התקלה בקראודסטרייק השפיעה על כ-30 ארגונים חיוניים במשק

מערך הסייבר "ניהל משבר רוחבי... ונתן מענה לבעיות שעלו, במטרה לאפשר חזרה מהירה לרציפות תפקודית", נמסר ● מומחי IT: "לעסקים רבים ייקח ימים או שבועות להתאושש"

לעסקים רבים ייקח, ככל הנראה, ימים או אפילו שבועות עד שהם יצליחו להתאושש באופן מלא מהתקלה העולמית שנבעה מעדכון התוכנה הפגום של קראודסטרייק – כך התריעו מומחי IT בפני הפייננשל טיימס הבריטי.

לפי מיקרוסופט, הבאג פגע במיליוני מחשבים עסקיים מבוססי Windows ושרתים שלה. מומחים העריכו שהנתון האמיתי בדבר היקף הפגיעה גדול יותר.

בסוף השבוע האחרון טיפל מערך הסייבר הלאומי במשבר שנוצר בארגונים רבים בישראל כתוצאה מתקלת התוכנה. "המערך ניהל משבר רוחבי במדינה, ריכז תמונת מצב, הנחה בפתרון הרצוי, היה בקשר עם נציגי קראודסטרייק ונתן מענה לבעיות שעלו, במטרה לאפשר חזרה מהירה לרציפות תפקודית של המשק", נמסר ממנו.

צוותים של מערך הסייבר הגיעו לחלק מהגופים החיוניים, בעיקר אלה ממגזר הבריאות, וסייעו להם בהחזרת המחשבים לתפקוד.

תמונת מצב בישראל

נכון לשעת פרסום האייטם, תמונת המצב בישראל היא שכ-30 ארגונים גדולים וחיוניים במשק חוו את התקלה. כ-60% מהם התגברו על התקלה באופן מלא, כ-26% נמצאים בתהליכי עדכון מתקדמים של עמדות המחשב ובכ-14% מהגופים הטיפול יחל היום (א'). בין הארגונים בישראל שחוו את התקלה: גופים במגזרי הבריאות, התחבורה, הפיננסים, האנרגיה, התקשורת, האקדמיה והשלטון המקומי.

בסוף השבוע זיהו חוקרי מערך הסייבר קבוצות פשיעה שונות, כמו גם קבוצות תקיפה איראניות, שמנסות לנצל את התקלה כדי לשלוח הודעות המתחזות להישלח מקראודסטרייק. ההודעות מציעות "עדכון" או "תמיכה טכנית" לארגונים, ומכילות בקובץ המוצע נוזקות לסוגיהן.

חברות התעופה הגדולות: אנחנו בשלבי התאוששות

מיקרוסופט דיווחה אמש כי "אנחנו מעריכים כעת שעדכון התוכנה של קראודסטרייק השפיע על 8.5 מיליון מכשירים מבוססי Windows – נתון המשקף פחות מ-1% מכלל מכשירים אלה. בעוד שהאחוז היה קטן, ההשפעות הכלכליות והחברתיות הרחבות משקפות את השימוש בקראוד סטרייק על ידי ארגונים המפעילים שירותים קריטיים רבים".

בינתיים, חברות התעופה הגדולות, שהושפעו מההשבתה המפתיעה, דיווחו כי הן בשלבי התאוששות. יונייטד איירליינס כתבה בפוסט ב-X בליל שבת כי "רוב המערכות שלנו התאוששו מעדכון התוכנה של צד שלישי ברחבי העולם". אמריקן איירליינס, נמסר, "התאוששה לחלוטין" בשבת אחרי הצהריים. דלתא ציינה בעדכון באתר האינטרנט שלה בשבת בבוקר כי היא "ממשיכה בהתאוששות שלה", אך נאלצה לבטל יותר מ-600 טיסות במהלך היום. "צפויים ביטולים נוספים", מסרה חברת התעופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים