96% מהארגונים בישראל הושפעו ממתקפת סייבר בשנה האחרונה

לארגונים הישראליים קשה יותר בסייבר: בעולם עומד הנתון על 83% - כך לפי מחקר של דל בנושאי AI וסייבר ● עוד עולה ממנו כי לקרוב ל-40% מהארגונים חסרים טאלנטים בתחום הבינה המלאכותית

מה חושבים בארגונים על אבטחת סייבר ובינה מלאכותית?

אבטחת הסייבר ממשיכה להוות נקודת תורפה עבור ארגונים בכל העולם: מחקר חדש של דל מעלה ש-83% מהם הושפעו ממתקפת סייבר בשנה האחרונה. בישראל הנתון גדול אף יותר ועומד על כמעט כל הארגונים – 96% מהם, מה שמעצים את האתגר שהארגונים בארץ מתמודדים עימו.

המחקר, Dell Technologies Innovation Catalyst Research, נערך בקרב 6,600 מקבלי החלטות בתחומי ה-IT והעסקים ב-40 מדינות, כולל בישראל. עולה ממנו כי 71% מהארגונים בארץ טוענים שיש להם תוכנית תגובה סדורה מראש להתאוששות מהירה ממתקפת סייבר, או לדליפת נתונים. אסטרטגיית Trust Zero (אמון אפס) היא המובילה בהגנה – 91% מהארגונים במדינה בחרו לנקוט בה.

"בעיה רחבה: התפקיד שממלאים העובדים בנוף האיומים"

המחקר בחן את המתקפות השכיחות ביותר בשנה האחרונה בארגונים בישראל. 33% מהם מסרו כי חוו התקפות על השרתים שלהם כתוצאה משגיאה בהגדרת האבטחה, 28% ענו כי הושתלו בארגונם נוזקות, 26% מסרו על הפרת נתונים, ונתון דומה התמודד עם מתקפות כופרה והונאות פישינג.

לפי החוקרים, "פרצות שנגרמות ממתקפת פישינג מעידות על בעיה רחבה יותר: התפקיד שממלאים העובדים בנוף האיומים. שני שלישים מהארגונים בישראל מאמינים שחלק מהעובדים עוקפים את הנחיות ונהלי אבטחת ה-IT כי הם מעכבים את העבודה, ולכן חשופים יותר להתקפה, ו-68% מציינים שאיומים פנימיים הם מקור מרכזי לדאגה. "נתונים אלה", ציינו החוקרים, "מצביעים על צורך להתמקד בהדרכה והסברה לכלל עובדי הארגון".

מה עם ה-AI?

באשר לבינה המלאכותית, 68% מהארגונים בישראל מאמינים כי ה-GenAI (הבינה המלאכותית היוצרת) עתידה לשנות לחלוטין את התעשיות שבהן הם פועלים. מדובר בנתון נמוך בצורה די ניכרת מזה העולמי, שעומד בממוצע על 81%.

לפי המחקר, מידת ההיערכות של ארגונים לקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים משתנה מאוד: 48% מכלל הארגונים בעולם ו-45% מאלה בישראל לא בטוחים כיצד תיראה התעשייה שלהם בשלוש עד חמש השנים הקרובות. 57% מהארגונים בעולם מדווחים שהם מתקשים לעמוד בקצב השינויים המסחרר. בישראל, ככל הנראה, ערוכים קצת יותר: רק 49% העידו כך. 52% מהארגונים מכירים בפוטנציאל וביכולת של התחום לספק שיפור בעולמות האבטחה, התפוקתיות וחוויית הלקוח.

הן בעולם בכלל והן בישראל מודעים לאתגרים שיש להתגבר עליהם: 68% מהארגונים הישראליים חוששים שה-GenAI תוביל לבעיות אבטחה ופרטיות חדשות, ו-69% טוענים שהנתונים שלהם יקרים מדי מכדי להיות מוצבים בכלי GenAI, שאליו עשויה להיות גישה לצד שלישי. בעולם עומד נתון זה על 73%.

מחסור בטאלנטים – דאגה אמיתית; בישראל מפחדים מכישלון

כלל הארגונים בישראל (100%) מתמודדים כיום עם כמה אתגרי חדשנות, לעומת 94% בעולם. 97% מהארגונים בארץ העידו כי הם חווים אתגר בניהול הנתונים ו-73% הודו שהם לא מסוגלים לתרגם את המידע שברשותם לתובנות בזמן אמת. 37% ענו שהענף שלהם מתמודד עם היעדר טאלנטים וכישורים נדרשים; ל-35% אין זמן להתעסק בפיתוח חדשנות, בשל הניהול השוטף של החברה; ל-32% חסרה מנהיגות בכירה, שתוביל אסטרטגיה אמיצה שכוללת לקיחת סיכונים; 31% מהארגונים בישראל מציינים כי הארגון שלהם פועל במדיניות שמונעת על ידי פחד מכישלון; 30% מאמינים כי רק הדרג הבכיר יכול להוביל חדשנות בארגונים; ו-25% מסרו שהם "פשוט מפחדים משינויים".

עם זאת, 70% מהארגונים בישראל כבר מלמדים את העובדים להשתמש בטכנולוגיות חדשניות, כגון GenAI.

בעולם, 35% מהארגונים טוענים שהיעדר טאלנטים וכישורים מהווה אתגר לקידום חדשנות. במקום השני, עם 31%, נמצאים חששות מפריצות סייבר ופגיעה בפרטיות, ובמקום השלישי, עם 29% – המחסור בתקציב.

מהן היכולות המקצועיות הנדרשות?

56% מהארגונים בישראל טוענים שהמקצועות והיכולות הנדרשות לשנת 2030 טרם הומצאו, אך למרות זאת, רוב ניכר מביניהם (69%) לא מודאגים שמהפכת ה-AI תוביל להחלפתם, אלא דווקא תביא לגידול ביכולות ובפרודוקטיביות שלהם. 74% מאמינים שהמכונות ובני האדם ישתפו פעולה בצורה טובה יותר בחמש השנים הקרובות. 50% ממנהלי ה-IT והעסקים בישראל טוענים שיכולות שליטה בכלי ה-AI הן הכישורים החדשים שיידרשו לעבודה בארגונים שלהם.

באשר לעבודה בטוחה עם GenAI, בעוד שבעולם, 97% מהארגונים מאמינים שניתן להשתמש בבינה המלאכותית היוצרת בדרך בטוחה יותר, הרי ש-69% מהארגונים בישראל חוששים שמדובר בתחום עם בעיות אבטחה. למרות זאת, 73% מציינים שה-AI היא גם כלי משמעותי בהגנה מפני מתקפות.

67% מהחברות בישראל מאמינות כי השימוש ב-AI צריך להיות קפדני יותר ומגובה ברגולציה ובחקיקה, בעיקר סביב השימוש בנתונים – לעומת הממוצע העולמי, שעומד על 81%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים