סליחה, מה השעה? קסיו חוותה מתקפת סייבר גדולה

גורמים בלתי מורשים "הצליחו להשיג גישה לרשת שלנו, וכתוצאה מכך אירעה תקלה במערכת, ששיבשה כמה שירותים", מסרה החברה ● המתקפה אירעה לפני שנה, אך קסיו אישרה את דבר קיומה רק בימים האחרונים

שעון של קסיו.

ענקית השעונים והאלקטרוניקה היפנית קסיו חוותה מתקפת סייבר משמעותית לפני שנה, ב-5 באוקטובר 2023, אולם אישרה את דבר קיומה רק בימים האחרונים.

קסיו היא חברה ותיקה, שנוסדה ב-1946, והיא ידועה בשעוני היד שלה. אלא שהיא מייצרת גם מוצרים אלקטרוניים כגון טלפונים סלולריים, מצלמות דיגיטליות, כלים מוזיקליים אלקטרוניים, מחשבונים – וגם שעונים דיגיטליים. החברה הודיעה לפני ימים אחדים שגורמים בלתי מורשים "הצליחו להשיג גישה לרשת שלנו, וכתוצאה מכך אירעה תקלה במערכת, ששיבשה כמה שירותים". בשל האירוע, מומחים העלו "חששות כבדים" בדבר מצב אבטחת המידע והגנת הפרטיות של לקוחות החברה.

הפרצה התגלתה בראשונה כאשר במערכות הפנימיות של קסיו התרחשה תקלה. עם גילויה, קסיו דיווחה מיד על התקרית לרשויות הרלוונטיות ושכרה מומחי אבטחת סייבר חיצוניים כדי לערוך חקירה יסודית. לא נמסר מה מקור הפריצה ומה הלאום של ההאקרים שתקפו.

"החברה יישמה אמצעים להגבלת גישה חיצונית למערכות שלה", נמסר מקסיו, "והיא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות אכיפת החוק כדי לזהות את התוקפים".

עוד הודיעה הענקית היפנית כי היא פנתה ללקוחות שהושפעו מהמתקפה, הודיעה להם על הפריצה וסיפקה עבורם תמיכה בערוצים ייעודיים. "אנחנו מחויבים לשפר את פרוטוקולי האבטחה שלנו, על מנת למנוע תקריות עתידיות", מסרה קסיו ופירטה: "השיפור ייעשה בכמה מישורים, ביניהם סקירת נהלי ניהול תפעולי וחיזוק אמצעי אבטחה טכניים בכל תשתית הרשת שלנו".

"קסיו מביעה צער עמוק על אי הנוחות והדאגה שנגרמו כתוצאה מהתקרית הזו", נמסר. "החברה מדגישה את מחויבותה לתיקון המצב ולשמירה על נתוני הלקוחות בעתיד. ניישם שיפורי אבטחה מקיפים ונמשיך בהדרכת העובדים על אמצעי אבטחת סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים