נתיבי ישראל מאחדת את מערכות בקרת הרמזורים בעשרות מיליוני שקלים

אריאל וימאזור, שזכתה במכרז, תתקין בכבישים של נתיבי ישראל מערכת בקרה חכמה משולבת, שתחליף שתי מערכות ישנות ● מטרתה לשפר את זרימת התנועה, באמצעות גלים ירוקים של רמזורים וניהול תנועה אדפטיבי

פרויקט בקרת רמזורים בנתיבי ישראל.

נתיבי ישראל החלה באחרונה בהטמעת פרויקט רחב היקף להחלפת מערכות בקרת הרמזורים שהחברה מנהלת במערכת אחודה אחת – כך נודע לאנשים ומחשבים. החברה שזכתה במכרז, שהיקפו עומד על עשרות מיליוני שקלים, היא אריאל וימאזור. מדובר בפרויקט בעולם התחבורה החכמה.

גורם באריאל וימאזור אמר לאנשים ומחשבים כי "המערכת החדשה תחליף שתי מערכות ישנות, שנמצאות בשימוש כיום. במקומן תותקן מערכת אחודה אחת, שתשפר את זרימת התנועה בכבישי מדינת ישראל, תוך שימוש ביכולות דוגמת ניהול גל ירוק ובקרת תנועה אדפטיבית". לדוגמה, הסביר אותו גורם, כאשר חוצים את כביש 5, אחד הכבישים העמוסים ביותר באזור המרכז, ניהול הרמזורים מתחלף ממערכת אחת לאחרת, ומשכך, התנועה לא מסונכרנת עם המערכת שמנהלת את הרמזורים בכבישים ראשיים סמוכים.

המערכת לוקחת בחשבון את הגידול העצום במספר הרכבים

בתחילת השנה פרסמה נתיבי ישראל מכרז שכולל אוסף רחב של דרישות למערכת ניהול ובקרה אחת אחודה וחכמה, ובה מגוון רחב של יכולות חדשניות, שמטרתן שיפור זרימת התנועה במדינה. המערכת שזכתה פותחה תוך לקיחה בחשבון של הגידול העצום בכמות כלי הרכב הנעה בכבישי ישראל, והיא אמורה לתת מענה לכמות כלי הרכב העצומה שצפויה להיות במדינה ב-2048.

מדובר בפרויקט מורכב ביותר. הוא כולל תכנון והקמה של מערכת מחשוב מתקדמת, שמותקנת, לצורכי שרידות, בשני אתרים גיאוגרפיים נפרדים, וכן של תוכנה לניהול תנועה, ששודרגה ביכולות ניהול רמזורים, שלא קיימות כיום במערכות המנהלות את הרמזורים בצמתים השונים בכבישים שנתיבי ישראל אחראית עליהם.

לדברי הגורם, "לצורך הגדלת אמינות המערכת לניהול צמתי הרמזורים נרכשו שרתים חזקים במיוחד ובוצע שימוש במגוון רחב של כלים טכנולוגיים, שמבטיחים את שרידותה ועמידה ברמת טיב שירות מהגבוהות הקיימות בישראל". פיתוח התוכנה לניהול הרמזורים מתבצע על ידי החברה הבת אקסלרייט. בכוונת נתיבי ישראל להגדיל במהלך השנה הקרובה את כמות הצמתים המנוהלים מרחוק במעל 50%.

נתיבי ישראל היא חברה ממשלתית (שנקראה בעבר מע"צ), והיא אחראית על תכנון, פיתוח ואחזקה של רשת הכבישים הבינעירונית בישראל. האורך הכולל של הכבישים שהיא אחראית על ניהולם עומד על 8,500 ק"מ, ויש בהם 105 צמתים, 700 רמזורים ו-1,300 גשרים ומנהרות.

אריאל וימאזור בקרת תנועה וחניה מקבוצת הנדל"ן YSB היא חברה ותיקה ומוכרת בשוק, שמספקת פתרונות טכנולוגיים לעולמות בקרת התנועה, בקרת החניה וטעינת רכבים חשמליים. החברה היא גם זו שפיתחה את מערכת בקרת הרמזורים פלקון, שהיא אחת משתי המערכות הישנות שפועלות כיום בנתיבי ישראל. אריאל וימאזור נוסדה ב-1995 ומנוהלת על ידי ציון ג'רסי.

מנתיבי ישראל לא נמסרה תגובה לפניות מערכת אנשים ומחשבים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים