לא רק Windows: התקלה העולמית פגעה גם במערכות לינוקס

חיישן הפלקון של קראודסטרייק מקושר גם לליבת לינוקס, והוא גרם גם לקריסות של מערכות מכמה הפצות שלה

גם הפינגווין נפגע. לינוקס.

תוכנת ה-Falcon Sensor של קראודסטרייק, שהובילה להשבתה עולמית ענקית של מחשבים המופעלים על ידי Windows – גרמה גם לקריסות של מכונות ומערכות מבוססות לינוקס; כך הסתבר אתמול (א').

ביוני השנה, רד האט הזהירה את לקוחותיה הארגוניים מפני בעיה שאותה היא תיארה כ-"בהלת ליבה, שנצפתה לאחר אתחול החיישן של פלקון". בעיה זו השפיעה על חלק מהמשתמשים של Red Hat Enterprise Linux 9.4 לאחר ביצוע של אתחול בגרסת הליבה. עוד הופיעה באותה אזהרה בעיה שנייה, שנוגעת לחשש מפני קריסת המערכת בשל "בעיות פוטנציאליות עם מודול הגרעין falcon_lsm_serviceable, המסופק כחלק מחבילת תוכנת האבטחה. השבתת חבילת התוכנה… תפחית את ה(חשש מ-)קריסה ותספק יציבות זמנית למערכת כאשר הנושא נחקר", נכתב. הבעיה, ציינו ברד האט, "אינה מוגבלת (רק) לגרסאות 6 ו-7".

עוד היו דיווחים על בעיות שנוצרו בעקבות התקלה העולמית בשתי הפצות של לינוקס – דביאן ורוקי. דביאן היא הפצת לינוקס קהילתית, המפותחת על ידי מתנדבים רבים מרחבי העולם. בנוסף לגרעין מערכת ההפעלה, כוללת המערכת אלפי חבילות תוכנה חופשיות נוספות. רוקי היא הפצת לינוקס שפותחה על ידי Rocky Enterprise Software Foundation, שמשתמשת בקוד המקור של מערכת ההפעלה Red Hat Enterprise Linux.

הכבוד המפוקפק של מנכ"ל קראודסטרייק

מומחים הסבירו כי יש קווי דמיון בין "בהלת ליבת לינוקס" ו-"הפחד מפני מסך כחול" במערכות Windows – מה ש-"מרמז על בעיות רחבות יותר אצל ספק האבטחה".

אנליסטים ציינו שג'ורג' קורץ, מנכ"ל קראוד סטרייק, "זכה" לכבוד המפוקפק: להיות מעורב בשתי תקלות אבטחה עולמיות. ב-2010 היה קורץ מנהל הטכנולוגיות הראשי של מק'אפי. אז אירע מקרה דומה: מחשבים אישיים ברחבי העולם קרסו לאחר שיצרנית האנטי וירוס – אז החברה השנייה בעולם האבטחה, לאחר סימנטק – דחפה ללקוחות עדכון גרוע, שעשה את אותה הפעולה שחוו מיליוני משתמשים בסוף השבוע האחרון: הוא גרם למחשבים להיכנס ולא לצאת ממחזור אתחול אינסופי. יצוין כי בהודעתו של קורץ מסוף השבוע האחרון הוא כתב כי מערכות מבוססות Mac ולינוקס – לא נפגעו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפעת

    בהלת ליבה??? איזה תרגום נפלא ל-Kernel panic

אירועים קרובים