איראן מנסה לחבל בסייבר בקמפיין של טראמפ

כך לפי הוול סטריט ז'ורנל ● למרות זאת, הביון האמריקני קבע שרוסיה היא האיום הגדול ביותר על הליך הבחירות במדינה

תיאוריות קונספירציה במדיה החברתית סביב הניסון להתנקש בחייו. דונלד טראמפ.

האם האיראנים מעדיפים את קמלה האריס בבית הלבן? איראן מנסה לחבל במסע הבחירות של הנשיא לשעבר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, באמצעות פעילויות השפעה ותקיפה מקוונות – כך לפי גורם בביון האמריקני, ששוחח עם הוול סטריט ז'ורנל.

מדובר בשינוי הערכה של גופי מודיעין בארצות הברית: בעבר, התפיסה הייתה שאיראן רוצה לפעול כ-"סוכנת כאוס" בתוך המדינה, שאותה היא מכנה "השטן הגדול", ואילו כעת נדמה שטהראן רוצה "להעלות הילוך" ולפגוע בסיכויים של טראמפ להיבחר לנשיאות. זאת, מתוך הערכה שהוא ימשיך לנקוט בקו ניצי-קיצוני נגד הרפובליקה האסלאמית.

על פי הדיווח, איראן משתמשת בשלל ישויות וירטואליות, ובהיקף נרחב, לצד עבודה מאומצת מצד משפיעני רשת, שהם סוכני הפצת תעמולה ופייק לכל דבר ועניין. עוד דווח כי טהרן עורכת מסעות ממומנים ברשת, כחלק מהמאמץ לפגוע בטראמפ.

"הממשל פועל כדי למנוע 'שידור חוזר' של ההתערבויות בבחירות הקודמות"

הדיווח מגיע על רקע שיחות רקע שבכירים במודיעין האמריקני ערכו עם כמה גופי תקשורת בארצות הברית על הניסיונות של מדינות וגופים זרים להשפיע על הבחירות במדינה. למרות המיקוד באיראן, אותם בכירים ציינו כי רוסיה הייתה – והיא עדיין – האיום הגדול ביותר על הליך הבחירות לבית הלבן ולקונגרס. את התדרוך לכתבים ארגן משרד מנהל המודיעין הלאומי (ODNI), לצד ה-FBI והמשרד להגנת המולדת. אותם גורמים רשמיים רמזו, אך לא ציינו מפורשות, את התנגדותה של טהרן לטראמפ.

מפנה שוב את האצבע לעבר הבחירות בארצות הברית. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

מפנה שוב את האצבע לעבר הבחירות בארצות הברית. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: ShutterStock

לפי אותם בכירים בביון האמריקני, הממשל פועל באופן מתואם ומאומץ כדי למנוע "שידור חוזר" של המהלכים שאירעו בשנים 2014-2015 וב-2019, אז התנהל מאמץ רוסי רחב היקף של התערבות בבחירות, לטובת טראמפ. על פי הבכירים, זו ההעדפה של הקרמלין גם הפעם: הם אומרים שרוסיה, בניגוד לאיראן, מעוניינת שטראמפ ייבחר לנשיאות, משום שהמהלך יסייע לה בחזית מול אוקראינה. "אינטרס הליבה של מוסקבה הוא להתנגד למועמדים שרוצים להציע סיוע נוסף לקייב", כך לפי הבכיר במשרד המודיעין.

לא זוהתה פריצה

הגורמים הרשמיים ציינו כי הם לא זיהו פריצה של גורם זר, הפרעה או התעסקות במכונות בחירות (קלפיות) ובאתרי אינטרנט, אולם "נצפו מאמצים לסרוק רשתות אלה".

לפי התדרוך, הקרמלין משתמש בעיקר בחברות מסחריות שממוקמות ברוסיה כדי לסייע לפעילות ההשפעה שלה. זאת, על ידי יצירת אתרים מזויפים, שנועדו להתחזות לממשל ולארגוני תקשורת בארצות הברית. הממשל האמריקני כבר השית סנקציות על שתיים מהחברות הללו.

ארצות הברית לא לבד

שלשום (א') פרסמנו כי איראן עומדת מאחורי קמפיין השפעה חדש, שמנסה להטיל פחד על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז – כך לפי מערך הסייבר הלאומי.

לפי חקירת המערך, קבוצת האקרים שלוחי איראן פתחה ערוצים ברשתות חברתיות, שבהם היא פרסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD. המערך פעל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה.

לדברי גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בין לאומית, א-פוליטית, כדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרות זו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'פטו

    ממש לא מפתיע. גם ביידן וגם האריס הם מריונטות של הנשיא האמיתי, חתן פרס נובל לשלום, אזרח כבוד [בקרוב] של טהרן ודוקטור honoraris causa של אוניברסיטת טהרן בישיבה הבאה של חבר הנאמנים.

אירועים קרובים