צפון קוריאה גנבה בסייבר מהדרום מידע סודי על טנק ומטוסים

האקרים צפון קוריאנים פנו לקבלן משנה שאחראי על הפקת מדריכי תפעול ותחזוקה עבור המטוסים, ודרכו הגיעו למידע ● בממשלת דרום קוריאה מעוניינים להדק את השמירה על המידע באמצעות חקיקה

קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה.

האקרים צפון קוריאנים פרצו לכמה מערכי IT ממשלתיים וביטחוניים אצל שכנתה הדרומית, וגנבו מידע מסווג וחיוני על טנק הקרב הראשי של סיאול, ה-K2, לצד נתונים טכניים על מטוסי הסיור והריגול באקדו וגאומגאנג – כך פרסמה לפני ימים אחדים המפלגה שנמצאת בשלטון בדרום קוריאה, מפלגת כוח העם (PPP). היא מסרה כי "קיימת אפשרות, הולכת וגוברת, שצפון קוריאה תשתמש בטכנולוגיה שנגנבה מאתנו כדי להתחמק מהמעקב של הצבא (של הדרום – י"ה)".

לפי הודעת מפלגת השלטון, "פיתוח טכנולוגיות מתקדמות הוא דבר חשוב, אולם ההגנה עליהן חשובה יותר. איננו יכולים עוד לעכב נקיטת אמצעים חיוניים כדי להגן על הביטחון הלאומי ובטיחות האנשים שלנו".

פריצה בטקטיקת שרשרת אספקה

על פי דיווחים מקומיים, האקרים מפיונגיאנג הצליחו בפריצה בטקטיקת שרשרת אספקה: הם פנו לקבלן משנה שאחראי על הפקת מדריכי תפעול ותחזוקה עבור המטוסים. מומחים ציינו כי "נראה שזו טקטיקה חדשה – לפנות לחברות קטנות, שעובדות עבור סוכנות הרכש הממלכתית (של דרום קוריאה – י"ה), מנהלת תוכנית רכישת ההגנה (DAPA)". לפי אחת ההערכות, עובדים של הקבלן הם אלה שהדליפו את תוכניות K2, תמורת תשלום.

בתגובה, דרום קוריאה רוצה לחוקק חוק אבטחת סייבר בסיסי, להרחיב את היקף חוקי הריגול הקיימים ל-"מדינות זרות" ולהחמיר את הענישה על מרגלים תעשייתיים שמדליפים טכנולוגיה צבאית.

גידול אגרסיבי בריגול בסייבר של צפון קוריאה

הריגול בסייבר שמבצעת צפון קוריאה הולך וגדל באופן אגרסיבי. בחודש שעבר, ממשלות בריטניה, ארצות הברית ודרום קוריאה הנפיקו מסמך ייעוץ משותף, שלפיו קבוצת איומים בסייבר שנתמכת על ידי הצפון פגעה בארגוני תשתית לאומית קריטית בדרום, כדי להשיג מידע טכני מסווג וקניין רוחני. ארגונים אלה פועלים במגזרי הביטחון, התעופה והחלל, האנרגיה, הגרעין וההנדסה.

"מבצע ריגול הסייבר הגלובלי שחשפנו ממחיש את עוצמת הנחישות ששחקנים בחסות צפון קוריאה מוכנים לעשות, כדי להמשיך בתוכניות הצבאיות והגרעיניות שלהם", אמר פול צ'צ'יסטר, מנהל המבצעים של מרכז אבטחת הסייבר הלאומי (NCSC) בבריטניה.

הגנה חזקה יותר

זו לא הפעם הראשונה שבה מידע רגיש על נכסי ההגנה של דרום קוריאה נפגע. מוקדם יותר השנה, קבוצות תקיפה בולטות מצפון קוריאה פרצו למערכי המחשוב של יצרניות ציוד שבבים מהדרום. מומחים העריכו שהמהלך מסייע למאמציה של פיונגיאנג לפתח בעצמה מוליכים למחצה עבור תוכניות החימוש והנשק שלה.

אנליסט דרום קוריאני לתחומי הצבא והביטחון אמר כי "יש צורך בהגנה חזקה יותר על הטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות של המדינה מפני ריגול סייבר. נדרש להקים סוכנות מודיעין נגד מיוחדת, שתעבוד על טיפול בפרצות הסייבר הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים