החמאס בנה מאגר מידע ענק על אלפי חיילים וקרוביהם

המאגר הגיע לארגון הדלפות בינלאומי, שעבד עם קבוצת עיתונאים בינלאומיים, בהם מעיתון הארץ ● הוא מסתובב ברשת כבר כמה חודשים וכולל את שם החייל, היחידה שלו, מספר הטלפון הנייד, פרטי בני משפחה וחברים, ועוד

מחבלי חמאס.

החמאס בנה מאגר מידע ענק על אלפי חיילים וקרוביהם. הדו"חות הרבים שבהם נמצא המידע שהיה כלול במאגר דלפו לרשת. הם מרוכזים בכמה תיקיות ומסתובבים ברשת מזה כמה חודשים. לפני שבוע הם פורסמו מחדש על ידי ארגון הדלפות בינלאומי, שחלק אותם עם קבוצת עיתונאים בינלאומיים, בהובלת גוף התחקירים Paper Trail Media, די צייט הגרמני, דר שטנדרט האוסטרי והארץ הישראלי.

המניע לדו"חות מופיע על השער שלהם: "נקמה על רצח הילדים בעזה". הם כוללים את שמו המלא של החייל, היחידה שלו, מספר הטלפון נייד, כתובת המייל, מספר הרכב, חשבונות הרשת, שמות בני משפחה וחברים, ובחלק מהמקרים גם סיסמאות, מספרי אשראי ופרטי חשבון בנק.

הדו"חות הורכבו משילוב של מידע שדלף מאתר שאינו צה"לי עם מידע גלוי מהרשתות החברתיות ונתונים מדליפות קודמות. הם הופקו באמצעות כלי בשם פרופיילר – תוכנה שמאפשרת לאסוף, להצליב ולהתיך מודיעין ממקורות גלויים, ליצירת דו"חות על יעדים מודיעיניים. כך נאסף מידע אישי רגיש על אלפי בעלי תפקידים בצבא.

"ההדלפה מדגימה את היכולות המודיעיניות של החמאס"

אף שמקור ההדלפה אינו ברור, נכתב בהארץ, מומחים אמרו לעיתון כי "היא מדגימה את היכולות המודיעיניות של החמאס. הדו"חות חושפים את אלפי החיילים לשלל סכנות – מנקמה ורדיפה ברשת, דרך טרגוט מודיעיני מתקדם ועד לחשיפה לתביעות משפטיות בחו"ל".

הדו"חות הופקו אחרי ה-7 באוקטובר, אך המידע הגולמי שבאמצעותם הם הורכבו ישן יותר. לא ברור מי הדליף את הדו"חות באופן מרוכז לרשת, אולם הם זמינים בערוצי האקרים בטלגרם כבר מדצמבר. חלק מהמידע נלקח, ככל הנראה, מפריצה לרשת מכללות עתיד, שמציעה קורסים טכנולוגיים, ומספקת לצה"ל ומערכת הביטחון השתלמויות שונות. במאי אשתקד הותקפו שרתי המכללה על ידי האקרים איראנים, שחדרו אליהם והציעו את המידע שנגנב למכירה. בזמנו זו הייתה פריצה אחת מני רבות של האקרים לא מוכרים ליעד לא רגיש. מאז, וביתר שאת מפרוץ המלחמה, אירעו עשרות מקרים דומים.

צה"ל מסר בתגובה להארץ כי הוא "פועל נגד ארגון הטרור חמאס בכל החזיתות והזירות. בשנים האחרונות סוכלו מספר ניסיונות של החמאס לאסוף מידע על צה"ל וחייליו. צה"ל מודע לאירוע המדובר והוא טופל לפני כמה חודשים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביקול

    ואנחנו מדינת הסייבר... מהטובים בעולם...?

  2. שלומי

    מסתבר שאבטחת המידע במעצמת הסייבר מחוררת כמו מסננת. כמעט ואין בנמצא מאגר מידע אזרחי בישראל שאינו נגיש להאקרים או לעבריינים. המידע עצמו ברוב המקרים אינו מוצפן למעט מידע שהרגולטור קבע שיש להצפינו , כך שניתן להצליב מידע מכמה מקורות ללא בעיה

    1. איזנברג

      עיתון הארץ עיתון תומך טרור! יש לחקור את שיתופי המידע של העיתון !!!לידיעת כל גורמי הביטחון !!

אירועים קרובים