בגלל האבטחה: יהיה צורך לאשר את השימוש ב-Recall במחשבים חדשים

ראשוני המחשבים שישלבו את התכונה החדשה מבית מיקרוסופט, שיגיעו לשוק בסוף החודש, אמורים היו לשלב אותה באופן אוטומטי, אולם הצלחה של חוקרים לעקוף את מנגנוני האבטחה גרמה לחברה לשנות את דעתה

Recall חוזרת לבחינה מחדש. מיקרוסופט.

לקראת סוף החודש אמורים להגיע לשוק ראשוני המחשבים שיציעו הן את מעבדי ה-Snapdragon X של קוואלקום והן את Copilot+ PC, סביבת העבודה עמוסת הבינה המלאכותית, ו-Windows 11 של מיקרוסופט.

אחת התכונות החדשות והמרכזיות שמיקרוסופט הציגה ושישולבו באותם מחשבים היא Recall. באמצעות יצירת תמונות מצב של כל רגע בעבודה הממוחשבת של המשתמש, תכונה זו אמורה לאפשר לגשת לכל עת בעבר, לכל מצב עבודה ובכל יישום במערכת. הכול נעשה באמצעות בינה מלאכותית, עם שאילתות בשפה טבעית, כדי לאפשר לאתר מסמכים שיש מצב שנשכחו אי שם – למשל מסמך שנכתב לצורך כתיבת טור לפני שנתיים.

התכונה הזו הייתה אמורה לפעול במחשבים החדשים באופן אוטומטי, ובעדכון הסתיו של Windows 11 גם במחשבים המבוססים על המעבדים החדשים של אינטל ושל AMD. אבל, מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע שהיא שינתה את דעתה, וכל משתמש יצטרך לבחור בזמן ההתקנה של Windows 11 האם להפעיל את Recall או לא.

הסיבה לכך היא שעד מהרה חוקרים הצליחו, ודי בקלות, לעקוף את מנגנוני האבטחה הקיימים, וכן כי התברר שהם נשמרים באופן מופשט מדי במערכת. אמנם, השיתוף עם העולם החיצוני מוגבל, אבל חדירה קלה למחשב יכולה להספיק כדי לדלות את כל פרטי העבר השמורים של המשתמש.

התגובה של מיקרוסופט הגיעה מהר. מעבר לכך שהמשתמשים יצטרכו לאשר את השימוש ב-Recall, יהיה עליהם גם להגדיר תכונה אחת לפחות של Windows Hello כדי לגשת לעבר – פנים, טביעת אצבע או PIN, ועדיף שילוב שלהם. בנוסף ציינה מיקרוסופט כי היא הקשיחה את השמירה של הנתונים והוסיפה הצפנה, כך שגם גישה אליהם תקשה על הפענוח ללא התנאים המתאימים.

עכשיו רק ניתן לראות כמה יבחרו להפעיל בכלל את התכונה הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים