"המענה לכאוס בארגונים – חוסן סייבר"

"הארגונים, והמנמ''רים בראשם, נדרשים לשנות תפיסה, לחשוב מחדש, ולבנות אסטרטגיית הגנת מידע וטיפול בו, עם מיקוד בזמינות המידע והתבססות על חוסן סייבר", אמר רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל

רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל.

"העולם מצוי בכאוס – וגם ארגונים נמצאים בכאוס בכל הקשור לטיפול בנתונים ולהגנה עליהם. המנמ"רים.ות חווים.ות לחצים מכל עבר: עליהם לספק חדשנות לצד זמינות עסקית רצופה, כי המידע, שהוא הנכס הארגוני החשוב ביותר, הפך להיות עוד יותר פגיע מאשר בעבר. זאת, בשל היקף האיומים הגדל, לצד התחכום הגובר במורכבות שלהם. הארגונים, והמנמ"רים בראשם, נדרשים לשנות תפיסה, לחשוב מחדש, ולבנות אסטרטגיית הגנת מידע וטיפול בו, עם מיקוד בזמינות המידע. אסטרטגיית ההגנה תתבסס על תפיסת חוסן סייבר, מבוססת AI, המשלבת ומחברת יכולות התאוששות חדשות", כך אמר רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל.

נוי דיבר בפתח כנס הלקוחות והשותפים השנתי שערך הסניף הישראלי של ספקית פתרונות החוסן בסייבר והגנת הנתונים, Commvault SHIFT. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם הגן בשפיים, והנחה אותו איתמר מינמר, כתב הטכנולוגיה של חדשות 12.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי המנכ"ל, "השינוי במפת איומי הסייבר על ארגונים ממחיש את הצורך בפתרונות חוסן סייבר, שמשלבים יכולות רבות של אבטחת מידע, לטובת הגנה עליו עוד הרבה בטרם שהאיום מתממש – משמע, מימוש גישה פרו-אקטיבית. רק כך ניתן להתמודד טוב יותר עם מצב שבו ארגון חווה מתקפה, שלעתים מתברר שהיא קרתה שבועות רבים קודם והארגון לא היה מודע לכך – ועד לזיהויה, זה עלול להיות מאוחר מדי. אנחנו עונים לאתגר עם הצגת יכולות של הגנה מסיכון, מוכנות והתאוששות. הפתרון שלנו יכול לזהות איומים, והיה והמידע שגובה נפגם – למנוע שחזור של מידע שזוהם והושחת, או שהוא לא מהימן".

"לצד אתגר הגנת הסייבר", אמר נוי, "ארגונים צריכים להתמודד עם המצב החדש, שבו הם פועלים כאשר המידע שלהם מבוזר במקומות רבים, בין כותלי הארגון ובעננים. זמינות הנתונים מניבה חשש לפגיעות, ויש לה משמעויות כספיות. נדרשות חשיבה מחדש והטמעת כלים שנותנים מענה מתאים לאיומים, עם יכולת התאוששות ששונה מאתגרי ה-DR".

"חוסן סייבר יהיה ה-תקן שלפיו הארגונים יפעלו"

הדובר הסביר ש-"חוסן סייבר הוא מושג חדש בשיח הטכנולוגי, והוא יהיה ה-תקן שלפיו כלל הארגונים יפעלו. מחקרים מעלים ש-98% מהמנכ"לים רואים בחוסן הסייבר את הנושא המצוי בראש סדר העדיפויות שלהם, כמענה לצורך בגמישות ובעבודה היברידית". לכן, ציין, "יש לבנות את חוסן הסייבר כשהוא כולל כמה מרכיבים: הבנת הסיכון, היערכות לקראתו, והתכוננות מראש לשחזור, עם יכולת לבנות או לבנות מחדש – ובצורה נכונה. רק כך ניתן לספק מענה לרעים, שרוצים להשבית את מערכות הארגון ולגנוב ממנו את המידע".

"המענה להתאוששות מול האיומים הוא בפלטפורמה אחודה כדוגמת Commvault Cloud, שאותה השקנו לפני כחצי שנה", אמר נוי. "הפתרון מאגד בתוכו יכולת 'נעילה' של המידע, כך שלא ניתן יהיה לבצע עליו שינויים, לצד בקרה במקרה התאוששות לאחר מתקפה. כך, שחזור המידע נעשה בצורה אמינה. בין השאר, אנחנו מספקים לארגונים יכולות כמו 'חדר נקי' – מקום שבו ניתן לבדוק את המידע לפני התאוששות".

נוי ציין ש-"שילבנו בינה מלאכותית יוצרת בכל המנגנונים שלנו, על מנת לעשות סדר בכאוס, ובעלות הגיונית".

לסיכום הוא אמר כי "השנה החולפת הייתה מאתגרת, וסיפקנו מענה מהיר לארגונים, לטובת הגנה טובה יותר על נכסי המידע שלהם. עשינו זאת עם הזרקת חדשנות לארגונים, ניהול כלל נכסי המידע בצורה פשוטה וקלה, עם מעטפת אבטחה מוכללת – והגנה ממקום אחד. נמשיך לתת מענה התאוששות לארגונים, כי נוף האיומים משתנה באופן תדיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים