מה הציגו החברות הישראליות בתערוכת הערים החכמות בברצלונה?
חברות ישראליות רבות השתתפו השבוע בתערוכה השנתית, וזכו להתעניינות רבה ● הפעם: רובוט שטוען את הרכב החשמלי היכן שהוא נמצא ו-"המוח הדיגיטלי והלב הפועם של העיר החכמה" ● חלק א'
אלפי, שלא לומר עשרות אלפי, מבקרים פקדו השבוע את תערוכת הערים החכמות השנתית בברצלונה. בין החברות המציגות היו 16 מישראל, שרובן הציגו בביתן הלאומי של מכון הייצוא ומקצתן בנפרד, והיה גם דוכן של החברה למשק וכלכלה בשלטון המקומי. למרות שלל הגינויים לישראל בעולם וההפגנות נגדה, כולל בברצלונה, החברות והביתנים מישראל זכו להתעניינות שיא.
החברות כחול לבן הציגו שלל פיתוחים בתחומים החכמים בכלל, ובתחום הערים החכמות בפרט. היום (ה') ובשבוע הבא נציג את הפיתוחים שלהן במספר כתבות. זהו החלק הראשון.
הטעינה מגיעה לרכב החשמלי – ולא להיפך
טעינת רכבים חשמליים היא אחד החסמים המרכזיים לכך ששוק הרכב החשמלי לא גדל בקצב שציפו לו. הפתרונות הקיימים – עמדות טעינה במרחבים ציבוריים, בתחנות דלק ובבניינים משותפים – אינם יעילים מספיק.
הסטארט-אפ באטרי הציג בתערוכה פתרון פרי פיתוחו לאתגר זה: רובוט שטוען רכבים חשמליים, ובמקום שהרכב יגיע אליו – הוא מגיע אל המקום שבו נמצא הרכב, וטוען אותו.
לדברי תומר שחף, המנכ"ל ואחד המייסדים של באטרי, הרובוט מחליף את הצורך בהצבת עמדת טעינה והקמת התשתיות הנדרשות לצורך כך. לדבריו, הפתרון מיועד למקומות שיש בהם הרבה רכבים חשמליים – קמפוסים גדולים, בנייני משרדים ובניינים משותפים מרובי דירות. הוא ציין כי "הדברים המיוחדים בטכנולוגיה שלנו הם היכולת האוטונומית של הרובוט ויכולת אופטימיזציה של הנהגים וכלי הרכב, ואיתור הרכב על פי תזמון ביצוע התדלוק, ללא צורך בהתערבות חיצונית".
הפתרון של באטרי נמצא בפיילוט בקריית עתידים בתל אביב, שם ממוקמים משרדי החברה, ובקרוב הוא ישולב כחלק מפרויקט של האיחוד האירופי בסלוניקי, יוון. "בשלב זה", ציין שחף, "החברה מפתחת, מייצרת ונותנת את השירות ללקוחות, אולם בעתיד היא תציע אותו לחברות טעינה לרכבים חשמליים ולחברות ניהול בבנייני משרדים, וכן בבתים משותפים".
"שוק טעינת הרכבים החשמליים צפוי לעמוד על 130 מיליארד דולר עד 2030, ובהחלט הקדמנו את השוק עם הפתרונות שלנו", הוסיף.
"המוח הדיגיטלי והלב הפועם של העיר החכמה"
חברה ישראלית נוספת שנטלה חלק בתערוכה היא גיב סולושנס. היא הציגה בה את הפתרון החדש שלה – מערכת ניהול תפעול של מכלול האירועים שיש בעיר, שמוגדרת כ-"מוח הדיגיטלי והלב הפועם של העיר החכמה".
לדברי תום גבעון, סמנכ"ל השיווק והפתרונות בגיב סולושנס, "המערכת מתבססת על פלטפורמת של הקסאגון העולמית, ומתכללת את כלל המערכות המתקדמות של העיר. היא מבטיחה רציפות תפקודית אופטימלית ,תוך יצירת תובנות ולמידה בכל רגע נתון, לטובת קבלת החלטות בזמן אמת".
"המטרה העיקרית שעומדת לנגד עינינו היא לצמצם סיכונים ולחסוך זמן, מאמץ ומשאבים, כדי למקסם באופן אופטימלי את הניהול והתפעול של הארגון", הוסיף גבעון.
הוא ציין כי הפתרון זכה להתעניינות מצד מבקרי התערוכה, ממדינות שונות בעולם. "נפגשנו עם משלחות שמכון הייצוא ארגן לנו והגיעו אלינו גם לא מעט מבקרים פרטיים", אמר.
המשך סיקור החברות הישראליות בתערוכת הערים החכמות בברצלונה – בשבוע הבא.
תגובות
(0)