בא לבקר במאורת הנמר: ליאור תגור, קאוצ'בייס

14/03/2022 13:28
בא לבקר במאורת הנמר: ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל, רוסיה ומדינות CIS.

באחרונה ביקר במאורת הנמר ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס (Couchbase) ישראל, רוסיה ומדינות CIS. תגור הצטרף לחברה לפני כשמונה שנים ומוביל את הפעילות שלה זו השנה התשיעית.

הוא סיפר לי שקאוצ'בייס, שהוקמה ב-2010 ונסחרת בנאסד"ק, מפתחת פלטפורמת פתרונות מסדי נתונים מבוזרים מסוג NoSQL, שניתנת לפריסה בכל סביבה, לרבות און-פרמיס, ענן פרטי, ענן ציבורי וכשירות מנוהל (DBaSS). הפלטפורמה מתאימה ליישומים אינטראקטיביים, שבהם יש חשיבות רבה לביצועים גבוהים, זמינות מיידית ומבנה נתונים משתנה. לטכנולוגיה טווח שימוש רחב – הן כשכבת Cache מבוססת Key-Value והן כבסיס נתונים מלא, מבוסס מסמכי JSON. תשאול הנתונים נעשה בשפת שאילתות תואמת SQL, שבאמצעותה אפשר לבצע חיתוכים מורכבים ואנליזות. עוד הוא אמר שהטכנולוגיה של קאוצ'בייס עשירה בפיצ'רים לתחקור המידע וניהול המערכת, ומציעה גם גרסת מובייל מוקטנת ליישומים מרוחקים.

מה מייחד את קאוצ'בייס?
"רבים מהארגונים הגדולים בעולם סומכים על קאוצ'בייס שתספק את העוצמה הנחוצה להם עבור יישומי הליבה שעליהם נשען הארגון. החברה נוסדה ישירות לעידן הענן, ולכן הפתרונות שלה מתאימים לצרכים של העשור האחרון, כמו הצורך לבזר נתונים במאות ואלפי שרתים במיקומים גיאוגרפיים שונים. היא נמצאת בליבה של מאות ארגונים גדולים, שמנהלים כמויות עצומות של מידע. בשל ההאצה בטרנספורמציה הדיגיטלית מאז פרוץ מגפת הקורונה יש גידול בביקוש לפתרונות של החברה".

"ישראל היא טריטוריה חשובה עבור קאוצ'בייס", סיפר תגור. "השילוב של אלפי חברות סטארט-אפ לצד מרכזי חדשנות של החברות הגדולות בעולם הביא לפעילות עסקית ענפה בישראל, שצמחה במאות אחוזים בשנים האחרונות. הדבר מביא באופן טבעי לגיוסי כוח אדם משמעותיים יחד עם תוכנית צמיחה אגרסיבית".

הוא הוסיף כי "בין לקוחותינו בישראל נכללים ארגונים מכלל מגזרי המשק: אמדוקס, מכבי שירותי בריאות, וייבר, אשת טורס ועוד רבים אחרים. אמדוקס, לדוגמה, בחרה בקאוצ'בייס כבסיס נתונים שאותו היא מיישמת כתשתית לנתונים של לקוחותיה – חברות הטלקום הגדולות בעולם".

מהו שירות ה-DBaaS שהחברה מציעה?
"בנוסף למוצר המנוהל על ידי הלקוחות, קאוצ'בייס מציעה גם שירות מנוהל בענן, שנקרא Capella. זהו למעשה אותו מוצר, אך בתצורה מנוהלת לגמרי, כך שאין צורך במומחי DevOps שינהלו את הדטה בייס. מכיוון שהמוצר מנוהל באופן מלא, ניתן להריץ, לגדול ולקטון על פי דרישה, בצורה פשוטה וחלקה, באמצעות קליקים בודדים. הפתרון שלנו, שמלכתחילה אופיין בפשטות תפעול, הופך עכשיו לפשוט עוד יותר, וניתן למצוא אותו אצל ספקי הענן המובילים: AWS, מיקרוסופט (Azure) וגוגל קלאוד".

אילו קשיים או אתגרים אתם חושבים שמעסיקים במיוחד את אנשי הדטה?
"אנשי הדטה מתמודדים עם הצורך לטפל במערכות אצווה (Batch), שמכילות כמויות ענק של מידע לא מקוון, שעורכים עליו אנליזות מורכבות כדי ליצור ממנו ערך, לצד עבודה עם מערכות אינטראקטיביות שדורשות מענה מידי (Stream Processing), דוגמת משתמש בצד השני שמחכה לתגובה. בשני המקרים מתעסקים אנשי הדטה עם כמויות בלתי נתפסות של מידע, שרק הולכות ועולות, סוגים שונים ורבים של מידע שלא מתאים יותר למבני הנתונים המקובלים וחוסר בסטנדרטיזציה בתחום".

מהו עתיד הדטה? מהם הטרנדים העכשוויים שיובילו את התחום בשנים הקרובות?
"בעוד שקשה להצביע על טכנולוגיה מסוימת שתהפוך לדומיננטית בעתיד, אפשר כבר לראות התכנסות לטרנדים ספציפיים. כל נושא הסטרימינג והטיפול המהיר בנתונים, בזמן אמת, הופך להיות יותר ויותר קריטי, מה שיוצר את הצורך בפתרונות שנותנים ביצועים גבוהים לצד עכבה נמוכה, כמו זה של קאוצ'בייס".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים