בא לבקר במאורת הנמר: נחום דוניצה, דוניצה תקשורת

נחום דוניצה, בעלים ומנהל דוניצה תקשורת.

בין חג לחג קפץ למאורת הנמר לביקור נחום דוניצה, בעלים ומנהל חברת יחסי הציבור המתמחה בטכנולוגיה דוניצה תקשורת. למרות היותו בין המשרדים היותר ותיקים בתחום, יוצא לי לפגוש אותו לעתים רחוקות, כך שבביקור הנוכחי יכולתי להתרשם מעוד כמה קעקועים חדשים שצצו עליו (תחביב משותף של שנינו).

"אני מתאים בול לתקופה הדיגיטלית, שבה כמעט הכל יכול להתבצע אונליין״, הוא עונה לי בחיוך כשאני שואל אותו לאן נעלם לו. ואז אני נזכר שאחד הלקוחות הבולטים שלו היא בעצם חברת זום, כן, אותה זום שכולנו השתמשנו בה לא מעט ואולי אפילו יותר בתקופת הקורונה".

איך בכלל הגיעו אליך? הרי אין להם נציגות מקומית.

"נכון. הם הגיעו כמו שאני הכי אוהב: בעקבות המלצות שקיבלו משתי סוכנויות יחסי ציבור גדולות שעבדנו איתן בעבר, האחת יושבת בעמק הסיליקון והשנייה בלונדון. ההמלצות מפה לאוזן ובמיוחד של אנשי מקצוע ברמות ההנהלה שזורקים עליך מילה טובה ומצרפים המלצה היא הדרך הנכונה לזכות באמון של לקוח חדש. זום הגיעו ממש עם תחילת הקורונה, ומאז אנו די צמודים אליהם, כאשר בשנה האחרונה אנו גם מסייעים להם בארגון של ובינרים והשתתפות בתערוכות גדולות בזירה הישראלית, יותר בכיוון של פעילות שיווקית".

אם אני זוכר נכון. הפעם הראשונה שנפגשנו הייתה בתערוכת "עולם המקינטוש" שהרמת בגני התערוכה עוד בתקופה שעבדת עבור "ידע מחשבים"…

"אתה זוכר מצוין. הייתי אז מנהל התקשורת השיווקית של מי שהייתה במשך שנים הנציגה הבלעדית של אפל (Apple) בישראל, ועד היום אני נזכר בבית הספר הנפלא הזה, שנתן לי לא מעט כלים להמשך החיים המקצועיים שלי (וגם הפך אותי למיסיונר של המקינטוש). הגעתי לשם אחרי כמה שנים טובות בעסקי העיתונות, ככתב וכעורך, אבל לא ממש הבנתי בניהול ובניהול עסקים. משם המסלול היה פתוח לכיוון חברה עצמאית, כשכבר אז היה ברור לי, שמדובר בחברת יחסי ציבור שתתמחה בטכנולוגיה על כל נגזרותיה, תחום שהתאהבתי בו בשנים שלי עם אפל".

איך שורדים כל כך הרבה שנים בתחום הכל כך קשה הזה?

״אימא שלי כל הזמן אומרת לי שאני עובד קשה, אולי קשה מדי, ואני תמיד עונה לה שזו לא ממש עבודה. לעבוד קשה זה לעשות את מה שאבא שלי עשה במשך שנים כנגר בניין, בחום, בשמש, בגשם. אני נהנה מהיום הראשון שבו פתחתי את החברה וממשיך ליהנות גם היום. זה כנראה הסוד. העובדה שאנו מטפלים בשבוע אחד בחברות כל כך מגוונות ושונות זו מזו שומרת עלינו רעננים ועם עניין בלתי פוסק. בשבוע עבודה אחד אני יכול אישית ללוות חברה שמפתחת לוויינים לניקוי חלל, חברת קובוטים (רובוטים שיתופיים, באנגלית – collaborative robot), את אחת מחברות התקשורת הפרטיות הגדולות בישראל, חברות בתחום תעשיית ההדפסה בתלת-ממד, יצרניות של אלקטרוניקה צרכנית ומקצועית ועוד ועוד. כל אחת עם האתגרים שלה והצרכים שלה. ובכלל, אחת ההמלצות הגדולות שאני נותן לעובדים שלנו היא ,שברגע שיפסיקו ליהנות – שיעזבו. אני לא אכעס. להיפך. אני חייב לראות אצל כל אחד ואחת מהם את הניצוץ בעיניים, והוא חייב להיות שם לאורך כל היום. ברגע שהוא נעלם, גם העיתונאים מרגישים בזה ובטוח גם הלקוחות…"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים