אילון מאסק ממשיך לתקוף את ווטסאפ: "זאת תוכנת ריגול"

מדובר בעוד סיבוב בביקורת של מאסק נגד מדיניות הפרטיות של האפליקציה הפופולארית ● אלא שעדכון למדיניות הפרטיות של X עצמה מעורר חששות מצד משתמשים

החליט להעביר את X ו-SpaceX לטקסס. אילון מאסק.

אילון מאסק, המולטי מיליארדר האקסצנטרי והבעלים של SpaceX, טסלה ו-X, ממשיך לתקוף את ווטסאפ: הפעם הוא כינה את אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית "תוכנת ריגול".

מאסק הגיב לפוסט של משתמש, שבו הוא טען כי התכתב על מזוודות בווטסאפ ומיד לאחר מכן הוצגה לו פרסומת למזוודה באינסטגרם – פלטפורמה אחרת של מטא, ושאל: "אם המסרים של ווטסאפ מוצפנים מקצה לקצה (כפי שהחברה טוענת – י"ה), למה אנחנו רואים מודעות שקשורים לדברים שדנו עליהם בצ'טים שלנו?". התגובה של מאסק לכך הייתה קצרה מאוד: "זאת תוכנת ריגול".

יצוין שזאת לא הפעם הראשונה שבה מאסק יוצא נגד מדיניות האבטחה והפרטיות בווטסאפ. למעשה, הוא פרסם כמה וכמה ציוצים בנושא. באחד מהם, שאותו הוא צייץ בסוף חודש מאי, הגיב מאסק למשתמש שטען: "ווטסאפ מייצאת את הדאטה שלכם בכל לילה, מנתחת אותה ומשתמשת בה לפרסומות מטורגטות. היא הופכת את המשתמשים למוצר, לא ללקוחות". תגובתו של מאסק הייתה: "ווטסאפ מייצאת את הדאטה שלכם בכל לילה. יש אנשים שעדיין חושבים שזה מאובטח". וויל קאת'קארט, הבוס של ווטסאפ, הגיב למאסק וכתב: "רבים כבר אמרו את זה, אבל שווה לחזור על הדבר: זה לא נכון. אנחנו לוקחים את האבטחה ברצינות ולכן אנחנו מצפינים את המסרים שלכם מקצה לקצה. הם לא נשלחים אלינו ולא מיוצאים אלינו בכל לילה".

X ומאסק עצמם תחת ביקורת

בימים האחרונים, מדיניות ההצפנה, או היעדרה, של מסרים מיידיים ב-X עצמה נמצאת תחת ביקורת של משתמשים. זאת, בשל עדכון חדש למדיניות, שלפיו X יכולה לסקור באופן ידני הודעות מיידיות של משתמשים בפלטפורמה על מנת למצוא האם בוצעו הפרות של המדיניות שלה או שימוש לרעה, וכן "כדי לציית לחוקים או להיענות לבקשות ממשלתיות".

אחד הגולשים טען כי העדכון נוגד למדיניות של X, שלפיה היא מצפינה כל תוכן שהוא בפלטפורמה מקצה לקצה. בתגובה, מאסק אישר את שינוי המדיניות, אבל לא נתן פרטים נוספים. מה שהוא כן כתב הוא: "זה (ההצפנה – י"ה) כרגע עובד בצורה מגושמת על מסרים של אחד על אחד – אם אתה מאפשר את זה. אנחנו עובדים על לעשות את זה קל לשימוש, ושזה יהיה נכון גם למסרים קבוצתיים. שיחות קול ו-וידיאו ב-X מוצפנות באופן אוטומטי".

לטענת כמה גולשים, בתשובה זו מאסק הראה שהוא לא מבין את החששות שעולים משינוי המדיניות, בפרט בנוגע ל-"היענות לבקשות מהממשלה", שלדברי אחד מהם זה דבר "בלתי מתקבל על הדעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים