סרט חדש ב-HBO טוען: זה ממציא הביטקוין

לפי הסרט, אותו "סאטושי נקאמוטו" עלום הוא המפתח הקנדי פיטר תוד - שמכחיש ● האם הוא הממציא, או שמדובר בעוד ניסיון לא מוצלח לפתור את התעלומה שמסעירה את עולם הקריפטו?

האם התגלה ממציא הביטקוין? הסרט החדש מבית HBO.

זהותו של ממציא הביטקוין, שידוע בשם הבדוי סאטושי נקאמוטו, נמצאה – או כך לפחות טוענת HBO בסרט חדש, שעולה היום (ד'). לפי הסרט, ממציא המטבע הווירטואלי הוא לא ממזרח אסיה, כפי שמרמז שם הפסבדונים שלו, אלא המפתח הקנדי פיטר תוד.

סרט התעודה החדש, Money Electric: The Bitcoin Mystery (כסף מחשמל: תעלומת הביטקוין), עוסק במטבע, שלפי התקציר שלו "מנסה לשנות את כלכלת העולם, ועדיין לא ידוע האם הוא באמת הצעד הבא בהתפתחות או השקעת שווא, שתוריד איתה מיליוני אנשים". ההבטחה המרכזית של יוצר הסרט, הבמאי זוכה הפרסים קולן הובאק, היא לגלות את זהותו של ממציא המטבע, שהגיח לאוויר העולם ב-2009 ומאז הגיע לשווי של טריליון דולר.

מה נכון – האם מה שתוד אמר בסרט או ההכחשה שלו?

כדי להגיע לפתרון התעלומה, הובאק משתמש ברמזים ישנים וחדשים, ומגיע לשני שמות: זה של תוד וזה של אדם בק, המייסד של בלוקסטרים. הוא מעמת את שניהם עם הממצאים שלו, ומביא את תוד להתוודות: "ובכן, כן, אני סאטושי נקאמוטו".

אלא שעכשיו, תוד מכחיש שהוא ממציא הביטקוין: "לפרוטוקול, אני לא סאטושי נקאמוטו", הוא אמר ל-CNN. לדבריו, הסרט "לא אחראי" והעמיד אותו בסכנה. תוד יצא נגד הבמאי וקבל על כך שלא ניתנה לו ההזדמנות לצפות בסרט לפני עלייתו לאוויר. "הוא מחבר כמה צירופי מקרים למשהו שהוא הרבה יותר מזה", הוסיף. "זאת חשיבה קונספירטיבית לגמרי".

הובאק אמר בתגובה לרשת החדשות כי הוא לא מופתע מההתכחשות של תוד, וכי הוא בטוח במסקנתו. "פיטר התראיין לסרט והוא יודע מה נאמר שם. הייתה לו את כל ההזדמנות להסביר את עצמו", ציין.

לדברי הובאק, חשוב לגלות את זהותו האמיתית של ממציא הביטקוין בשל התפוצה הרחבה שלו ומאחר שהמטבע נמצא על סדר היום של מקבלי ההחלטות במדינות רבות בעולם. "הביטקוין מרכזי במערכת הפיננסית והוא לא הולך לשום מקום. בה בעת, יש דמות אנונימית שסביר להניח ששולטת בחלק ניכר מהשווי של המטבע הזה. לכן, ובהתחשב במקומו המרכזי של המטבע, חשוב שנדע מי האיש, מה האידיאולוגיה שלו ומהן כוונותיו", אמר הבמאי.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה אמצעי תקשורת מתחקה אחר זהותו של ממציא הביטקוין המסתורי: המגזין ניוזוויק הגיע למסקנה שמדובר בדוריאן נאקמוטו, אולם לאחר מכן התברר שמדובר במסקנה מוטעית. שמות נוספים שהועלו בהקשר זה הם אלה של קרייג רייט, שטען בעצמו שנאקמוטו זה בעצם הוא (טענה שהתקבלה על ידי האתר Wired, אולם רבים דוחים אותה), והאל פיני, מראשוני המשקיעים בביטקוין, שמת ב-2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים