"האתגר – להפוך את ניהול הנתונים לפשוט יותר"

"על אף שקיימים מגוון כלים ושירותים לניהול הנתונים, צוותי המידע עדיין קורסים מעומס עבודה", אמר אלון רזניק, מייסד-שותף והארכיטקט הראשי של ריברי, שמבקשת לשנות את המצב, ונעזרת לצורך כך ב-AWS

אלון רזניק, מייסד-שותף והארכיטקט הראשי של ריברי.

"ניהול נכון של הנתונים בארגון הוא משימה לא פשוטה. על אף שקיימים מגוון כלים ושירותים לניהול הנתונים, צוותי המידע עדיין קורסים מעומס עבודה, בגלל השינויים התכופים במקורות שמהם נשאב המידע הארגוני, השינויים במערכות המידע הפנימיות של הארגון וחוסר יכולת לבצע את כל התהליכים במקום אחד. לאתגר זה אנחנו מנסים לענות", כך אמר אלון רזניק, מייסד-שותף והארכיטקט הראשי של ריברי.

ריברי הוקמה ב-2019 על ידי איתמר בן חמו, המנכ"ל, אביב נוי, מנהל הטכנולוגיות הראשי, ורזניק. החברה פיתחה פלטפורמה לאוטומציה וניהול של ביג דאטה בפלטפורמות ענן. יש לה עשרות עובדים ועל לקוחותיה נמנות, בין היתר, ריסקיפייד, האגודה למלחמה בסרטן בארצות הברית, נקסט, סודה סטרים, מנורה מבטחים, הראל, מימון ישיר ו-Fiverr.

בטרם הקמת החברה, בן חמו ונוי העניקו שירותי יעוץ ללקוחות בתחום ניהול המידע, וראו שקשיי החברות – זהים. "במקום להמציא את אותו הפתרון מחדש בכל פעם", אמר רזניק, "הם בחרו לבנות פלטפורמה שכוללת את כל הכלים שלהם זקוק ארגון על מנת לנהל את הנתונים שלו".

"השוק צפוף"

לדברי רזניק, "יש כיום בשוק המון כלים של שליפת ועיבוד נתונים, השוק צפוף. המערכת שלנו מציעה פתרון מקצה לקצה לכל השלבים של עיבוד הנתונים – מהממשק מול מקורות המידע, דרך העברת הנתונים למערכות מקומיות או בענן, ועד לעיבוד המידע".

הוא אמר כי "הבעיה העיקרית היא הבנייה של התהליכים ושמירת העדכניות שלהם. אם ארגון בונה תהליך לשליפה של מידע ממערכות הניתוח שלו, אבל פתאום הספק החליט לשנות את המידע שהמערכת מספקת – זה דורש לבנות את כל התהליך מחדש. הפתרון שלנו כולל אפשרות חיבור מהירה ליותר מ-200 שירותים פופולריים, ובכל עדכון בשירות אנחנו מתאימים את התהליכים הקיימים, ללא צורך בפעולה של הלקוחות. בסוף, זה מיתרגם לחסכון משמעותי בזמן, ושומר על תהליך יעיל של הפקת תובנות עסקיות".

"בעבר", הסביר, "תהליך העברת המידע ממקורות שונים למערכת אחת, כונה Extract, Transform, Load (חלץ, העבר, טען) – או, בקיצור, ETL. כלומר: אתה שולף את המידע, מבצע עליו עיבוד ואז מעלה אותו למערכת ה-BI הארגונית. ארגונים עדיין עורכים תהליכים שכאלה, על אף שלענן יש את היכולות הללו: בענן אפשר לבצע את תהליך ההעלאה למערכת ה-BI הארגונית או למחסני נתונים כמו Amazon Redshift, ושם לבצע את השינוי. השימוש בענן מאפשר יכולות זיכרון ועיבוד כמעט בלתי מוגבלות, כך שהארגון יכול להחליט איך להקצות משאבים לטובת העיבוד. המערכת שלנו יודעת לבצע את התהליך הזה, ובנוסף – להחזיר את המידע המעובד חזרה למערכות המקוריות, מה שקרוי Reverse ETL".

חיבור סוגי המידע והעשרתו

רזניק הסביר כי "החזרת המידע למערכות הקצה נותנת לכל המשתמשים את הגישה לתובנות העסקיות. אנחנו מחברים את סוגי המידע שמגיע מהמערכות ומעשירים אותו באמצעות ספק שירותי מידע חיצוניים. בשילוב כל המידע מכל המערכות, הניתוח שלו וההחזרה שלו למערכות – ניתן להציג תעדוף למי לפנות בארגון כדי לקדם את הרכישה של המערכת, וגם את הנקודות העיקריות שמתאימות לצרכים שלו. זה מוביל לשיפור במכירות ופוטנציאל לגידול ברווח של הארגון".

לפי רזניק, "הכלי משפר את העבודה של צוותי המידע בארגון ועוזר למהנדסי הנתונים לחסוך זמני פיתוח, תחזוקה ועוד. המטרה היא לפשט את כל התהליך, כשהמערכת שלנו עושה את כלל העבודה הטכנית, והמשתמש יכול להתמקד בחיפוש אחר שילובי המידע המתאימים והפקת התובנות המתאימות".

רזניק סיים בציינו כי "העבודה שלנו עם AWS התחילה כשבחרנו לבסס את הפתרון שלנו על פלטפורמת הענן שלה. אחד מערוצי המכירות היעילים שלנו הוא ה-AWS Marketplace – שוק פתרונות לשירותי ענן, שמאפשר לכל אחד מהלקוחות להשתמש בשירות שלנו בקליק אחד, מבלי להידרש לתהליך מורכב. השקנו באחרונה יכולת חדשה, שנסמכת על מנוע AI ועוזרת למשתמשים לייצר חיבור לכל מקור מידע בתוך דקות, גם אם המקור לא כלול ב-200 המקורות שנתמכים כיום. כך, אנחנו יכולים לאפשר למשתמשים לנהל את כל החיבורים שלהם בריברי, ללא צורך בפיתוח וניהול תהליכים בצורה ידנית. באחרונה הכרזנו על זמינות שירותינו עבור ארגונים שרוצים לשמר את הדאטה שלהם בישראל באמצעות תשתית הענן של AWS בארץ – ואנחנו מכוונים אך הפתרון גם לארגוני ממשל, דרך רובד 5 בפרויקט הענן הממשלתי נימבוס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים