חברת ההיי-טק הישראלית שזינקה השנה ב-1,100%
זומד מציעה טכנולוגיה שמאפשרת ללקוחות למקסם את הרווחים שלהם משיווק דיגיטלי ● למה המניות שלה עלו בצורה חדה כל כך ומה גרם למשקיעים להתלהב ממנה? היזם הסדרתי עמית בוהנסקי, ממייסדי החברה, מסביר
והירוק היום ירוק מאוד: לא מעט חברות היי-טק ישראליות רושמות עליות במניות שלהן, כולל בתקופה המאתגרת הנוכחית. שלא לדבר על כמה מענקיות הטק, שידעו בשנה האחרונה ביצועים יפים בנאסד"ק, ובפרט אנבידיה, שהציגה זינוק של 170%, ומטא, שטיפסה ב-80%. אבל חברה שרשמה עלייה מטאורית, של 1,100%, בשנה אחת בלבד? דבר כזה כמעט שלא ראינו – לא בהיי-טק העולמי ובוודאי שלא בהיי-טק הישראלי. אז נא להכיר – זומד (Zoomd).
זומד היא חברה יחסית ותיקה – היא נוסדה ב-2012. המייסדים שלה הם עמית בוהנסקי, עופר איתן, עומרי ארגמן וניב שרוני. בוהנסקי הוא יזם סדרתי, שיש מאחוריו שני אקזיטים: הוא מכר ב-2007 את בית התוכנה יוניקודרס למטריקס וארבע שנים לאחר מכן את Focalinfo ל-ורינט. זומד עוסקת ב-Performance Marketing – ביצועים של פעילות בשיווק של הלקוחות שלה. ביתר פירוט, היא מסייעת לחברות להגיע לאופטימיזציה רווחית באמצעות איתור השווקים הכי מתאימים למוצרים שלהן – וכל זאת באמצעות טכנולוגיה, כמובן. או, כפי שבוהנסקי אמר לאנשים ומחשבים, "זומד פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות המסחריות להגדיל את המכירות באמצעות איתור השווקים הפוטנציאלים עבוד האפליקציות שלהן, וזאת באמצעות אתרי האינטרנט המתאימים ביותר לפרסום עבורן".
איך אתם עושים את זה?
"פיתחנו טכנולוגיה שמורכבת משורה של מוצרים שונים, שעוזרים ללקוח לנהל קמפיין חכם תוך שימוש במתודולוגיה שנבנתה במשותף עם הלקוח. אנחנו יודעים למקד את פרסום האפליקציה באתר שממקד את ההפצה לאתרים שהם הכי יעילים מבחינת עלויות (Cost Effective) ללקוח ולאפליקציה".
אז בעצם אתם מחלקת שיווק? חברת פרסום?
"אנחנו לא חברת פרסום במובן הקלאסי של המילה, אלא מציעים שירות שיקדם את המכירות של היישומים של הלקוחות שלנו. אנחנו משיגים את זה כי יש לנו קשרים עם אין סוף אתרי פרסום. זה מאפשר לנו את הידע שלנו לבחון מהו האתר הכי מתאים והכי יעיל, ואנחנו גם קובעים את גודל התקציב לקמפיין הפרסום.
כשאנחנו מאתרים את האתר המתאים, אנחנו חותמים על הסכם עם הלקוח, שמקצה לנו את סכום הכסף שמוסכם לקמפיין, ומאותו הרגע אנחנו עושים את כל העבודה עבורו. אנחנו מעין שכבה מעל האקו-סיסטם, שמאפשרת אופטימיזציה של יעדי הפרסום של החברה.
השירות שלנו ניתן בצורה אינטגרטיבית. אם, למשל, אנחנו ומגיעים למסקנה שהאפליקציה של הלקוח, שמוצעת לאותו מפרסם או לאותו יעד גיאוגרפי, ולא מתאימה לא לזה ולא לזה, אנחנו בעצמנו מחפשים אלטרנטיבה – מפרסם אינטרנטי אחר או שוק יעד אחר.
בסופו של דבר, המטרה שלנו היא לאפשר אופטימיזציה של צורות השיווק של הלקוח, על מנת שהוא יוכל להגיע לרווחיות מקסימלית מהמהלך הזה. בשירות שאנחנו מציעים, אנחנו משלבים טכנולוגיה מנצחת עם מעקב חשבונאי".
המניה שלכם עלתה בצורה מטאורית ודי נדירה בשנה האחרונה – ב-1,100%. למה להערכתך המשקיעים מתלהבים מכם?
"המשקיעים יודעים שזומד מנוהלת בצורה טובה, עם המנכ"ל, עידו עלמני, וההנהלה, שמביאים אותה לביצועים מדהימים. הם יודעים שאנחנו חברה עם עתיד מבטיח, שעל לקוחותיה נמנים תאגידי ענק בינלאומיים, מהם חלק מ-500 החברות הגדולות שנסחרות בבורסות ניו יורק. בנוסף, יש לנו תוצאות עסקיות מצוינות: ברבעון השלישי של השנה, ההכנסות שלנו צמחו ב-60% ל-16.7 מיליון דולר לעומת 7.1 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ועברנו מהפסד נקי של 260 אלף דולר לרווח נקי של 3.2 מיליון".
הנפקתם את החברה בבורסת TSX Venture בטורונטו שבקנדה. זאת בחירה מפתיעה לחברה ישראלית.
"לפני שביצענו את ההנפקה ב-2019 בחנו את השוק ובחרנו ב-TSX Venture, משום שמדובר בבורסה שמתמחה בחברות קטנות. בנוסף, כשחברה רשומה בבורסה מהסוג של TSX Venture, הדרך להגיע לנאסד"ק חלקה יחסית. אלה שתי הסיבות שבגינן בחרנו בה, ובעתיד אנחנו מתכוונים להעביר את זומד לנאסד"ק".
תגובות
(0)