל.

מנמ"רית נוספת שמסיימת בימים אלה את תפקידה היא מנמ"רית משרד התחבורה, אורטל ניב. טרם ידוע מהו התפקיד הבא שלה. המחליף של ניב ייבחר בימים הקרובים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    מינהל התכנון הוא לא של העירייה, הוא של המדינה.

  2. עופר יונה

    ציון היקר. המון בהצלחה. אתה תותח.

אירועים קרובים