"ה-GenAI משפרת את היעילות של עובדי הרשויות המקומיות"

"היא מגדילה באופן מהותי את הפרודוקטיביות של בעלי תפקידים רבים בהן, ובכך משפרת בצורה דרמטית את השירות לאזרח", כך אמרה שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

"לבינה המלאכותית היוצרת יש השפעה רבה על הרשויות המקומיות, והיא מגדילה באופן מהותי את הפרודוקטיביות של בעלי תפקידים רבים בהן, ובכך משפרת בצורה דרמטית את יעילותם ואת השירות לאזרח", כך אמרה הבוקר (ב') שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, בכנס המרכזי של השלטון המקומי – Muni Expo.

לב עמי פתחה מושב מיוחד של מערך הדיגיטל הלאומי, שנערך במסגרת הכנס, שנושאו היה חדשנות דיגיטלית בתקופת מלחמה. היא סקרה את ההתפתחויות בתחום הדיגיטל ברשויות המקומיות בימים אלה ואמרה כי "בעוד שהגל הראשון של הבינה המלאכותית, שעסק בעיקר בדאטה ובניתוח נתונים, הביא לאוטומציה של תהליכים רבים, בשנה האחרונה נחתה עלינו, לרבות על השלטון המקומי, מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת. מהפכה זו משפיעה על מקצועות יותר יצירתיים, בעיקר על מי שעושה עבודה יצירתית".

לב עמי נתנה כמה דוגמאות ליכולת של ה-GenAI למלא משימות בתוך זמן קצר ובצורה הרבה יותר מועילה. לדוגמה, היא מאפשרת ביצוע פעולות מהירות יחסית בתיק עמוס במסמכים של בית משפט, שלפני עידן הבינה המלאכותית היוצרת היה נדרש זמן רב לביצוען. דוגמה נוספת היא של עובד סוציאלי, שצריך לכתוב דו"חות ולטפל במסמכים כדי לסייע למטופלים שלו, ובסיוע ה-GenAI הוא יכול לעשות זאת במהירות, ובכך לשפר את השירות שהוא נותן להם.

בדבריה ציינה לב עמי שיש שורה ארוכה של פעולות שהשלטון המקומי יכול לבצע בעזרת הבינה המלאכותית בכלל, וזו היוצרת בפרט, ואף נתנה כמה דוגמאות ליישום כלי AI בערים שונות בארץ ובחו"ל. בעיריית ירושלים, למשל, הופעלו כלי AI כדי לבחון בקשות לערעורים על דו"חות חנייה שהתושבים מגישים, והגיעו לרמת התייעלות גבוהה ביותר ולשיפור רב מאוד בטיפול בתלונות.

"ה-GenAI יכולה לייעל את העבודה פי ארבעה"

"המסקנה שלי", אמרה לב עמי, "היא שהבינה המלאכותית היוצרת יכולה לאפשר לבעלי תפקידים יעילות של פי ארבעה מאשר כיום". עם זאת, היא הוסיפה סייג שלפיו "כדי ליישם את ההתייעלות הזו, בעלי התפקידים הרלוונטיים חייבים ללמוד מחדש את היכולת לשאול שאלות ברמה הבסיסית". היא העריכה ש-"בעתיד הלא רחוק, מעסיקים לא יקבלו עובדים שאין להם מיומנויות AI".

בהמשך המפגש נערכו הרצאות טד משולבות של נציגי רשויות מקומיות ונציגי מערך הדיגיטל הלאומי. בכך הביאו המרצים לידי ביטוי את המסר של המושב – הצורך להדק את שיתוף הפעולה בין מערך הדיגיטל לרשויות, ולאפשר להן ליהנות מהפתרונות הרבים שהוא מייצר עבור משרדי הממשלה. בין הדוברים במסגרת זו היו רותם רשטיק עינב, מנהלת אגף אסטרטגיה בעיריית גני תקווה; יהוד מרציאנו, מנהל היחידה לשירותים דיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי; כרמל טל, מנכ"לית המועצה האזורית גזר; עו"ד לילך חיים אידלברג, חברת מועצת העיר נהריה; ואסף וייס, מנהל המיזם הלאומי קמפוס IL. סיכמה את המושב ד"ר שרון אפריל, מנהלת הצוות הבין משרדי לקידום דיגיטל במרכז השלטון המקומי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקיסט ת״א

    כמה אפשר לחרטט?! אתם משתמשים בכלי AI ברשויות המקומיות?!?!….שברשויות המקומיות קודם ילמדו איפה הכפתור להפעיל את המחשב! לא הבאת שום דוגמאות קונקרטיות. הכל חירטוטים.

אירועים קרובים