כן, כן – קראודסטרייק קיבלה פרס על תקלת הענק…

מדובר בפרס Pwnie ל-"כישלון האפי ביותר" של השנה ● נשיא קראודסטרייק אמר בטקס ש-"זה לא הפרס להיות גאים לקבל אותו", אבל ציין שהוא "בהחלט מגיע" לחברה

עומדת מאחורי תקלת ה-IT העולמית הדרמתית. קראודסטרייק.

תקלת הענק בקראודסטרייק זיכתה את החברה בפרס. זאת לא בדיחה, או שבעצם כן – כי הפרס, Pwnie שמו, ניתן לה עבור "הכישלון האפי ביותר" של השנה. נשיא החברה, מייקל סנטונס, עלה לקבל את הפרס בסוף השבוע, בכנס Def Con השנתי, שנערך בלאס וגאס.

פרס Pwnie מוענק מדי שנה, כבר 17 שנים. הוא חוגג "את ההישגים (והכישלונות) של חוקרי וקהילת האבטחה". פרט לקטגוריה שקראודסטרייק זכתה בה, הפרס כלל השנה קטגוריות של באגים במובייל, בדסקטופ ובקריפטו, וכן "התגובה הכי עלובה של ספק" ו-"ההישג האפי" לחוקרי אבטחה שגילו פגיעויות קריטיות.

בקראודסטרייק הבינו כנראה שהומור הוא דרך טובה להתייחס לכישלון: סנטונס אמר לאחר שקיבל את הפרס, לקול צחוק הקהל, כי "זה בוודאי לא האות להיות גאים לקבל אותו". הוא ציין כי "אני חושב שצוות הפרס היה מופתע כשהשבתי מיד שאגיע לקבל אותו. נכשלנו בצורה נוראית, אמרנו את זה כמה פעמים. חשוב מאוד לקבל פרס כשאתה עושה דברים היטב, וגם כשאתה עושה אותם בצורה רעה מאוד, כפי שעשינו במקרה הזה".

סנטונס הצהיר שהוא מתכוון לשים את הגביע המוזהב במטה של קראודסטרייק באוסטין, טקסס, מתוך מטרה להזכיר לעובדי החברה שעליהם להימנע ממקרים שיובילו לתקלות כמו תקלת הענק של החברה.

יש מי שפחות צוחקים

מקורה של אותה תקלה בעדכון תוכנה פגום שקראודסטרייק שחררה, שגרם להשבתה של 8.5 מיליון מחשבי Windows ב-19 ביולי. התקלה שיבשה את הפעילות של אינספור ארגונים, בהם בתי חולים, ערוצי תקשורת, שדות תעופה וחברות תעופה – ובמרכזן דלתא, שסבלה ממנה במיוחד ואף הצהירה שהיא תיקח את קראודסטרייק ומיקרוסופט לבית המשפט. על פי ההערכות, הנזק הישיר שהתקלה גרמה לחברות הפורצ'ן 500 עומד על יותר מחמישה מיליארד דולר.

אגב, ועדת פרס Pwnie החליטה להעניק השנה את הפרס מוקדם מהרגיל, עקב מה שהיא הגדירה, כשהכריזה על המועמדים, כ-"נסיבות מקלות". נראה שאותן "נסיבות" הן תקלת הענק של קראודסטרייק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים