פרסום ראשון

אורטל ניב, מנמ"רית משרד התחבורה – פורשת

ניב מסיימת קדנציה של חמש שנים במשרד ● במקומה מונה ארז אביטל, שעובר מהמשרד להגנת הסביבה לאחר 14 שנים שם, מתוכן שלוש שנים כמנמ"ר ● טרם מונה לו מחליף

אורטל ניב, המנמ"רית הפורשת של משרד התחבורה.

חילופי מנמ"רים במשרד התחבורה: אורטל ניב פורשת בימים אלה לאחר חמש שנים בתפקיד ובמקומה נבחר ארז אביטל, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה. טרם מונה לו מחליף.

ניב הגיעה למשרד התחבורה לאחר שסיימה את שירותה הצבאי בדגת רב סרן, במצו"ב – יחידת הסייבר של אגף התקשוב. היא גויסה למשרד התחבורה כדי להקים את אגף הסייבר של המשרד, שהפך להיות אחד האגפים היותר ייחודיים בשירות הממשלתי.

"אני פורשת לאחר חמש שנים מרתקות ואינטנסיביות, עם שורה של אירועים ופרויקטים משמעותיים במשרד, שפעילותו מתממשקת לפעילויות רבות במשק", אמרה ניב. "התקופה באגף הסייבר הייתה מאתגרת ומרתקת מבחינתי, ולתפקיד המנמ"ר הוצבתי בתחילה כממלאת מקום, בעקבות פרישת המנמ"ר הקודם, ולבסוף המינוי שלי הפך לקבוע, אף על פי שזה לא היה התכנון שלי".

לדבריה, "החלטתי לפרוש כי יש לי תחושת מיצוי, אבל אני אוהבת מאוד את המגזר הממשלתי, ואני מעריכה שבעתיד אחזור אליו. זה מגזר מאתגר ומעניין מאוד".

ניב יוצאת כעת לחמישה חודשי צינון, ובהמשך תעבור למגזר העסקי-פיננסי, בתחום הסייבר. "החלטתי שאני צריכה לנסות גם את התחום הזה, מה גם שאני משוכנעת ששם לא תהיה מגבלת תקציב, לפחות לא בשנתיים הקרובות. זאת, בניגוד למגזר הממשלתי, שסובל בשנה האחרונה מהקפאה בתקציבים ויש צפי לקיצוצים בו, עקב המצב במדינה", אמרה.

"הפרויקט המשמעותי ביותר: המעבר להר חוצבים"

ניב ניהלה 150 עובדים באגף מערכות המידע של משרד התחבורה, מתוכם 30 עובדי מיקור-חוץ. לדבריה, "הפרויקט המשמעותי ביותר שעשינו השנה היה המעבר להר חוצבים בירושלים – הן של הדאטה סנטר שלנו והן של המשרדים עצמם. עשינו זאת תחת אש, משום שהדאטה סנטר וחלק מהמשרדים שלנו היו בחולון, שבתחילת המלחמה הייתה יעד להתקפות טילים רבות". היא ציינה כי "היה חשש אמיתי מפגיעה, חלילה, במבנה שהיינו בו – מה שיכול היה לגרום לנזק בלתי הפיך, שהיה משפיע על כלל המשק. לכן, קיבלנו החלטה לבצע את ההעברה, בשיא המתיחות, ולשמחתי זה עבר בשלום".

כיום, הדאטה סנטר של משרד התחבורה נמצא במתקן של בינת בהר חוצבים – לא רחוק מהמשרדים הראשיים.

גוגל מבצעת בעצמה את המעבר של משרד התחבורה לנימבוס

הפרויקט המרכזי שאגף מערכות המידע של משרד התחבורה מטפל בו, ויימשך בשנתיים הקרובות, הוא הירידה מהמיינפריים והמעבר לענן, במסגרת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס. התהליך מתבצע כולו ישירות על ידי גוגל, ולא דרך אינטגרטורים מקומיים, כפי שרובד 3 של המכרז מאפשר. זוהי הפעם הראשונה שבה גוגל, שהיא אחת משתי החברות שמספקות פלטפורמת ענן לנימבוס (השנייה היא AWS), מבצעת את כל תהליך ההסבה והמעבר עבור משרד ממשלתי כלשהו. היא עושה זאת במשרד התחבורה בסיוע שני שותפים – Software AG וסאפיינס. גוגל מבצעת פרויקטי הסבה ממיינפריים תוך הבאת ידע מקצועי ישירות מהחברה, ולדברי ניב, "אם פרויקט ההסבה ותהליכי הבדיקות יצליח, יוקם פה מרכז ידע ישראלי ייחודי, שיידע לעשות פרויקטים כאלה".

היא אמרה כי "פרויקט הירידה מהמיינפריים והמעבר לענן יהיה אחד הפרויקטים המרכזיים שמחליפי, אביטל, יעסוק בהם, והניסיון הרב שלו בהחלט יכול לסייע לכך".

הקיצוצים התקציביים מעכבים את מעבר משרדי הממשלה לנימבוס

ניב מביעה תקווה שהקיצוצים המתוכננים בתקציבי משרדי הממשלה, בהיקף של 35 מיליארד שקלים, לא יפגעו בתהליכי המעבר לנימבוס. "השנה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת. בשנים שלפניה הושקעו משאבים רבים במעבר לנימבוס, והשנה יש הקפאה, שלא מאפשרת לבצע את כל המהלכים. אני מקווה שימצאו התקציבים שיאפשרו למנמ"רים לממש את המעבר, גם אם יהיה צורך לבצע קיצוץ רוחבי במשרדים שלהם", ציינה.

ארז אביטל, המנמ''ר החדש של משרד התחבורה.

ארז אביטל, המנמ"ר החדש של משרד התחבורה. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: יח"צ

אביטל אמר כי "אני מסיים בסיפוק רב את עבודתי במשרד להגנת הסביבה. יחד עם הצוות שלי השלמנו פעילות ענפה במעבר לענן, כמו גם בחירה בספק לטובת העברת מערכות ליבה לסיילפורס ועוד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני ק

    מערך המחשוב של משרד התחבורה והרישוי רקוב. ברכה לפני שהסירה טובעת.

  2. מוטי בר-נס

    מאחל הצלחה למינוי החדש למשרד התחבורע יש תקציבי עתק שחלקם מבוזבזים בגלל חוסר תכנון וחוסר יעילות משוועים לדוגמה משרדי הרישוי גורמים נזקים במאות מיליוני שקלים למשק שעות עבודה מבוזבזות והגברת העומס בכבישים ועשרות רבות של מיליוני שקלים למשרד התחבורה במקום לתת שירות מקוון או לפחות בדוא"ל אנחנו מתנהלים כמו בתקופה העותמאנית שצריך לבוא פיזית למשרד של הפקיד

אירועים קרובים